Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Õlut noortele ja kalja vanematele

    Selle suve populaarseim jook on õlu, selgub Emori juuli-augusti üle-eestilisest uuringust, mille käigus intervjueeriti ligi 500 inimest vanuses 15--74 aastat.
    Õlu on eriti populaarne alla 35aastaste eestlaste hulgas. Kali jällegi on mõnevõrra rohkem respekteeritud 35--64aastaste ning venelaste hulgas.
    Õlle populaarsus noorte hulgas annab aluse oodata selles kaubagrupis jätkuvat turumahtude kasvu.
    Saku On Ice oli ülekaalukalt esimene alla 35aastaste noorte ning eestlaste hulgas. Seda marki nimetas 16% alla 35aastastest ning 12% eestlastest (kõik vanuserühmad).
    Venelaste jaoks oli respekteerituim joogimark Coca-Cola, mida nimetas 13% selle rahvusrühma esindajaist (seega eestlasi oli Coca-Cola mainijate hulgas tunduvalt vähem).
    Uuringus küsiti, millist jooki (see võis olla nii alkoholiga või ilma selleta) peab vastaja selle suve populaarseimaks. Vastusevariante ette ei antud ning küsitletaval oli võimalus mainida, kas lihtsalt tootegrupi või konkreetse margi nime.
    See, kas vastati marginimi või lihtsalt joogitüübi nimetus, näitab ka seda, millise tunnusega on jook tarbijate mällu rohkem kinnistunud.
    Neljast populaarsemast joogitüübist (õlu, karastusjoogid, kali ja mineraalvesi) eristus selgelt kali, kus vaid 9% kalja eelistajatest nimetas konkreetse marginime, mis viitab margiteadvuse puudumusele antud kaubagrupis. Ülejäänud populaarsemates tootegruppides nimetati vähemalt pooltel juhtudest konkreetne marginimi.
    Uuring kajastab inimeste subjektiivset muljet populaarseimast joogist ning reastab joogid vastavalt mainekusele. Andmed ei peegelda otseselt jookide müügimahtude osakaalu kõikide jookide kogumüügi mahtudest.
    Küsitluse viis Emor läbi tänavu 28. juulist -- 2. augustini. Omnibuss-tüüpi uuringute üldkogumi moodustavad 15--74aastased Eesti alalised elanikud. Valim on moodustatud «isekaaluvana», st kasutatakse üldkogumi proportsionaalset mudelit, kus kõik küsitletud inimesed esindavad võrdset arvu üldkogumi inimesi. Küsitlustöö käigus kujunenud valimi sotsiaaldemograafilist struktuuri soo, vanuse, rahvuse ja elukoha lõikes võrreldakse vastavate statistiliste näitajatega üldkogumi kohta ja vajadusel kaalutakse sellele vastavaks.
    Autor: Aivar Voog
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.