Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Saksa autotootjad üritavad Teslat mahtudega üle trumbata
Sakslaste BMW ja Mercedes astuvad elektriautode turul Tesla vastu massitootmise ja olemasolevate disainite abil, kirjutab Reuters.
Elektriautode tootmine võib toimuda kahel viisil: tuliuue disaini alusel (nagu Tesla) või juba välja töötatud sõidukikere kasutades. Esimese meetodi kasuks räägib võime kere ja salongi laotust tõhusamalt kujundada. Samas läheb selleks vaja aga spetsiaalset tootmisliini ja uusi kalleid tehaseid.
Seda meetodit üritas oma i3 ja i8 mudelitega eelmistel aastatel rakendada ka BMW, kuid müüginumbrid on olnud tagasihoidlikud.
Nüüd katsetab BMW teist viisi, tuues 2020. aastaks turule oma populaarse X3 maasturi täiselektrilise versiooni. Samamoodi toimib ka Mercedes-Benz, mille menukal GLC mudelil põhinev elektriauto EQ jõuab müügile aastal 2019. Lisaks plaanib BMW oma elektrilist kontseptsiooniautot Vision toota just 3-seeria tulevaste versioonide põhjal. Elektri- ja bensiiniautosid asutakse ehitama samadel tootmisliinidel, et tootmismahte oleks võimalik vastavalt nõudlusele kiirelt kohandada.
Endise Tesla juhatuse liikme Harald Kroegeri sõnul võib Tesla Saksa luksusmarkidele tõepoolest ohtu kujutada, kuid seda ainult juhul, kui too suudab tootmismahte järgmiseks aastaks lubatud 500 000 sõidukini tõsta.