Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bensiini hind võib langeda veelgi
Neste Eesti jaemüügijuht Heikki Vuorinen ei välistanud, et bensiini hind võib Eestis lähipäevil veelgi kukkuda, ehkki Neste langetas hinda juba selle nädala alguses mitmel korral, praegu on Nestes näiteks 95E bensiiniliitri hind 6,25 krooni. Vuorinen ütles, et kuigi üldise tendentsi näitavad ära maailmaturu edasised hinnamuutused, ei kiirustata siiski väi-keste ajavahemike jooksul koheseid korrektuure tegema.
Shell Eesti piirkonna juht Riina Aamisepp lausus, et Shell on praegu ootaval positsioonil. «Ma isegi ei oska öelda, kas me nädala aja pärast muudame oma hindasid või mitte, see kõik oleneb sellest, mida teevad konkurendid ja mis turul toimub,» rääkis Aamisepp. Samas nentis ta, et kuigi Shell ei ole praegu turu madalaimal hinnatasemel, ei pea nad siiski õigeks hindade jätkuvat alandamist konkurentsi tasemele.
Aamisepp avaldas arvamust, et maailmaturul on hinnad juba põhjas, mis on ka teine põhjus hindu mitte veelgi kiiresti langetada. «Viimase kuu tase maailma kütusehindadel on nelja aasta madalaim,» lausus Aamisepp, «ma arvan, et see situatsioon kaua ei kesta.»
Eile bensiinihinda 6,4 kroonile alandanud Alexela Oili jaemüügijuht Indrek Randveer ütles, et otsest majanduslikku põhjendust praegusele madalale hinnale ei ole.
Normaalne oleks 6,5kroonine tase, ütles Randveer. «Meie hind võib muidugi veel kukkuda, see sõltub konkurentidest,» lisas ta.
Randveer selgitas, et Eesti turu bensiini hinda mõjutab rohkem dollari kursi kõikumine kui maailmaturu kütusehindade kõikumine. Kuid ka need pidevalt muutuvad faktorid moodustavad kokku vaid kolmandiku bensiini reaalhinnast Eestis. Suurema osa annavad Eestis liitri kohta kindlalt fikseeritud aktsiisimaks ja ka käibemaks. Seetõttu ei toimu tema sõnul maailmaturu ja Eesti hindade muutus üks-üheselt.