Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tulevikuautod Rootsi börsil

    Võtsin täna tutvust teha ühe aktsiaga, millele viitas Äripäevas hiljuti ilmunud artikkel, mis soovitas Rootsi börsil investeerimisvõimalusi otsida.

    Juhi jälgimise seadeFoto: Veoneer
    See on autode turvavarustust valmistavast Autolivist lahku löödud elektroonikafirma Veoneer, mis juulis börsil noteeriti. Firma tegeleb tehnoloogia ja seadmetega ohutuks navigeerimiseks, mida on tulevikus vaja ka isesõitvates autodes. Börsidebüüdist alates on aktsia tõusnud 25-30%. Valdkonna vastu on suur huvi nii tootjatel kui ka investoritel. Samas on alal väga tihe konkurents ja liidrid pole veel „lukus“.
    Minu tähelepanu tõmbasid aktsiale läinud nädalal Rootsi majanduslehes Dagens Industri ilmunud artiklid, millest üks kajastas SEB panga analüütikute väga optimistlikku nägemust Veoneeri kohta. Teisest sain teada, et firma suurinvestor on Rootsi „Gordon Gekko“ ehk tuntud aktivist-investori Christer Gardelli fond Cevian. Veoneeri aktsia kohe rallis selle peale, nagu Rootsis tavaks saanud, kui Ceviani osalus kuskil teatavaks saab või seda meelde tuletatakse. Sarnane lugu oli mullu Ericssoni aktsiaga, kui aktivist-investori osalus kinnitust leidis.
    Gardelli arvates pole investorid Veoneeri täit potentsiaali ära tabanud. Minu jaoks oli huvitav arvutuskäik selle väite taga. Gardell möönis, et Cevian vaatas Veoneeri analüüsimisel teisi hiljutisi ülevõtutehinguid tarkvarafirmadega nagu Mobileye, GM Cruise ja nuTonomy. Metoodikat ta ei avaldanud, kuid lehe analüütikud kasutasid viisi, mida kasutatakse, kui firma põhiväärtuseks pole veel majandustulemused, vaid seal töötavad inimesed. Lähtuti sellest, kui suureks kujunes neid tehingutes ostusumma töötaja/tarkvarainseneri kohta.
    Veoneer ei ole oma tegevuselt üksüheselt nende firmadega võrreldav, küll aga on võrreldav isesõitvatele autodele tarkvara tegev Zenuity, kus Veoneeril on 50%ne osalus. Teine osanik on Volvo Cars. Teed sillutada ja tuntust koguda on aidanud head sidemed Hiina Geelyga. Juba üksi see osalus on lehe arvutuste järgi väärt kaks kolmandikku Veoneeri börsiväärtusest. Aga lisaks on Veoneeri oma töötajad ja tooted. Nii jõudis ka Dagens Industri kordades suurema börsiväärtuseni kui praegu. Selle kohta teeb iga investor omad järeldused, aga tööriistana panen sellise meetodi omale kõrva taha.
    Avariide vältimise süsteemide (ADAS) turg oli mullu ligi 6 miljardit dollarit. Leht väidab, et Ceviani hinnangul on turg aastaks 2025 kasvanud 32 miljardile dollarile, et siis 6-7 aasta perspektiivis 100 miljardini jõuda. SEB on veel optimistlikum, oodates turu kasvu juba 2025. aastaks 50 miljardile dollarile. Hinnates Zenuity ja kogu Veoneeri väljavaateid, möönavad siiski ka SEB analüütikud, et firmadel tuleb ennast alles tõestada. Konkurents on armutu. Tuleb palju investeerida ja võita uusi kliente. Viimased kvartalitulemused jäid ootustele alla.
    Veoneeri juhtkond on augustis-septembris aktsiaid juurde ostnud. Analüütikute soovitused on pigem hoia kui osta.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.