Liina Laks • 7. aprill 2017 kell 10:15

Aasia rahvastiku vananemisest saab kasu lõigata

Järjest jõukamaks muutuvad hiinlannad soovivad endale vanuse kasvades järjest kvaliteetsemaid kosmeetikatooteid osta.  Foto: Reuters/Scanpix

Kuigi ka Hiinat kimbutab tulevikus rahvastiku vananemine, on Bloombergi andmetel võimalik investoritel juba täna sellele kaardile panustades kasumeid teenida.

Üks variant on muretseda endale tervishoiusektoriga seotud aktsiaid – kuid mitte ainult.

Bloombergi analüütikud näevad häid võimalusi eelkõige kolmes sektoris: kosmeetikatoodetes, laevakruiise pakkuvates ettevõtetes ning poekettides.

Viimaste andmete järgi peaks aastaks 2030 olema veerand Hiina rahvastikust vanemad kui 60 aastat ning analüütikute hinnangul toob see murrangu riigi tarbimisharjumustesse.

Näiteks kosmeetikatoodete puhul toob Bloomberg välja, et aina jõukamaks muutuvad hiinlannad soovivad endale ka paremaid kosmeetikatooteid muretseda. Hästi läheb näiteks Lõuna-Korea ettevõttel Medy-Tox, mis tootab A-tüüpi botuliini – toksiini, mida kasutatakse ka Botoxi-süstides. Samuti tasub vaadata, mida teevad selliste ettevõtete nagu LG Household & Health Care Ltd., Cosmax Inc. ja Shiseido Co aktsiad.

Kuna laevakruiise peetakse mugavamaks reisivõimaluseks, siis tõmbab see tõenäoliselt rohkem vanemaealisi inimesi. Seda arengut on juba näha: Cruise Lines International Associationi andmetel kolmekordistus 2012 ja 2015 aasta vahel Aasia kruiisituristide arv 2,1 miljonile reisijale ning suurem osa neist tuli Hiinast.

See on ka aktsiatele hästi mõjunud: näiteks Shenzheni börsil noteeritud Chongging New Century Cruise'i – Hiina sisevetel kruiise pakkuv ettevõte – aktsia tõusis ainuüksi sel aastal 46 protsenti. Võrdluseks: SjaP500 indeks on sama ajaga tõusnud 5,5 protsenti.

Ka teistel kruiisiettevõtetel läheb hästi: USA Royal Caribbean Cruises ja Norra Carnival Corpi aktsiad on selle aastaga tõusnud vähemalt 10 protsenti. Eksperdid soovitavad aga aktsiaid soetades vältida olukorda, kus portfellis on ainult ühe ettevõtte aktsia – portfelli hajutamine on ka siin asjakohane.

Kaubanduses müü mugavust

Ka kaubanduses on arengut näha: „Ma ei usu, et turg on täielikult mõistnud seda sõnumit, mida rahvastiku vananemine endas kätkeb. Nõudlus poodide järele on erakordselt suur. Inimesed saavad sellest ka üldiselt aru, aga tegelikult ei teata, milliste ettevõtete aktsiaid ostma peaks,“ ütles BNP Paribase partner Arthur Kwong.

Jaapanis ja Lõuna-Koreas kaubandusketid juba muutuvad „supermugavaks“ just vähem liikuvate klientide jaoks, kes ei taha kodunt kaugele oma igapäevaseid sisseoste tegema minna. Ning need ettevõtted, kes seda trendi mõistavad, on sellest kasu lõiganud: Seven & I Holdings Co, FamilyMart UNY Holdings, Lawson Inc ja BGF Retail co saavad oma käibest vähemalt 40 protsenti just poodide kaudu. Ning nende aktsiate tõus alates 2010. aastast on olnud mujljetavaldav, jäädes 90 (Lawson) ja 424 protsendi (BGF Retail) vahele.

Hetkel kuum