6. peatükk

Internetis turundamiseks peab olema strateegia

Mis on sisuturundus?

Alustav ettevõtja peab omale internetis turundamiseks selgeks tegema mõisted: sihtrühma seadmine, mõõdetavus, remarketing ja ROI.

Diana Taluri,
Marketing Sharks OÜ strateeg

Internetiturundus on hea kanal leidmaks endale uusi kliente hea kuluefektiivsusega. Kõik me teama, et peamine erinevus tavameediast on mõõdetavatus. Internetiturunduses on võimalik väga täpselt jälgida, milline kanal ja kui palju teile kasumimarginaali toob. Samas väga vähesed ettevõtted seda ka igapäevaselt ja/või korrektselt teevad. Hea mõõdetavus puudub näiteks raadioreklaamis, televisioonis või ajakirjanduses. See on ka üks põhjus, miks internetiturundus on ajas pidevalt kasvanud ja seda just traditsioonilise turunduse arvelt.
 
Internetiturunduse üks hea omadus on see, et reklaamikampaaniaid saab koheselt muuta vastavalt vajadusele. Kampaaniaid on võimalik väga täpselt sihtida sihtrühma osas. Alates asukohast kuni vanuseni välja. Lisaks veel uuesti turundamise võimalus. See tähendab, et kord kodulehte külastanud isik saab külge kleebise ja teil on võimalik tema käitumise järgi temale uuesti väga personaalselt reklaamsõnumit edastada. Kokkuvõtvalt - iga potentsiaalne klient on võimalik targasti turundades ikkagi kliendiks pöörata.
 
Hea võimalus kontrollida, kuidas töötab Sinu internetiturundus, on vaadata kodulehe statistikast nt Google Analytics -> aquisition/all traffic/channels. Seal näitab kõige viimane tulp, milline kanal on toonud meile kõige enim päringuid ehk kas internet-iturundus  on efektiivne. Seda infot hakkate nägema ka teie, kui teil on Google Analyt-icsis tehtud ära vastavad seadistused.


Allikas: Google Analytics märtsikuu 2017 marketingsharks.ee päringute statistika

Millised on peamised internetiturunduse kanalid ja mida kasutatakse Eestis enim?
Maailmas on reklaamituru vallutanud 2 giganti - Google ja Facebook. Lisatud pildilt on näha, et neile kahele kuulus eelmine aasta pea 43% kogu maailma reklaamitulust. Ega Eestigi selles osas erine. Meie kohalikud portaalid kaotavad juba aastaid kliente just neile kahele gigandile.
 
Igaüks meist teeb põhjaliku eeltöö ettevõtte kohta otsingumootorist või siis pöördub soovituse saamiseks sõprade/tuttavate poole Facebookis. Miks siis ettevõtted peaksid toimima teisiti? Miks me ei ole hästi esindatud kohtades, kus on meie kliendid? Kahes järgnevas lõigus tuleb juttu nii otsingumootori- kui ka sotsiaalmeediaturundusest.

Sügavamalt otsimootoriturundusest (SEO, AdWords)
Internetis enamus inimesi otsivad informatsiooni erinevate toodete ja teenuste kohta. Ehk teevad niinimetatud kodutööd ennem ostuotsust. Seetõttu ongi otsingumootori turundus väga suure osakaaluga internetiturundusest.
 
Otsingumootoriturunduse alla loetakse:
SEO-d ehk kodulehe optimeerimist otsingumootoritele parema positsiooni saa-vutamiseks märksõnade lõikes, mis teile olulised on. Heade tulemuste tulemusena on teie koduleht just nende märksõnadega nähtav, millega teie kliendid teie valdkonna teenusepakkujat otsivad.AdWords ehk tasuline reklaam otsingutulemuste lehel. Konkurentsitihedamates val-dkondades on tihti näha üleval ja ka lehe allosas reklaame. See on tasuline reklaam ehk Google AdWords. Reklaami peal klikkides makstakse Google’le raha ja klikihind sõltub juba oksjonipõhisest konkurentsist.
 
Sügavamalt sotsiaalmeedia kanalitest FB, LinkedIn, Instagram
 Nii nagu igas turunduses peab ka sotsiaalmeedia turunduses olema strateegia. See võib olla täiesti erinev. Üks ettevõte kasutab nt Facebooki fännilehte klientidega su-htlemiseks ehk klienditeeninduse efektiivsemaks korraldamiseks, teine kasutab LinkedIni eksportpartnerite leidmiseks ja kolmas Instagrami oma ettevõtte sisekultuuri tutvustamiseks, et värvata just parimaid spetsialiste üle maailma. Sotsiaalmeedia kanali edukuse määrabki õige pikaajalinestrateegia. Sotsiaalmeedia ei ole midagi muud, kui üks uus viis klientidega suhtlemiseks. Ja edu tagabki õige strateegia ja pikaajaline pühendumine!
 
Kui soovid rohkem teada antud teemal, siis kutsume Sind lahkesti lugema meie internetiturunduse blogi.

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. May 2017, 08:43
Otsi:

Ava täpsem otsing