Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas Soome turistid leiaksid taas tee Eestisse?

    Suhtugem ka soomlasse nagu omainimesse, kel küll juba on Eesti kohta teadmisi ja muljeid, aga on ka soovi veel rohkem avastada, kirjutab EASi turismiarenduskeskuse direktor Margus Sameli.

    Margus Sameli.Foto: Eiko Kink
    Paneks kõik teenindajad kogu aeg naeratama ja kõik eestlased perfektset soome keelt rääkima ja soomlased veedakski juba iga nädalavahetuse Tallinnas? Vaevalt, et keegi nii lihtsustatult mõtleb. Soomlaste hulga langust seostatakse tihti ka Soomest puuduva turismiesindajaga. Kuid ka see pole põhjus. Kasvas ja kahanes soomlaste reisimine ju ka siis, kui Soome suunal töötas mitu turismiesindajat. Tõusnud hinnadki pole languse põhjus. Soomlaste Eestisse jäetud turismitulu suurenes mullu turistide arvu vähenemisele vaatamata ja see näitab, et külastajad peavad turismiteenuste sisu hinna vääriliseks.
    Vaatame statistikat. 93% välisreise tegevatest soomlastest on Eestis käinud, enamasti Tallinnas. Niisiis on esimene järeldus, et peame motiveerima korduvkülastusi Soomest, andma küllaga infot ja põhjust siia tagasi tulla. Võiksime Soomesse suhtuda nagu meie oma siseturgu, minema Eesti üldtutvustusest ja põhiatraktsioonidest palju spetsiifilisemaks ning jagama üksikasjalikku infot mitmesugustele sihtrühmadele kõige kohta, mis Eestis põnevat.
    Turisti kogemust Eestis mõjutavad paljud tegijad, mis tähendab, et ka edu ehk antud juhul Soome turistide arvu suurenemise saavutame me siis, kui needsamad mõjutajad seljad kokku panevad. 12. märtsil ühendasimegi EASi turismiarenduskeskuse eestvedamisel jõud turismi tipptegijatega: Tallinna Sadam, Tallink, Eckerö Line, Viking Line, Finnair, Eesti Turismifirmade Liit, Eesti Hotellide ja Restoranide Liit, Eesti Spaaliit ja Tallinna ettevõtlusameti turismiosakond. Leppisime kokku, et alustame sellest, et töötame koos välja peamised ühised turismisõnumid Soome ning kommunikeerime neid reisihuvilistele. Lisaks sellele on EASis tööle asunud Eesti esindaja koostööks Soome turismi äriklientidega ning lähiajal alustab tööd ka Soome kommunikatsioonijuht. Kogu sektoriga käib tihe arutelu, milliseid muutusi saavad ettevõtted teha tootearenduses, lähtudes soomlaste eelistustest.
    Lisaks tuleb jätkata reisimotivatsiooni loovatesse üritustesse ja atraktsioonidesse panustamist, kuna see tasub end ära palju laiemalt kui ainult ürituse korraldajatele. Näiteks toimusid jaanuaris Otepääl nii kahevõistluse kui ka murdmaasuusatamise maailmakarikaetapp, mis tõi kaasa 13 336 ööbimist, mida oli 4597 võrra ehk tervelt 53% rohkem kui eelmise aasta jaanuaris.
    Trendid muutuvad aeglaselt, kuid usume, et üheskoos partneritega pingutades hakkavad need muutuma. Meie ühiselt edastatav sõnum on, et Eestis on palju avastada, siin ootab soe vastuvõtt ja hea hinna-kvaliteedi suhe. Prognoos on hea: ka eestlased on Eestimaal palju reisinud, ometi tegi meie siseturism rekordi kuuendat aastat järjest. Suhtugem ka soomlasse nagu omainimesse, kel küll juba on Eesti kohta teadmisi ja muljeid, aga on ka soovi veel rohkem avastada.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.