Tiit Elner • 25 august 1999

Ühisliising sai katkise auto

Harjumaal kahele inimesele raskeid vigastusi toonud avarii tegi end B-Rühma turvameheks nimetanud Vladimir Borovik maasturiga Opel Frontera, mida omanik Ühisliising oli tasumata liisingumaksete pärast tagasi nõudnud. Heino Käärd Ühisliisingu inkassoosakonnast räägib, et tasumata liisingumaksete tõttu lõppes leping B-Rühma ASiga juba mullu novembris. Ent autot ei tagastatud. «Selle asemel jagas Ginter pidevalt lubadusi või ei võtnud üldse telefoni vastu. Viimati lubas ta kahe nädala eest auto tagasi tuua. Nüüd ei ole sellega muud teha kui maha kanda,» nendib Käärd parklas autovrakki silmitsedes.

Purjuspäi tehtud avarii kahjusid kindlustus ei hüvita. Uuena umbes pool miljonit krooni maksnud 2,5 liitrine Opel Frontera oli kolm aastat vana. Ühisliising on teised kaks võlgu jäänud maksetega autot B-Rühma ASilt ise ära võtnud: «Ega nad ise midagi tagasi anda ei tahtnud, võtsime need neil käest ära.»

Suurt kasvu inkassomehe väitel kasutab liisingufirma lepingu lõpetamisel vara tagasisaamiseks kõiki seaduslikke meetodeid. Tema sõnul politsei end eriti ei vaeva liisingufirmadele kuuluvate sõidukite kinnipidamisega.

Varem Ginteri enda kasutada olnud maasturit kasutasid B-Rühma kaubamärgi all tegutsevad OÜ Rikoldo turvamehed viimasel ajal patrullsõitudeks. «Nagu ma aru saan, on kogu B-Rühma ASi tegevus üle läinud teise firmasse,» ütleb Ühisliisingu inkassoosakonna juhataja Tarmo Annus.

Jaak Ginter ise telefonile ei vasta. Ta on varem öelnud, et tal ei ole B-Rühmaga mingit seost, et ta ei kuulu B-Rühma ASi ega OÜ Rikoldo omanike ega juhtide hulka, kuid on nende meestega tuttav.

Maksuvõlgade tõttu turvalitsentsist ilma jäänud B-Rühma ASi omanikuna oli kirjas kaitsejõudude eriüksuse SOG ülem Andrei Ambros, kuid ettevõtet esindas sageli hoopis arvatav tegelik põhiomanik Jaak Ginter. Oma ala väga hea proff Ambros on aasta algusest USAs sõjalisel väljaõppel ja SOG laiali saadetud, kuna Ambrose asetäitja Indrek Holm osales ja sai raskelt haavata Harjumaal toimunud tulevahetuses. Politsei versiooni kohaselt tegeles ta seal röövimisega.

90ndate alguses kütuseäris tegutsenud Jaak Ginterile kuulub osalus Mazdade müügiga tegelevas ASis Esma Auto ja turismifirmas Estonian Holidays. Esma Halduse AS, kus Ginteril oli enamusosalus, pankrotistus eelmise aasta lõpus. Põhiosa Esma Halduse varast moodustab Lohusalu sadam, kus omanikul jäi raha lõppemisel pooleli neljatärnihotelli ehitus. Pankrotis firma vastu on kaitstud nõudeid 24 miljoni krooni eest, vara realiseerimisväärtus võib olla alla 15 miljoni krooni, on öelnud firma pankrotihaldur Toomas Saarma. Suurim kreeditor on Hansapank.

Väidetavalt kuulub Ginterile ka kütuse transpordiga tegelev AS Torbok.

Harju politsei pressiesindaja Beata Perensi kinnitusel tekitas purjuspäi avarii teinud juht suure segaduse, kuna nimetas end algul turvafirma Securitas töötajaks ja auto omanikuks Securitast. Pealelõunasel ajal Klooga lähedal üle katuse käinud ja vastu puud põrganud dzhiibis said tõsisemalt viga 25aastased Galina ja Jelena. Sõiduki vrakis paistis grillahi.

Hetkel kuum