Rahandusministeerium tuleb uuel nädalal välja seaduseelnõuga, mis oluliselt muudab tööautode maksustamist.
- Trev-2 Grupp AS renditav Porsche Cayenne. Foto: Andres Haabu
Kolm olulisemat muudatust on, et segakaustuses sõidukite puhul kaovad sõidupäevikud, 100% tööautodele tuleb erimärgistus (näiteks kleeps numbrimärgil) ning erisoodustusmaks hakkab sõltuma auto võimsusest. Iga kW muudab erisoodustust 1,96 euro võrra.
Sel juhul oleks keskmise auto erisoodustus 223,4 eurot kuus, millelt maks 148 eurot kuus (praegu 169,6 eurot). Rahandusministeeriumi andmetel on valdav enamus autosid allpool keskmist, seega enamuse maksukoormus väheneb. Lisaks võetakse kasutusele ka vanusekoefitsient 0,75 vähemalt 5 aastat vanade autode puhul ehk teisisõnu on erisoodustus 75% mudeli väärtusest.
Käibemaksupettuste vältimiseks seatakse sisse reegel, et auto otstarve tuleb ette deklareerida ja käibemaksu saab maha arvata üksnes katkematu 2-aastase kaustusega ettevõtluses. Täieliku maksuvabastuse ehk sisendkäibemaksu mahaarvamisel kehtestatakse detailne arvestus (nn Soome mudel) ja võimalik on ka GPSi kasutuselevõtt. Kehtima hakkab täiskuu arvestus, sest päevikut ei ole ning alla kuu arvestuse jaoks jääb isikliku auto hüvitis. Erisoodustust ei ole, kui peatatud kohustuslik kindlustus.
Uudis täiendamisel!
Seotud lood
Sõiduautode maksustamisel jõustus 1. augustist terve rida muudatusi, millest osa rakendatakse tagasiulatuvalt, osa uuest aastast.
Rahandusministeerium sooviks eristada firmaautod värviliste numbrimärkidega, maksuekspert Lasse Lehis aga peab seda vaenu õhutamiseks.
USA NYSE ja Nasdaq börsid el kaubeldakse tuhande te aktsia tega, mistõttu kõige atraktiivsemate investeerimisvõimaluste leidmine võib olla keeruline.
Freedom24 analüütikud on põhjalikult turgu analüüsinud ja valinud välja kuus silmapaistvat ettevõtet.