• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 21.01.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Laevaliikluse võimalused kaubavahetuses Euroopaga

Täistreileri laevaga saatmisel Euroopasse on kolm kasutatavat võimalust:

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Helsingi kaudu Euroopasse kauba saatmine läheb ASi Skaneksped tegevdirektori Üllar Lainela sõnul liiga kulukaks.
Laevaga Stockholmi kaudu kauba Euroopasse saatmise tugev külg on kiirus. Kogu marsruudi läbimine on ühtlaselt planeeritav ja mingeid ootamatuid seisakuid seal ette ei tule. Läbi Skandinaavia Euroopasse mineku puuduseks on aga piirkonna kallidus. Kokkuvõttes on transport nimetatud marsruuti pidi üle 500 Saksa marga kallim kui maad mööda minnes. Seetõttu kasutavad Skandinaaviat Euroopast tulles peamiselt puuvilja vedajad, kellel maksab aeg rikneva kauba tõttu rohkem kui tavalise koorma vedajal.
Riia ja Klaipeda kaudu peavad ühendust veofirmad, kellel tuleb vedada väärtuslikku kaupa (näiteks elektroonikat). Laeva kasutamine väldib läbisõitu Poolast, kus vääriskaup võib sattuda maanteeröövlite kätte või peab kasutama selle transportimiseks kulukat konvoiteenust.
Riia või Klaipeda laevaühendust sisaldava transpordirea kokku seadmist peab oskama professionaalne klient ise vedajalt nõuda. Eesti veofirmad võivad sellist transpordiskeemi pidada liiga komplitseerituks.
Riiast ja Klaipedast Saksamaale minevate laevaliinide eelis Tallinna omade ees on tihedam regulaarne liiklus. Lõunanaabrite sadamatest väljuvad laevad Saksamaale iga päev, Tallinnast vaid kord nädalas.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele