Ferrari võis teada läbisõidupettustest

Ferrari LaFerrari  Foto: Ferrari
Andres Haabu • 1. märts 2018
Jaga lugu:

Ühendriikides käimasolev kohtuasi viitab, et Ferrari võis teada, et esindused kasutasid ametlikku tööriista hodomeetrite tagasikerimiseks, kirjutab The Drive.

Endine Ferrari esinduse töötaja on autotootja kohtusse kaevanud, süüdistades ettevõtet, et viimane teadis toimunust ja lasi sel juhtuda.

Aasta tagasi ilmus Daily Mailis lugu, milles süüdistati Ferrarit heakskiidu andmises oma esinduste tegevusele, kui need spetsiaalse seadeldisega kasutatud autode läbisõidunäidikuid nullisid.Selline tegevus suurendas autode väärtust ja tõi masinate müügist rohkem raha.

Üleeile tõi sama väljaanne avalikuse ette Ferrari North America poolt automüüjatele mõeldud väidetava sisememo, mis kinnitas, et tegemist pole vaid pahase töötaja välja mõeldud valega, vaid korporatiivselt sanktsioneeritud tegevusega, mis on peakorterilt rohelise tule saanud.

Lugu jõudis avalikuse ette, kui Ferrari Florida Palm Beachi müügimees Robert Root väitis, et seadet nimega „DEIS Tester“ saab kasutada Ferraride hodomeetri näidu nullimiseks ja et endine Sara Lee Corporationi tegevjuht C. Steven McMillan andis mehaanikule altkäemaksu oma sõiduki hodomeetri näidu väiksemaks kruttimiseks. Kui toimunu aset leidis, tõstis selline tegevus sõiduki hinda märkimisväärselt. Rooti kohtuasjast tuli välja, et protseduur tõstis McMillani Ferrari LaFerrari hinna 2 miljonilt dollarilt (1,6 miljonilt eurolt) 3 miljonile (2,45 miljonit eurot).

Väidetav uus dokument kannab eelmise aasta aprilli kuupäeva ja väidab, et pärast algsete süüdistuste esiletulekut „lõpetati mitteametlikult“ läbisõidunäidikute tagasikerimine. Dokument väidab samuti, et „DEIS Testeri“ tarkvara kirjutati üle uue versiooniga 15. mail. Sõnastus viitab, et hodomeetrite kruttimine võis alata lausa 2015. aasta septembris, ja kui väide on tõene, on tegevusest mõjutatud sajad autod.

„Hodomeetri nulli seadmine viimase rikke korral, kui eelnevat näitu ei teatud, on kooskõlas föderaalse hodomeetriseadusega. See, mida DEIS-tööriist lubas odomeetriga ette võtta, oli niisiis USA seaduste järgi lubatud,“ ütles Ferrari Põhja-Ameerika kommunikatsioonijuht Krista Florin oma avalduses.

„Ferrari tegi kindlaks, et hodomeetripettuste risk DEIS-tööriista lubamatul kasutamisel Ameerika Ühendriikides on kaalunud üles tööriistast tulenenud funktsionaalsuse ja mugavuse, ja nii on Ferrari informeerinud oma esindustevõrku tehnilise bulletääni kaudu vajalikust tarkvarauuendusest, mis DEIS-tööriistal hodomeetrite nullimise funktsiooni välja lülitaks,“ ütles Florin.

Ferrari pole The Drive'i kommenteerimispalvele vastanud.

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt