Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    RSA tõusulainel, If ja Ergo kukkusid

    Statistikaameti andmetel haaras kahjukindlustusfirmade turul mullu RSA Kindlustust esindav Codan Forsikring A/S Eesti 1,8% turuosa juurde. Suurimateks langejateks osutusid senised turuliidrid If P&C Insurance AS ja Ergo Insurance SE.RSA Kindlustuse juhataja Kaido Kepi sõnul on ettevõtte kasv tulnud kõikidest kanalitest, millest suurim oli mullu maaklerite osakaal. “Oleme panustanud palju meie otsemüügikanalisse, mis on küll väike, aga 2013. aastal kõige kiiremat kasvu näidanud kanal,” teatas RSA juht.Kepi ütluste järgi näitas kõige kiiremat kasvu ettevõtete vara kindlustus. Firmajuhi sõnul onRSA-l keskmiselt kiiremini kasvanud ka kodukindlustuse maht. “Kliendid pööravad üha rohkem tähelepanu koduse vara kindlustamisele, mitte üksnes majakarbile,” ütles Kepp.Prognoosist kehvemaks jäi mullu veosekindlustuse maht, mille peamise põhjusena nägi Kepp ­oodatust väiksemat Eesti ettevõtete eksporti.
    Klientide teadlikkus suureneb. Statistikaameti andmetel jätkasid kahjukindlustusliikidest suuremat kasvu reisikindlustus, varakindlustus ja rahalise kaotuse kindlustus. Kepi sõnul võib kasvu taga olla klientide teadlikkuse kasv ning turuosaliste aktiivsus uute kindlustuslahenduste väljapakkumisel.“Võrreldes Lääne-Euroopaga on Eesti eraisikud ja ettevõtted tagasihoidlikumad kindlustajad, kuigi tasapisi olukord muutub,” selgitas Kepp.RSA juht prognoosib 2014. aastal ettevõttele turu keskmisest veidi kiiremat kasvu, kuigi päris kahekohalist kasvunumbrit ei julge välja öelda. Kepi sõnul plaanib RSA jätkata investeeringutega tootearendusse ja klienditeenindusse.Swedbank P&C Insurance AS Eesti tegevdirektor Ivika Torpel prognoosib oma ettevõttele tänavu sarnaselt 2013. aastaga turul kasvu.Tänavu prognoosib tegevdirektor kodu- ja reisikindlustuste kasvu. Varakindlustuse kasvu ühe mõjutajana nimetas Torpel varem kindlustamata kodude ja suvilate kindlustamist, selle tõttu on kasvanud turu kaetus. Tema sõnul avaldab suurt mõju kasvule uute kindlustajate tasutud kindlustusmaksete kõrval ka valitud kindlustusriskide arv. “Ehk kas kindlustatakse ära vaid kodu seinad või ka selle sisustus. Lisaks on kliendid teadlikumalt valimas ka kindlustuskaitse ulatust,” ütles Torpel.Reisikindlustuste kasvu seob Torpel peamiselt kahe teguriga – kui palju üldse reisitakse ning kui palju teadvustatakse reisikindlustuse vajadust. Torpeli sõnul on teise teguri puhul paljudel klientidel kas enda või sõprade kogemus, mida võib pere eelarvele tähendada ilma reisikindlustuseta reisimine. Kuigi reisikindlustuse osakaal jääb ettevõtte portfellis alla 4%, kasvas see 2012. ja 2013. aasta võrdluses 51%.
    Liikluskindlustuses tihe konkurents. Torpeli sõnul jäi liikluskindlustuse üheksa kuu kokkuvõtlik tulemus koguturul miinusesse, mis potentsiaalselt mõjutab tänavu kogutavate preemiate mahtu. Samas ootab tegevdirektor tugeva konkurentsi jätkumist. “Ehkki konkurents on liikluskindlustuses suur, näitavad liikluskindlustuse tulemused vajadust makseid korrigeerida. Kindlat trendi on siin raske prognoosida, sest uued tulijad suurendavad konkurentsi veelgi,” ütles Torpel.Tegevdirektori teatel suutis Swedbank P&C Insurance mullu kokkuvõttes täita oma eesmärgid, kuigi kaskokindlustuses soovis rohkem.Seesam Insurance’i turundusjuht Tiia Prööm nimetab eelmist aastat ettevõttele heaks, sest tihedas konkurentsis suudeti kasvada turust kiiremini. Samuti saavutati müügieesmärgid.“2014. aasta tulemus sõltub paljuski autoturu ja kinnisvaraturu arengust. Endiselt toovad üle poole turu mahust sõidukikindlustused, nagu liiklus-, kaskokindlustus, ning seejärel ettevõtete vara kindlustus ja kodukindlustus,” ütles Prööm. Tema sõnul on kindlustuse käekäik pigem seotud muutustega majanduses, mitte inimeste kindlustuskäitumisega. Selles on eestlased Pröömi sõnul endiselt tagasihoidlikud – kindlustust tarbitakse peamiselt seetõttu, et see on kohustuslik.Seesam on turundusjuhi teatel 2014. aasta eesmärgiks seadnud jätkuva stabiilse kasvu. Pröömi teatel peaks kasvu puhul rääkima rohkem kvaliteetsest teenusest ja terviklahenduste pakkumisest, mitte niivõrd kindlustusliikidest ja nende kasvust eraldi. “Pigem võidavad turul need tegijad, kes suudavad olla paindlikud, hoida häid kliente ja olla olemas kliendile sobivates kanalites.”
    Uued autod toovad uusi kliente. Sarnaselt Pröömiga nägi If Kindlustuse müügidirektor Artur Praun kindlustusturu mõjutajana autoturgu. Prauni sõnul mõjus positiivselt ennekõike uute sõiduautode müügi kasv ning seeläbi uute kasko- ja liikluskindlustuse klientide lisandumine. “Nendele kindlustusliikidele järgnesid kodukindlustus ja ettevõtete vara kindlustus, mille positiivset arengut saab seostada kinnisvaratehingute kasvuga,” ütles müügidirektor.Prauni sõnul jätkab kindlustusturg kindlasti kasvu ka tänavu. Tema hinnangul jõuab Eestis toimunud hinnatõus ka kindlustusmaksetesse ja seda tulenevalt kahjude keskmisest kallinemisest. Müügidirektori teatel tunnetatakse kindlustusteenuse tähtsust järjest rohkem, mis suurendab ka kindlustavate inimeste ja ettevõtete arvu.
    Kindlustuspreemiad kasvasid aastaga 6%u Kahjukindlustuspreemiad liigiti, maht 2013. aastal ja aastane kasvmln €kasvLiikluskindlustus63,72,9%Maismaasõidukite kindlustus, juriidilised isikud47,95,9%Maismaasõidukite kindlustus, füüsilised isikud38,06,7%Varakindlustus, füüsilised isikud37,87,1%Varakindlustus, juriidilised isikud25,36,3%Reisikindlustus9,311,5%Rahalise kaotuse kindlustus6,715,1%Tsiviilvastutuskindlustus6,214,1%Õnnetusjuhtumi- ja haiguskindlustus4,47,7%Sõiduki valdaja vastutuskindlustus2,41,9%Transporditavate kaupade kindlustus1,66,7%Muude sõidukite kindlustus1,127,7%Kokku244,46,1%Allikas: statistikaamet, äripäev
    Autor: Ken Rohelaan, Ave Lepik
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
USA aktsiaturg lõpetas nädala võidukalt
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Kõik USA aktsiaindeksid lõpetasid nädala tõusuteel. Dow ja Nasdaq tõusid nädalaga vastavalt 1,14% ja 1,43%, samal ajal kui S&P 500 lisas 0,55%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Raimo Ülavere: vaktsineeri ennast perfektsionismi vastu. Järjekindel piisavalt hea on parem kui perfektne
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
Ehkki perfektsionism tundub armastusväärne nõrkus või suisa edu vältimatu eeldus, on tegu toksilise nähtusega. Positiivne perfektsionism on müüt ja perfektsionismi olulisim kütus on teised inimesed.
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Suur galerii: Eduka Eesti auhinnasadu uhiuuel äripinnal
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Äripäeva 12. Eduka Eesti arvamuskonkursi auhinnad jagati välja neljapäeva pärastlõunal konkursi ühe toetaja Ellex Raidla kontoris Tallinnas Rotermanni kvartalis, kuhu advokaadibüroo kolis märtsis.
Kakao hind on võtnud suuna alla
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.
Kakao hind on kukkunud rekordkõrgest tasemest viiendiku võrra ning esmaspäeval kukkus kakao hind 17% ühel kauplemispäeval.