• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õlut noortele ja kalja vanematele

    Selle suve populaarseim jook on õlu, selgub Emori juuli-augusti üle-eestilisest uuringust, mille käigus intervjueeriti ligi 500 inimest vanuses 15--74 aastat.
    Õlu on eriti populaarne alla 35aastaste eestlaste hulgas. Kali jällegi on mõnevõrra rohkem respekteeritud 35--64aastaste ning venelaste hulgas.
    Õlle populaarsus noorte hulgas annab aluse oodata selles kaubagrupis jätkuvat turumahtude kasvu.
    Saku On Ice oli ülekaalukalt esimene alla 35aastaste noorte ning eestlaste hulgas. Seda marki nimetas 16% alla 35aastastest ning 12% eestlastest (kõik vanuserühmad).
    Venelaste jaoks oli respekteerituim joogimark Coca-Cola, mida nimetas 13% selle rahvusrühma esindajaist (seega eestlasi oli Coca-Cola mainijate hulgas tunduvalt vähem).
    Uuringus küsiti, millist jooki (see võis olla nii alkoholiga või ilma selleta) peab vastaja selle suve populaarseimaks. Vastusevariante ette ei antud ning küsitletaval oli võimalus mainida, kas lihtsalt tootegrupi või konkreetse margi nime.
    See, kas vastati marginimi või lihtsalt joogitüübi nimetus, näitab ka seda, millise tunnusega on jook tarbijate mällu rohkem kinnistunud.
    Neljast populaarsemast joogitüübist (õlu, karastusjoogid, kali ja mineraalvesi) eristus selgelt kali, kus vaid 9% kalja eelistajatest nimetas konkreetse marginime, mis viitab margiteadvuse puudumusele antud kaubagrupis. Ülejäänud populaarsemates tootegruppides nimetati vähemalt pooltel juhtudest konkreetne marginimi.
    Uuring kajastab inimeste subjektiivset muljet populaarseimast joogist ning reastab joogid vastavalt mainekusele. Andmed ei peegelda otseselt jookide müügimahtude osakaalu kõikide jookide kogumüügi mahtudest.
    Küsitluse viis Emor läbi tänavu 28. juulist -- 2. augustini. Omnibuss-tüüpi uuringute üldkogumi moodustavad 15--74aastased Eesti alalised elanikud. Valim on moodustatud «isekaaluvana», st kasutatakse üldkogumi proportsionaalset mudelit, kus kõik küsitletud inimesed esindavad võrdset arvu üldkogumi inimesi. Küsitlustöö käigus kujunenud valimi sotsiaaldemograafilist struktuuri soo, vanuse, rahvuse ja elukoha lõikes võrreldakse vastavate statistiliste näitajatega üldkogumi kohta ja vajadusel kaalutakse sellele vastavaks.
    Autor: Aivar Voog
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

E-resident: õiglased tasud Eesti loomemajandusse!
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Rohkem kui 70 aastat pärast loojate õiguste fikseerimist ÜRO inimõiguste deklaratsioonis on paljude autorite tasustamine endiselt kõike muud kui õiglane ja läbipaistev, kirjutab ettevõtte Digiciti asutaja ning Eesti e-resident Philippe Rixhon.
Läti ükssarvikulootus kaasas lisaraha
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Suuresti Läti börsifirmale HansaMatrix kuuluv ja Kanadas börsiplaane pidav Lightspace Technologies kaasas 2 miljonit eurot noteerimiseelse konverteeritava üleminekulaenuga.
Coop Panga tippjuht: usaldust tuleb treenida
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Juhtidel peaks olema julgust usaldada oma töötajaid ning juhul kui eesmärgid täidetakse, siis peaks andma präänikut, mitte piitsa, rääkis Coop Panga riskijuht Heikko Mäe.
Raadiohommikus: Eesti suurim pank ja tööstuste kriisiplaanid
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime lisaks sõja mõjudele ka kasvavate intressimäärade ja kiire hinnatõusu tagajärgedest nii ettevõtetele kui tarbijatele.
Viimse hetkeni ellujäämist lootnud ettevõte heitis hinge
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.
13. reedel läks lõplikult pankrotti pika ajalooga Eesti ekspedeerimisfirma Mep Trans, mille omanik Denis Belov kõigest kaks nädalat tagasi ütles, et olukord pole veel täiesti lootusetu. „Võitleme,” ütles Belov siis.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.