Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Apple pole enam maailma väärtuslikem bränd

    Kas Apple'i edu hakkab hääbuma? Foto: epa

    Brand Finance’i värskest uuringust selgub, et Apple on aastaid talle kuulunud maailma vääruslikuma brändi tiitli kaotanud ning selle pälvis endale Google.

    Apple troonis edetabeli tipus aastail 2012-2016, tõustes esikohale 2012. aastal kaheksandalt kohalt. Toona jäi teisele kohale Google ning kolmandale Microsoft. Möödunud aastal moodustasid esikuuiku Apple, Google, Samsung, Amazon, Microsoft ning Verizon.
    Brand Finance’i uuringus seisab, et Google’i brändi väärtus kasvas aastaga 24% võrra 109,4 miljardi dollarini. Samas Apple’i brändi väärtus vähenes koguni 27% jagu, 145,9 miljardilt dollarilt 107,1 miljardile. Google jõudis viimati maailma väärtuslikuma brändi tiitlini 2011. aastal.
    Sel korral tuuakse Google’i puhul esile selle stabiilne ja kindel ärimudel kui ka kasvavad reklaamitulud. Uuringus kiidavad autorid ettevõtet ka selle poolest, et Google suudab tulla välja uudsete lahendustega ning selle najal edukalt kasvatada ka oma tulubaasi.
    Apple’i kohta Brand Finance nõnda positiivseid arenguid ei näe. Uuringufirma juht David Haigh märkis, et Apple’il pole õnnestunud säilitada oma tehnoloogiline eesrindlikkus, samuti ollakse liiga sõltuvad iPhone’i müügist. Samuti ei ole ettevõttel erilist edu Hiina turul, kus ei suudeta võistelda kohalike konkurentidega.
    Selle aasta edetabelis järgnesid Google'ile ja Apple'ile Amazon, AT&T, Microsoft, Samsung, Verizon, Wallmart, Facebook ning esikümne lõpetab Hiina pank ICBC.
    Uuringu järgi on maailma mõjuvõimsam bränd Lego. Ettevõte kaotas selle tiitli möödunud aastal Disneyle, ent on brändi suutnud tänu filmidele ning litsentsiõiguste müügile tugevana hoida ning kannab seda edasi ka tulevastele põlvedele.
    Uuringust selgub huvitavate trendidena ka asjaolu, et Hiina pangandusbrändid on kokku rohkem väärt kui USA omad. Samuti on nii Coca-Cola, Pepsi, McDonald’si, KFC kui Subway brändide väärtused kahanenud, kuna inimesed harrastavad üha tervislikumat eluviisi. 
    Brand Finance teeb brändiuuringuid alates 2007. aastast. Brändi tugevust hinnatakse eri kriteeriumite alusel: analüüsitakse nii investeeringuid turundustegevusse, brändi üldist tuntust inimeste seas, lojaalsust brändile, töötajate rahulolu ettevõttega ning ettevõtte üldist mainet. Brändi tugevus omakorda pannakse võrdlusesse ettevõtte majandustulemustega, et välja selgitada, kui suure osa käibest toob ettevõttele just selle bränd.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.