Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viru Keskus otsib uusi moeröögatusi

    Viru Keskuse otsus tõsta kaubanduskeskusest välja Shu, Montoni, Bastioni, Baltmani ja Hipsteri kauplused on märk kaubandusturul tihenevast konkurentsist, kus otsustamisel saavad määravaks kained kalkulatsioonid ning emotsioonid jäetakse tagaplaanile.

    Kaubanduskeskuste omanikele ning ka rentnikele on oluline külastajate arv ning külastajate tehtud ostude suurus. Viru Keskuse otsus näitab, et Baltika rõivakontserniga seotud kaubamärgid polnud enam piisavalt atraktiivsed. Viru Keskuse juht Ants Vasar põhjendas tuntud rentnikest loobumist sooviga tõsta keskuse eripära. Uued kaubamärgid on üks võimalus, sest ei Monton, Baltman ega Shu aidanud tõenäoliselt uus kliente kaubakeskustesse meelitada. Need on Eestis tuntud kaubamärgid, mille kauplusi võib kohata paljudes keskustes.
    Emotsioonid laes. Arusaadavalt on Viru Keskuse otsusest nördinud Baltika. Viimasel ajal on Baltika üha rohkem keskendunud Eesti turule, koduturg on saanud ettevõttele üha olulisemaks. Nüüd kaotavad nad positsiooni Tallinna kesklinnas olulisemas kaubakeskuses. See keskus on risti tee peal ees sadamast tulevatele turistidele. Samas kõrval asub vastremonditud endine Postimaja, kus müüb rõivad H&M ning mis on lühikese tegevusajaga valusalt Baltikalt turuosa haaranud. Seetõttu ongi ukse taha tõstmine kodumaisele rõivamüüjale valus.Baltika Eesti jaemüügiettevõtte Baltman OÜ juht Pille Põldsam ütles, et Viru Keskuse otsus Montoni poest loobuda on neile arusaamatu. „Viru keskuse Monton on saanud nii 2012. kui 2013. aastal auhindu ja tunnustust, kui üks parima teenindusega poode keskuses. Montoni uue kontseptsiooniga pood toodi eelmisel aastal esile kui üks Viru keskuse parimaid ostukeskkondi,“ loetles Põldsam.Baltika kriitika Viru Keskuse otsuse aadressil tugineb eeskätt emotsioonidel. Ka oma vastulauses ei too ettevõte välja numbrilisi näitajaid, mis võiksid viidata sellele, et Baltika kaubamärgid polnud Viru Keskuse klientide juurdekasvu piduriks. Emotsionaalselt on see otsus kindlasti raske, kuid rahaliselt tõenäoliselt mõistetav. Konkurents eesti jaekaubanduses on läinud tihedamaks, siinsele turule tahavad tulla uued kaubamärgid ning see on ka põhjus, miks jaekaupmeestel läheb olukord keerulisemaks.
    Puhata ei saa. Konkurentsi kaubanduspindade turul pingestab rentnike jaoks ka see, et E.L.L. Kinnisvara otsustas tõsta tagasi riiulile Lasnamäe ja Kesklinna piirile kerkima pidanud suure Panorma City projekti. See tähendab, et suur hulk uut kaubanduspinda jääb Tallinnas lähiajal rajamata ning see annab olemasolevatele keskustele parema positsiooni rentnikega kõnelemisel.  Teisalt on Tallinnas töös veel mitmeid kaubanduskeskuste arendusi. Hillar Teder pole loobunud Admiraliteedi arendusest. Selle projekti valmimine oleks tõsine löök just Viru Keskusele. Pro Kapital võib Araabia investoritelt saada märkimisväärse rahasüsti, mis aitab tuua kopad lähemale Ülemistele plaanitud nn Tallinna Moekombinaadi arendusele.Kaubakeskuste omanikud ei saa jääda loorberitele puhkama ning peavad tegema tõsist tööd, et ostutemplite sära ei hakkaks kustuma. Ju siis pole Baltika kaubamärgid enam piisavalt moodsad, et need otsustati teistega asendada.
    Autor: 1185-aripaev
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.