Brand Finance’i värskest uuringust selgub, et Apple on aastaid talle kuulunud maailma vääruslikuma brändi tiitli kaotanud ning selle pälvis endale Google.
- Kas Apple'i edu hakkab hääbuma? Foto: epa
Apple troonis edetabeli tipus aastail 2012-2016, tõustes esikohale 2012. aastal kaheksandalt kohalt. Toona jäi teisele kohale Google ning kolmandale Microsoft. Möödunud aastal moodustasid esikuuiku Apple, Google, Samsung, Amazon, Microsoft ning Verizon.
Brand Finance’i uuringus seisab, et Google’i brändi väärtus kasvas aastaga 24% võrra 109,4 miljardi dollarini. Samas Apple’i brändi väärtus vähenes koguni 27% jagu, 145,9 miljardilt dollarilt 107,1 miljardile. Google jõudis viimati maailma väärtuslikuma brändi tiitlini 2011. aastal.
Sel korral tuuakse Google’i puhul esile selle stabiilne ja kindel ärimudel kui ka kasvavad reklaamitulud. Uuringus kiidavad autorid ettevõtet ka selle poolest, et Google suudab tulla välja uudsete lahendustega ning selle najal edukalt kasvatada ka oma tulubaasi.
Apple’i kohta Brand Finance nõnda positiivseid arenguid ei näe. Uuringufirma juht David Haigh märkis, et Apple’il pole õnnestunud säilitada oma tehnoloogiline eesrindlikkus, samuti ollakse liiga sõltuvad iPhone’i müügist. Samuti ei ole ettevõttel erilist edu Hiina turul, kus ei suudeta võistelda kohalike konkurentidega.
Selle aasta edetabelis järgnesid Google'ile ja Apple'ile Amazon, AT&T, Microsoft, Samsung, Verizon, Wallmart, Facebook ning esikümne lõpetab Hiina pank ICBC.
Uuringu järgi on maailma mõjuvõimsam bränd Lego. Ettevõte kaotas selle tiitli möödunud aastal Disneyle, ent on brändi suutnud tänu filmidele ning litsentsiõiguste müügile tugevana hoida ning kannab seda edasi ka tulevastele põlvedele.
Uuringust selgub huvitavate trendidena ka asjaolu, et Hiina pangandusbrändid on kokku rohkem väärt kui USA omad. Samuti on nii Coca-Cola, Pepsi, McDonald’si, KFC kui Subway brändide väärtused kahanenud, kuna inimesed harrastavad üha tervislikumat eluviisi.
Brand Finance teeb brändiuuringuid alates 2007. aastast. Brändi tugevust hinnatakse eri kriteeriumite alusel: analüüsitakse nii investeeringuid turundustegevusse, brändi üldist tuntust inimeste seas, lojaalsust brändile, töötajate rahulolu ettevõttega ning ettevõtte üldist mainet. Brändi tugevus omakorda pannakse võrdlusesse ettevõtte majandustulemustega, et välja selgitada, kui suure osa käibest toob ettevõttele just selle bränd.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.