Pime ruum pakub võimaluse silmad avada

27. november 2017, 06:00
Motivatsiooninõuanded.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171127/USEFUL/171129758/AR/0/AR-171129758.jpg

Alustavale ettevõtjale tuleb kasuks mitmekülgne ettevalmistus: enda motiveerimiseks võib seljakotiga läbi rännata terve kontinendi, sukelduda edukirjandusse, kõndida sütel, aga võib istuda ka nädal aega kottpimedas, silmitsi oma hirmudega.

Noor eestlanna Liis Vahter on kõik need variandid läbi teinud ning jagab nüüd oma kogemusi ja nõuandeid motivatsioonihommikutel. „Üritan motivatsiooniloenguid teha nii nädala sees kui nädala lõpus, hommikuti ja õhtuti, et osaleda saaksid võimalikult erineva elustiili ja ajakavaga inimesed,“ rääkis Vahter.

Mõni aasta tagasi veetis ta kaks aastat Austraalias. Esimesel aastal töötas Gold Coastil ettekandjana ja Busseltoni kandis piimafarmis. Teisel aastal tegi seljakotirändurina ringi peale kogu Austraaliale. See kogemus andis talle, seni tüüpiliselt kinnisele eestlasele, pealehakkamisjulguse ja small-talki oskuse.

Nädal pimedas ruumis

Nüüd, novembris tegi Vahter Eestis läbi pimeda ruumi katse, et sukelduda alateadvuse sügavamatesse kihtidesse ja teha lõpparve hirmudega. „Sain ise valida, kui kaua soovin pimedas ruumis olla. Arvasin, et kindlasti suudan seal seitse päeva olla, kuid tegelikult tuli neljandal päeval alla vanduda. Mõtted said võitu ja hakkasid kinni igast võimalusest, miks tõusta ja lahkuda,“ kirjeldas ta.

Esmapilgul lahe ja lihtne ettevõtmine tegelikult igaühele ei sobi. Kindlasti ei ole see rituaal kohane naljategemiseks või kihlveoks, et vaadata sõpradega, kui kaua keegi seal vastu peab. „Tunnetus on selles ruumis hoopis teine. Toidul on teine maitse. Keha ütleb kohe ära, kui toit on täielik keemia, ja ei taha seda vastu võtta. Tavaliselt me sellist asja ei märka, sest on nii palju segajaid. Pimedas on aega märgata,“ rääkis Vahter.

Kasutame vaid kümnendiku oma potentsiaalist

Inimene kasutab ära vaid kümme protsenti oma ajupotentsiaalist: me kanname endas oluliselt rohkem, kui oskame arvata, kuid pole sellest kas teadlikud või puuduvad meil vahendid selle varasalve lahtimuukimiseks.

„Olen hakanud aktiivselt jälgima, millist infot ma oma alateadvusele töötlemiseks usaldan. Olen loobunud televiisori vaatamisest ja raadio kuulamisest. Ei vaata hirmu ja negatiivseid emotsioone sisendavaid filme ja videosid. Muusikavalikust olen eemaldanud depressiivse alatooniga lood,“ loetles Vahter ja lisas: „Uudistega olen muidugi kursis ja maailmas toimuval hoian silma peal.“

Tuleb luua visioon, rõhutab Vahter. Kellena ennast näed pikemas perspektiivis? Selleks võib näiteks luua unistuste tahvli, kuhu üles kirjutada oma reisisihtkohad, ihaldatud tulevikutööd ja soovid. Alustuseks sobib selleks kas või Printeresti platvorm.

„Kui mul tuleb mõte, võtan kohe telefoni ja lindistan selle üles. Olen avastanud, et eesmärkide kirjutamine paneb asjad tõeliselt käima. Samuti ka probleemide üleskirjutamine ja neile vastuse kirjutamine,“ märkis Vahter.

Soovituslik motivatsioonikirjandus:

  • Rupert Sheldrake, „Science and Spiritual Practices: Trasnformative experiences and their effects on our bodies, brains and health”.

Morfilise resonantsi teooria ütleb, et looduslikud süsteemid nagu termiidikolooniad, orhideed, tuvid, insuliinimolekulid omavad kollektiivset mälu oma liigikaaslastega. Näiteks kui õpetada üht trikki rotile ühes maailma otsas ja ta selle lõpuks ära õpib, siis edaspidi on seda trikki palju lihtsam õpetada rottidele kogu maailmas. Sama loogika kehtib ka inimeste puhul.

  • Jack Canfield, „ The Success Principles”.

Isikliku vastutuse võtmine. Eduprintsiipide kasutuselevõtt muudab tihti ka suhteid tööandjate ja töötajate vahel. Neid printsiipe saab kasutada igas valdkonnas (perekond, töö, suhted, raha, vaimsus).

  • Skip Rossi audioraamat „Dynamic Living”.

Õnnelikkus ei ole juhuslik, see on otsus. Hirmudest vaba elu – väiksemate ja suuremate eesmärkide seadmine ja saavutamine.

  • Taavi Pertman, "Eesmärgipärane investeerimine 2.0" e-raamat.

Liis Vahteri kogemused

Õppis Tartu Ülikoolis kirjandust ja kultuuriteadust, kõrvalerialaks sotsiaalpedagoogika.

Kursused ja praktikumid:
2015. aastal Wat Suan Mokkh meditatsioonilaager (Vipassana) Taimaal. 10 päeva jooksul on rääkimine ja suhtlemine keelatud, annad oma isiklikud asjad ära, oled vaikuses. Magad kivist voodil ja puust padjal, akende ees väikesed trellid. Hommikul kell neli äratus, mediteerid terve päeva (toidupausidega).
2016. aastal bioenergeetika kursus Kuressaares
2016. detsember Veet Mano energialaager Jõulumäe keskuses. Tugineb Osho meditatsioonidele.
2017. aastal Kreet Rosin-Pindmaa juhendamisel reiki 1. ja 2. astme kursused ning META EFT ehk emotsionaalse vabaduse tehnika kursus

Reisinud viimastel aastatel Norras, Austraalias, Inglismaal.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    24. November 2017, 13:52
    Otsi:

    Ava täpsem otsing