Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juubel: Kaardiekspert – elektrooniliste plastkaartide populaarsus tõuseb iga aastaga

    Kaardieksperdi asutaja ja juhataja Alar Tammela ning turundusdirektor Priit Kivestu ei muretse, et plastkaardid võiksid muutuda ajalooks, sest eelkõige on need ettevõtete identiteedihoidjad.

    Kümme aastat tagasi, 8. märtsil 2006. aastal ühemehefirmana alustanud Kaardiekspert OÜ on tänaseks kasvanud oma valdkonnas koduturu suurimaks tegijaks, eksportides kümnesse riiki ning väljastades aastas üle kahe miljoni plastkaardi ehk rohkem, kui Eestis on elanik­ke.

    Kui näeme trükimaailmas midagi põnevat, vaagime ikka, et kas meil oleks mõttekas ka ise sellega tegelema hakata.

    Ettevõtte looja ja juhataja Alar Tammela on plastkaartide valmistamise ja kaardiprinterite müügi valdkonnas töötanud juba 17 aastat. Tema sõnul on aastate jooksul muutunud tarbijate harjumused ning trendid plastist kaartide turul tugevalt: kui alguses olid põhilisteks müügiartikliteks tavalised kliendi- ja identifitseerimiskaardid, mida näidati ette ostu sooritamisel või hoonetesse ja ruumi­desse pääsemisel, siis täna on areng aina tehnoloogilisemate uuenduste suunas.
    „Oleme kaubandusettevõtete juurest jõudnud elektrooniliste ühistranspordikaartide ja kooli õpilaspiletite, plastist klubi- ja parkimiskaartide, töötõendite, läbipääsukaartide, kinkekaartide ja garantiitalongideni,“ loetleb ta, lisades, et põhirõhk on täna kiibiga kaartidel ning mitme andmekandja liitmisel. Näiteks ühendatakse töötõendid tööajaarvestuse lahenduse või GPSiga ning õpilaskaardid toimivad nii sööklas, raamatu­kogus kui ka ühissõidukis. Populaarsus tõuseb ka ajutiste läbipääsukaartide turul nagu ehitusobjektidel kasutatavad töötajate identifitseerimiskaardid.
    Plastkaardid võivad olla magnetribaga, kontaktkiibiga ja kontaktivaba RFID-kiibiga. Kaartide personaliseerimiseks pakub Kaardiekspert termotrükki, millega saab kaardile trükkida näiteks vöötkoodi, numeratsiooni ja nime ning reljeef­kirja ehk “embossingut”.Kaardieksperdi väljastatud elektroonilistest kaartidest on viimase aja suuremateks projektideks erinevad ühistranspordikaardid nii Eestisse kui ka Skandinaaviasse. Ettevõte pakub koos partneritega täislahendust ehk tehnoloogiat, seadmeid ja printereid koos kaartidega. Üks viimase aja trende on näiteks kaubandusettevõtete puhul endale oma kaardiprinter soetada, et saaks pakkuda klientidele kliendikaartide kätteandmisel personaalsemat, kiiremat ja mugavat teenust. Tehnoloogiale omaselt on sellised printerid täna ka kättesaadavamad ning soodsamad kui kunagi varem.
    Personaalsed kliendikaardid aitavad hoida ettevõtte identiteeti.
    Ettevõtte turundusdirektori Priit Kivestu sõnul pole tänapäeval enam oluline kaardi kuju ega suurus. Kaardiekspert valmistab nii ISO 7810 standardile vastava suurusega ehk pangakaardi mõõdus kaarte kui ka erikujulisi plastkaarte.
    „Vahel küsitakse meilt, et kas me ei pelga, et kliendikaartide võimalused koonduvad aegamisi kokku ühele ID-kaardile, mis tähendaks plastkaartide kadumist. Meie seda ei karda, sest kliendikaart on siiski ettevõtte identiteedihoidja,“ selgitab Kivestu, tuues näite: „Kui kõigi Eesti tanklate kliendiprogrammid oleksid koondunud ühele kaardile, tangiks klient seal, kus tal on mugav. Ettevõttele ei ole see aga kasulik, sest ta võib kaotada kliendid ning oma visuaalse identideedi.“
    Et seda ei juhtuks, pakub Kaardiekspert uusi ideid, viimaseid tehnoloogiaid ning põnevaid disainilisi lahendusi, mis püüavad kõigi inimeste pilku ning aitavad ettevõtetel paremini funktsioneerida ning tõhusamat turundust teha.
    Uus valdkond: personaalse trükiga pakketeibid.
    Tulevikku vaadates panustab Kaardiekspert ka oma tegevusalade laiendamisele. „Oleme oma ettevõtte saanud kenasti stabiilses tõusvas tempos tööle ning meil on aega vaadata ringi,“ ütleb Tammela. „Kui näeme trükimaailmas midagi põnevat, vaagime ikka, et kas meil oleks mõttekas ka ise sellega tegelema hakata.“
    Viimaseks selliseks leiuks on reklaamkirjade ja ettevõtte logodega personaalsed pakketeibid, mis aitavad ettevõtetel oluliselt hoida kokku reklaamile kuluvaid rahalisi vahendeid. „Enamik ettevõtteid, eriti postimüügiga tegelevad firmad, peavad oma tooteid pakkima. Teame omast käest, et reklaamkirjadega pakendid ei ole soodsad ning nende hoiustamiseks on tarvis väga palju vaba pinda. Täna pakume uut ja oluliselt taskukohalisemat lahendust: ettevõtte logoga teibid,“ selgitab ta.
    Teipe saab tellida valget, pruuni või läbipaistvat tooni ja erinevaid laiuseid nagu 25 mm, 38 mm, 48 mm, 50 mm ja 75 mm. Kui pakendi kinnitamiseks kasutatud teip on markeeritud ettevõtte logoga, jätab see firmast korrektse mulje ning paistab hariliku pruuni või valge kasti pealt hästi silma.
    „Meie eesmärk on areneda koos oma klientidega ning pakkuda neile terviklikke lahendusi vastavalt nende soovidele ja võimalustele. Täname kõiki koostööpartnereid ja kliente ning oleme kindlad, et järgmine aastakümme tuleb tänu neile sama huvitav ja motiveeriv,“ ütlevad Priit Kivestu ja Alar Tammela.Alates märtsi keskpaigast ootab Kaardi­ekspert oma seniseid ja uusi partnereid ning kliente külla uuele aadressile Töökoja tänav 1.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Katrin Kaasik-Lakskliendisuhete juhtOlympic Casino Eesti AS
    Kaardiekspert on meie hea partner juba aastaid ning oleme nende teenusega väga rahul. Sealt tellime kõik Olympic Casino kliendikaardid, mida nad valmistavad meile kaheksa riigi kasiinode jaoks. Ja kui meile lisandub uus sihtriik, katavad nad loomulikult ka selle.2015. aastal toimus meil kliendikaartide kujunduse muutus ning Kaardieksperdi tööks oli otsast lõpuni töötada välja magnetribakaardi süsteem, viia see vastavusse kõigi riikide nõuetega, disainida meiega koostöös kaardi kujundus ning need personaliseerida ja trükkida. Meie jaoks on oluline nii tehnoloogiline kui ka disaini kvaliteet – ootasime oma partnerilt töötavat täislahendust kuni selleni, et meie logo värvid oleksid täpselt õiget tooni ning just sellise lahenduse me ka saime.Saame igal hetkel oma küsimustega nende poole pöörduda ja Kaardiekspert lahendab need kiirelt. Oma kogemustele tuginedes julgen soovitada nende teenust ka teistele.
  • Hetkel kuum
Tarmo Tamm: pätile päti palk? Aga äkki ei hakkaks ka õige hõlma!
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Pätte on ettevõtjate hulgas marginaalne osa ja nendegi karistamine peab olema vaba juhustest. Pole veel hilja konkurentsiseaduse kavandatud muudatusi prügikasti visata, kirjutab ettevõtja ja riigikogu liige Tarmo Tamm (Eesti 200).
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Endine peaarhitekt: ühest Tallinna servast teise võiks jõuda 25 minutiga “Piirkiiruse arutelu on pseudoteema!”
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Tallinna linnaruumis pole võimatuid lahendusi ja igal teemal saab leida mõistliku kompromissi, välja arvatud ehk Estonia juurdeehitus Tammsaare parki, rääkis aastatel 2007–2019 Tallinna linnarhitekti ametit pidanud Endrik Mänd Äripäeva raadios.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.