Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juhikindlustus kui vaktsiin infarkti vastu

    Juhi vastutuskindlustuse tähtsust on maailma riikides hakatud mõistma alles siis, kui seal on esimene pauk ära mürtsatanud, tõdesid eile ettevõtete tippjuhid.

    Advokaadibüroo Soraineni korraldatud aruteluringis räägiti, millist kasu saab lõigata juhi vastutuskindlustusest ja kuidas seda Eestis populariseerida. 
    Juhi vastutuskindlustus on kindlustusleping, mis tagab ettevõtete aktsionäridele ning fondi investoritele hüvitise, kui juht on eksinud, teinud läbimõtlematu otsuse või on juhtunud mõni ettenägematu õnnetus. Samas võimaldab see juhil endal rohkem riske võtta.
    Luminori panga juht Erkki Raasuke tõdes, et pangas on juhi vastutuskindlustuse lepingud sõlmitud. BaltCapi juhtivpartner Simonas Gustainis ütles, et juhi vastutuskindlustus on nende jaoks töö loomulik osa. Raasukese sõnul on temal kindlustus olnud suurema osa viimasest 20 aastast.
    Riigiti trendid erinevad
    Kokku 30aastase kindlustusäri kogemusega RT ProExeci juhi Kevin M. LaCroixi sõnul erineb juhi vastutuskindlustuse kultuur riigiti väga palju. Erineb see, kuivõrd levinud on juhtide eksimuste tõttu kohtusse kaebamine (see on tavapärane näiteks USAs) ning see, kuidas määratakse juhi vastutuse piire.
    Kui USAs ja Lääne-Euroopas on palju juhtumeid, kus aktsionärid ja investorid on juhi kehva otsuse tõttu pidanud mõru pilli alla neelama, siis Eestis mitte. Raasukese sõnul on siinsed juhid riskidest väga teadlikud ja on osanud neist eemale tüürida. Sestap pole ka juhi vastutuskindlustust nähtud kui lahendust.
    „Vastutuskindlustus on pisut nagu see, kui lähed enne rattaga sõitmist endale kiivrit ostma. Isegi kui sul kiiver on, ei püüa sa veoautole otsa sõita – tead, et saad ka kiiver peas haiget,“ illustreeris Raasuke.
    LaCroix nentis, et 10-20 aastat tagasi oli ka USAs investeerimisfondidele ja riskikapitalfirmadele raske vastutuskindlustust maha müüa. „Nad tõid põhjenduseks, et neil on hea arusaam enda riskidest ning teavad, kus need paiknevad,“ möönis ta. Kindlustuse hinda peeti tollal ebaproportsionaalselt suureks. Pärast Madoffi investeerimisskandaali muutus aga kõik. „See oli hetk, kui kõik said aru, kui tähtis on oma investeeringuid kaitsta,“ sõnas ta. „On riske, mida me ei näe, ja millega me ei saa arvestada. Paraku need riskid ka päriselt realiseeruvad,“ lisas LaCroix.
    Raasuke ja LaCroix möönsid, et Eestis annaks tõuke juhi vastutuskindlustuse populariseerimiseks üks-kaks mastaapsemat kohtuvaidlust. Pehmem variant, kuidas suhtumine võiks muutuda, on LaCroixi sõnul see, kui Tallina börsile tuleksid institutsionaalsed investorid, kellel oleksid siin tegutsevatele ettevõtetele väga selged nõudmised ja ootused.
    Selle kohta, mis võib juhtuda, kui ettenägematud riskid realiseeruvad, toodi näiteks Tallinna Sadama korruptsiooniskandaal. Raasuke tõdes, et põhjus, miks sadama juhtkonnas sai pea kümme aastat korruptsioon vohada, oli viis, kuidas nõukogu valiti: kui nõukogusse määratakse valdkonnas pädevate juhtide asemel poliitikud, juhtubki nii. Kui riik tahaks Eesti ettevõtted tõhusamalt tööle panna, peaks riigifirmade juhtimine olema erasektorile musternäidis, kuidas asju peaks tegema.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.