Juubel: Viru Elektrikaubandus - usaldus on see, millesse usume ja mida pakume

07. veebruar 2018, 16:00
AS Viru Elektrikaubandus Tallinna müügisaal.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20180207/CM/180209728/AR/0/AR-180209728.jpg

1993. aastal kolme aktiivse mehe eestvedamisel Lääne-Virumaal alguse saanud elektrikaupade hulgi- ja projektimüügiga tegelev Viru Elektrikaubandus AS toimib usalduse põhimõttel. „Müüme enamat kui lihtsalt tooted ja hind. Meie usaldame oma klienti, tarbijaid ja töötajaid ning nemad usaldavad meid. Usaldus on olnud kogu selle 25aastase tegevuse alus,“ ütleb ettevõtte juhataja Urmas Mülla.

Viru Elektrikaubanduse alguse tingis Nõukogude Liidu lagunemine ning ettevõtlike inimeste tahe töötada edasi erialal, mida mõisteti ja tunti. Piirid avanesid, Euroopa ettevõtted hakkasid huviga vaatama Balti riikide poole ning äsjaloodud ettevõtte esimeseks välispartneriks sai General Electric. Partnerite õhutusest tingituna laieneti vähehaaval ka tütarfirmade näol Lätti ja Leetu, kus tänaseks on küll omanikering muutunud, ent aktiivne koostöö toimub endiselt.
Viru Elektrikaubanduse logistikakeskus tegutseb endiselt Rakvere lähistel, kuid aastate jooksul on esindusi rajatud ka mujale Eestisse: 2001. aastal avas ettevõte kontori Tallinnas, 2006. aastal Tartus ning 2014. aastal Narvas ja lisaks on avatud suurem ladu ka Tallinnas. Ettevõtte omanikud on endiselt samad eestlastest eraisikud, kes ettevõtte asutasid. Seega võib öelda, et kõik loodud lisaväärtus jääb kodumaale.
Viru Elektrikaubandusel on omad jaotuskanalid ehk edasimüüjad, kuid samas saab kõiki tooteid osta ka otse: iga linna osakonna juures on olemas ladu, mis võimaldab laotoodete kohapealse väljastamise või saatmise üle Eesti. Ettevõtte kogemus ütleb, et alati ei peagi klient füüsiliselt esindusse kohale tulema, vaid põhjaliku eeltöö ja suhtluse põhjal suudavad Viru Elektrikaubanduse spetsialistid leida sobiva lahenduse ka telefoni või e-kirja teel. Lisaks osaletakse sageli riigihangetel.

90% müügipersonalist insener-tehnilise haridusega

Viru Elektrikaubandus on harilikust hulgimüügist tehnilisem, pakkudes klientidele erinevaid insener-tehnilisi lahendusi ja lahendades nende probleeme läbi laia tootevaliku, professionaalse nõustamise kiirelt ja paindlikult. Ettevõtte müügipersonalist ca 90% on insener-tehnilise haridusega ning ülejäänud on saanud väljaõppe kohapeal. Ettevõte püüab arendada firmasiseselt ametiredelil ülespoole liikumist, võimaldades töötajatele erinevaid täiend- ja enesearenguvõimalusi ning koolitusi tarnijate tehastes üle Euroopa. Ettevõtte igapäevatöö ja protsessid on ühiselt välja töötatud, järjepidevalt parendatud ning vastavad kvaliteedijuhtimissüsteemi ISO 9001:2015 ja keskkonnajuhtimissüsteemi ISO 14001:2015 standarditele.
Urmas Mülla sõnul on 25 aastat möödunud stabiilselt investeerides ja kasvades. „Meie eesmärk on algsest peale olnud tulla ja jääda, aga mitte liiga kiirelt kasvada ja siis liigsest riskimisest tingutuna kukkuda. Soovime areneda rahulikus tempos. Peame parimaks tänuks tehtud töö eest klientide head tagasisidet, mille saavutamise võtmeteguriteks on loomulikult töökas ja professionaalne kollektiiv, kus on hea meeskonnatunnetus, osatakse üksteisega arvestada ja ühiselt panustada. Omalt poolt pakume head ja stabiilset töökeskkonda ning oleme otsustanud väärtustada näiteks oma töötajate tervist ka läbi sporditoetuste ja pikemate puhkuste.“

Kaablijupist tööstusarvutite detailide ja seadmete automatiseerimiseni

Viru Elektrikaubanduse fookus on olnud ajalooliselt suunatud tööstus- ja tootmisettevõtete automaatikale, elektrimaterjalide tootmise sektorile ja ehitusvaldkonnale. „Mis liigub, see kulub,“ nendib Urmas Mülla. „Pakume kõikvõimalikke kuluosi alates lihtsamast kaabijupist kuni tööstusarvutini, mis kogu tootmist kontrollib. Lisaks asendusdetailidele aitame komponentidega seadmete automatiseerimiseks. Näiteks tarnime laevandusfirmadele kaipealseid portaalkraanade ja laevade toitevarustuse seadmed, samuti tarvikuid energiatootjatele ning kaevandustele.“
Viru Elektrikaubanduse tooterühma- ja turundusjuht Sten Sooäär nendib, et täna on kaks kõige kiiremalt arenevat valdkonda tööstuse automatiseerimine ja valgustuse areng. „Tööstuse automatiseerimisest ja Tööstus 4.0-st räägitakse täna kõikjal ning võib öelda, et Eesti tootmis- ja tööstusettevõtted on tegelikult sellel ajal väga tublid. Meil on rõõm omalt poolt seadmete, tarvikute ja oskusteabega aidata kaasa Eesti majanduse kasvule.“
Valgustuse arengus mängib kõige suuremat rolli viimasel aastakümnel turule tulnud LED-valgustus. „Kui kogu maailmas oli ligi 100 aastat vaid üks elektrivalgustuse lahendus hõõglambist toas kuni staadionite proþektoriteni, siis tänaseks on alanud energiasäästlike LEDide võidukäik. Neid paigaldatakse kõikjale – avalikku ruumi, infrastruktuuride valgustamiseks, tööstus- ja tootmishoonetesse, kontoritesse ja kaubanduspindadele!“
Sten Sooäär lisab, et LEDide areng pole veel kaugeltki seisma jäänud, vaid tootjad tulevad välja pidevate uuendustega, kus järjest väiksema võimsuse ehk energiakulu juures saadakse elementidest kätte aina suurem tootlikkus. „Lisaks on tegemist väga paindliku tootega, sest LEDe saab siduda erinevate hooneautomaatika süsteemidega ning sensoritega, mis ise kustuvad ja timmerdavad end vastavalt inimeste kohalolekule, liikumisele ning aknast tulevale valgusele. Kui „vanadest pirnidest“ oli keeruline säästu saada, siis LED on avanud meile uue atraktiivse ja efektiivse maailma. See valdkond on põnev ning annab ka meile võimaluse oma kliente efektiivsete lahenduste väljatöötamisel aidata.“
Tingituna ehitusseadusandluse muudatusest pakub Viru Elektrikaubandus koos partneritega taastuvenergialahendusi. Huvilistel on võimalik tutvuda esindustes päikesepaneelidega, lisaks saab Tallinna osakonna müügisaalis jälgida majale paigaldatud päikesepaneelide tööd elektroonilisel ekraanil. Urmas Mülla nendib, et viimased 25 aastat on küll tegeletud sisuliselt ühes valdkonnas, kuid selle arengud on olnud nii põnevad ja kiired, et huviga jäädakse ootama järgmist 25 aastat!

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
07. February 2018, 14:05

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing