Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ärikoolid ettevõtjaks ei õpeta

    Ettevõtjaks hakkamiseks on vaja julgust, püsivust ja jõudu. Neid aga ei saa kaasa ärikoolidest, kirjutab idufirma TransferWise üks asutaja, Aasta Ärimees 2013 Taavet Hinrikus.

    Edukas ettevõtlus on osalt kunst, osalt õnn. Pole olemas lollikindlat valemit, mida selgeks õppida. Muidugi võib uurida õnnestunute kogemusi ja lugusid, kuid needki pigem tõstavad su võimalusi õnnestumiseks kui pakuvad kindlat teed eduni.
    Ärikoolidest saab kaasa hea tööriistakasti finants-, turundus- ja juhtimistööriistadega. Ehkki see annab äritegemiseks hea teoreetilise baasi, pole neist tööriistadest tihti kasu enne kui firma on kasvanud 50 või 100 töötajaga ettevõtteks. Neist pole kasu noore firma alustamiseks.
    Suhetest tõuseb kasu. Pigem saad koolist võrgustiku ühtemoodi mõtlevate inimestega, mis võib osutuda kasulikuks, kui nad edukaks või mõjukaks saavad. Samas on suhtevõrgustik oluline igal juhul ning kasulike kontaktide loomiseks ei pea käima koolis või kursustel.
    Idufirmas on kriitiliseks töötavate inimeste oskused - õige meeskonna koostamine ning nende pidevalt enda ületama motiveerimine on alustavas äris väga oluline. Samas ei õpetata ärikoolides piisavalt, kuidas kõige paremini teisi juhtida ja nendega suhelda. Selle asemel on õppekavas meeskonnatööd, mis pigem soodustavad loomulikku suhtlusoskust.
    Ärikoolid peaksid pakkuma tööriistu ja lähenemisi, mille on omaks võtnud idufirmad - näiteks lean startup (metoodika, mille eesmärk on pidev uuenduste loomine ettearvamatus keskkonnas). See võimaldaks ettevõtjail luua tarbijatele vajalikke tooteid ja teenuseid, samas suuri investeeringuid tegemata.
    Koolid varustavad panku ja nõuärisid. Peamine probleem ärijuhtimisõppes on piisava toe ja nõu puudumine neile, kes soovivad oma äri rajada. Õpe pole mõeldud ettevõtjaile, sest ärikoolide suurkliendid on hoopis konsultatsioonifirmad ja pangad. Kuniks see nii on, õpetataksegi töötajaid neile sektoritele.
    Ettevõtjad aga vajavad teistsugust lähenemist. Neil on vaja oskusi, kuidas suurepärase idee leides see teoks teha. Nad peavad oskama näha võimalusi, keskenduma visioonile ja selle ellu viimiseks töötama. Samuti vajavad nad julgustust, et oma veendumustele kindlaks jääda.
    Nii liituvadki ettevõtjad äriõppe asemel pigem dünaamilise ja elava idufirmade maailmaga. Sa võid omale kogu maailma teooria selgeks teha, aga see ei asenda oma äri alustamise põnevust.
    ------
    Kommentaar ilmub 14. mail Äripäeva erilehes Koolilõpp. Lisaks saab erilehest lugeda, millised eelised annab haridus välismaalt, kuidas karjääri aastaks pausile panemine tööle hoo sisse lükkab ning miks on suhted koolis ja tööelus olulised.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.