Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kõnealustustasu arvestusaeg pikeneb
ASi Eesti Telefon informatsioonidirektor Enno Kiviloo ütles, et Eesti Telefoni kokkulepe teede- ja sideministriga näeb ette kõnealustustasu arvestamise alates kaheksandast kõnesekundist 1999. aastal. «Selle aja jooksul saame analüüsida klientide vastukajasid kõnekatkestuste ning valeühenduste osas,» selgitas Kiviloo.
Kiviloo ütles, et Eesti Telefoni statistika järgi katkeb vaid pool protsenti telefonikõnedest ehk viis kõnet tuhandest. Eesti Telefon soovis kehtestada kõnealustustasu alates kolmandast kõnesekundist.
«Juttu, et kõnealustustasu mitte kehtestada, ei olnud,» kinnitas Kiviloo. Ta lausus, et ministriga saavutatud kokkuleppe kohaselt ei muudeta tariifide põhimõtet, kuid Eesti Telefon peab kvaliteediprobleemi analüüsima.
Avalikkuse pahameele alla sattunud 48 sendi suuruse kõnealustustasu kehtestab Eesti Telefon kõigile sideseanssidele firma kaudu alates 1. maist. Samas langeb Eesti Telefoni kohaliku kõne minutihind poole võrra.
Eesti Telefoni põhjendus kõnealustustasu kehtestamiseks on, et ühenduse saamine on kõige kallim osa telefonikõnest ja Eesti Telefon soovib, et inimene maksaks selle eest, mida ta kasutab.
Autor: Sten A. Hankewitz