Šotimaa kaotas Brexiti heitluse, aga Euroopa Liidust lahkumine on toonud ootamatu edu viskitööstusele, kirjutab Bloomberg.

- Royal Salute viski on üks võitja. Foto: EPA
Pärast 23. juunil toimunud
Brexiti referendumit odavnes nael nii palju, et Šoti viski hind langes välismaalaste jaoks 10 protsenti või enam. Šotimaa viskitootjad, Londoni jaemüüjad ja interneti kaupmehed ütlevad, et äri õitseb täiega.
„See on nagu viskituru Black Friday (poodlemispäev USAs – toim),“ ütles jaemüüja The Whisky Exchange’i kauba ostmise eest vastutav Dawn Davies. „Alates referendumist on müük tõusnud hullumeelselt – lausa 30-40 protsenti.“
Viski on terve
Suurbritannia suurim toiduturu ekspordiartikkel – see toob igal aastal riiki 4 miljardit naela (4,7 miljardit eurot). Võrdluseks võib tuua, et see summa on suurem kui pool Eesti riigieelarvest.
Eelmisel aastal kahanes Šoti viski müük välismaal aga 2,8 protsenti, mis andis löögi suurtele tootjatele nagu Johnnie Walkeri omanik Diageo Plc ja Chivas Regali emafirma Pernod Ricard SA.
Viskitootjad tegid lobitööd, et Suurbritannia Euroopa Liitu jääks. Nad ütlesid, et ühine turg on nende äri jaoks tähtis. Odavam nael on nende jaoks aga veelgi kasulikum. Näiteks Diego Plc aktsia on alates referendumist kallinenud 19 protsenti.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood

Kuula ka podcasti rahvusvahelisest õppest