Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õlletootja teenib pidulistelt

    1993. aastal Originaaliga turule tulles maksis Saku Õlletehas esimesele toetatud üritusele, Tartu teatrifestivalile Dionysia 25 000 krooni ja kostitas teatritegelasi paarikümne kasti õllega, olles sellega peasponsor.
    Praegu maksab toote promomine mõnel tõsiseltvõetavamal üritusel sadu tuhandeid kroone, hindab õlletootjate reklaamikulusid eile lõppenud Õllesummeri müügijuht Janek Reimal.
    Reimali sõnul saab õlletootja näiteks muusikaüritusega tarbijakontakti kätte odavamalt kui meedia- või välireklaami kaudu. Õlletootjad ei teeni muusikaüritustel mitte niivõrd otse müügilt, kuivõrd maine ja potentsiaalsete tarbijatega hangitud kontaktide pealt.
    Saku Õlletehase avalike suhete juht Ruth Roht kinnitab, et Saku teostab Tallinnas toimuvatel üritustel müüki peamiselt koostööpartnerite kaudu, maakondades aga tihti ka iseseisvalt.
    Saku turundusdirektor Karin Sepp lisab, et reklaami mõttes on kontakti hind odavam populaarkultuuri üritustel ja kallim näiteks süvamuusika puhul. Viimase liigi hulka arvab ta ka laulupeo.
    Kui ka Saku Õlletehas ise jaemüüki ei tee, võib ta sõlmida jaemüüjaga lepingu, mille põhjal saab õlletehas müügist rohkem tulu kui lihtsalt hulgihinna.
    Saku Õlletehase olulisemad toetatavad üritused on sel suvel festival Watergate Pärnus, klubimuusika üritus VIBE 18. juulil ja rullsuusavõistlus Saku Suverull Otepääl. Varem lihtsalt Suverulli nime kandnud üritus, kuhu tuleb kokku maailma suusaeliit, sai sel aastal oma liignime peasponsori järgi.
    Lähimineviku tähtsamad üritused olid Metallica kontsert ja laulupidu. Mida laulupeo peasponsorlus Sakule maksis, hoiab börsiettevõte kiivalt saladuses. Vastutasuks sai Saku peol õllemüügi ainuõiguse.
    Eesti Laulu- ja Tantsupeo Sihtasutuse juhataja Ilmar Mossi sõnul oli Saku osalus 40% kõigist sponsorsummadest.
    Tartu Õlletehas kasutas või kasutab sel suvel oma müügi edendamiseks laulupeotule teekonda, Tivoli Tuuri, Õllesummerit ning Saaremaal toimuvaid üritusi Õlletoober ja Merepäevad.
    «Oleme suunanud oma toote inimestele, kes on üle 20 aasta vanad ja teevad igapäevaelus rasket tööd,» selgitab tehase turundusjuht Katrin Mikson ürituste valiku põhimõttest.
    «Turuliidritel on lausa moraalne kohustus võtta eriti massilised populaarsed üritused,» ütleb ka õlleturunduse proff Reimal.
    Mõni aeg tagasi oli suurim muusikaürituste toetaja Eestis Soome õlletootja Sinebrychoff. Praegu on Koffi reklaam kolinud rohkem välireklaami valda ja poodidesse.
    Erinevad õllemargid käivad kaasas erinevate üritustega. «Metallica kontserdi sihtgrupiga käisid kaasas Rock ja Ice,» toob Reimal näite. Nii kultiveerib ka tehas ise õllemargi mainet -- Rock kui karvase rokisõbra rüüp ning Ice kui jook neile, kes muidu õlut ei joo, näiteks siredatele beibedele.
    «Kes tuleb üritusele?» toob Reimal välja tootja jaoks põhilise küsimuse.
    Tihti teeb inimestele meelehärmi, et kultuuriüritusel pakutakse ainult ühte marki keelekastet, mitte igaühe lemmikmarki. «5000 külastajaga üritusele pole mõtet võtta 20 õllefirmat,» selgitab Reimal sagedast õllevaliku puudumist.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.