3 mai 1999

Bussijaam sai konkurendi

Alates eilsest saavad bussireisijad pileteid osta Tallinna bussijaamale alternatiivse võimalusena avatud piletikeskusest Juhkentali tänavalt. Keskuse loomise tingisid bussifirmade rahulolematus bussijaama haldava ASiga Eesti Buss ja eesmärk luua üleriigiline ühtne piletimüügisüsteem.

MootorReisi ASi juhatuse esimehe Hugo Osula väitel on Tallinna bussijaama omanik AS Eesti Buss teiste bussifirmadega võrreldes eelistatud seisundis.

Bussifirmade juhtide sõnul on neil raskusi Tallinna bussijaamast kuus kuni poole miljoni kroonini ulatuvate piletimüügitulude kättesaamisega. Bussijaama kulud ei ole läbipaistvad ja see annab võimaluse kasutada teiste ettevõtete raha oma äranägemise järgi, ütlesid bussifirmade juhid.

ASi Sebe juhatuse esimees Toivo Leht rääkis, et Tallinna bussijaam on viivitanud piletimüügitulude ülekandmisega juba aastaid. Tavaliselt on laekunud müügiprovisjonist ülejääv summa kuni kahekuise viibimisega, kuigi lepingus on ülekandetähtajaks kuu viieteistkümnes päev, lausus Leht.

Suurematest bussifirmadest on piletimüügitulude kättesaamisega Tallinna bussijaamast probleeme olnud veel Tarbusel, Pärnu ATP-l ja MootorReisil. Tallinna bussijaamaga on piletimüügilepingu sõlminud ligi 30 firmat.

Autoettevõtete liidu juhatuse esimehe Uno Aava sõnul õnnestus liidul kehtestada selleks aastaks Eesti Bussile lepingulised sanktsioonid, mis viimasel paaril kuul ka positiivseid tulemusi on andnud.

ASi Eesti Buss nõukogu esimees Flemming Andersen ütles, et ta pole uue müügikeskuse esindajatelt teadet avamise kohta saanud. «Kindlasti on see hea klientide seisukohast,» rääkis Andersen, «võimalik, et uus keskus tahab piletimüügi bussijaamalt üle võtta.»

OÜ BussiReisid piletikeskuse tegevdirektori Ruth Suvi sõnul tuleb keskus kasuks ka reisijatele. Järjekorrad lühenevad, kuid piletite hinnad ei muutu, lisas ta. Keskuse eesmärgiks on Suvi sõnutsi võtta enda kanda kuni pool piletite eelmüügist.

Autor: Anu Jürisson

Hetkel kuum