• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 16.01.15, 10:28
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Automüügi prognoos: mida oodata sel aastal?

Missugused on autoturu arengud ja millega peab auto soetaja arvestama alanud aastal, kommenteerib Swedbanki autosektori juht Allan Ehasalu.
Bentley.
  • Bentley.
  • Foto: Reuters
Eestlaste autod on üha vanemad ja uusi autosid müüakse vähem kui mullu. „Vaadates Eesti majanduse väljavaadet ei paista põhjusi, mis paneks uute autode müügi kasvama või kahanema,“ ütles Swedbanki autosektori juht Allan Ehasalu.
Uute autode müüginumbrid jäävad 2015. aastal tõenäoliselt allapoole 2014. aasta taset. Samuti ei ole ette näha, et trend autopargi vananemise suunas muutuks. „Pikaajaliste kohustuste võtmise osas ollakse pigem konservatiivsed ja lähtutakse vähem hetkeemotsioonist,“ kommenteeris Ehasalu.
Ehasalu meenutas, et maanteeamet otsustas mullu 1. oktoobrist peatada nende mootorsõidukite registrikanded, mille korralisest tehnoülevaatusest ja kehtiva liikluskindlustuse poliisi olemasolust on möödas rohkem kui 2 aastat. Selle tulemusena on register rohkem vastavuses tegeliku tänavapildiga ja ülevaade autopargist täpsem. Registri korrastamise tõttu vähenes autopargi keskmine vanus 15 aastalt 12 aastani. „Nii toimus küll statistiline noorenemine, kuid autopargi pidev vananemine kestab jätkuvalt – see trend ei ole muutunud,“ lausus ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui välja jätta ametiautode käibemaksustamise seadusest tingitud võnked uute autode müügis 2014. aastal, siis olulisi märgilisi muutusi mullu tarbijakäitumises ei olnud. Keskmine eraisiku poolt liisitud uue auto väärtus kasvas 3,5%, olles koos käibemaksuga 22 300 eurot. Kui jaekaubanduses ületati 2014. aastal märgilise tähendusega 2007. aasta mahud, siis uute autode müük on jäänud püsima 20 000 ühiku juures.
Autosektori 2014. aasta muutused mõjutavad kindlasti turgu ka edaspidi. Positiivseteks muutusteks saab pidada kasutatud autode käibemaksupettuste tõkestamist.
2014. aastal võeti Eestis arvele 21 135 uut ja 26 118 kasutatud autot – uusi autosid registreeriti seega 44,7% ning kasutatuid 55,3%. Absoluutnumbrites suurenes uute autode registreerimine võrreldes eelneva aastaga 1440 auto võrra ning kasutatud autode esmaregistreerimine kahanes 3671 võrra.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele