Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lõunaeestlased armastavad Ladat ja Peugeot?d
Tartu uute sõidukite müüjad on tänavu kümne kuu kokkuvõttes müünud ühtekokku 1233 sõiduautot ja 176 tarbesõidukit. Sõiduautode osas on kõige rohkem ostetud Ladat (141) ja Peugeot?d (131). Neile järgnevad Honda (90), Toyota (82) ja Daewoo (79). Vaid mõne auto võrra vähem on müüdud Opelit ja Volks- wagenit.
Erilist tähelepanu väärib just viimane. Sai ju see automark alles tänavu kevadel Tartus AS Aasta Auto näol korraliku esindaja ja esimene Volkswagen müüdi mais. Möödunud on vaid viis korralikku müügikuud teiste kümne vastu ja juba astub ta kogumüügis liidritele kannale. Igatahes oli Volkswagen oktoobris Peugeot? ees napp turuliider. Sõiduautode osas jäi ta küll paari autoga alla Opelile, kuid viimast mõjutas suuresti politsei riigitellimus.
Põhjuseid, miks volkar Tartus hästi peale läheb, on mitmeid, kuid eks Lõuna-Eesti on olnud aastaid Euroopast toodud kasutatud autode meka ja nende seas on Volkswagen üks peamisi kaubaartikleid. Kogemustel ja harjumustel on suur jõud.
Tarbesõidukite müüki juhib on Tartus Peugeot (59), talle järgneb Citroen (37). Teisisõnu: Prantsuse autokontserni PSA väikekaubikud. Kolmandal kohal on Mercedes-Benz, neljas Kia jne.
Igatahes on Lõuna-Eesti autoturg teinud suure hüppe edasi. Mullu müüdi Tartus 943 sõidukit, tänavu on see arv kümne kuuga juba 1409. Kui müük jätkub samas tempos, siis on oodata tänavuseks läbimüügiks vähemalt 1700 sõidukit. See on tervelt 80protsendiline tõus samal ajal mil Eesti automüügi kasv tervikuna peaks ennustuste kohaselt jääma umbes 60 protsendi piiresse.