Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Muudatus võrkude sidumise kohta
Eelnõu algatajad soovivad seadust täiendada sättega, et olulise turujõuga ettevõtjast üldkasutatava telekommunikatsioonivõrgu operaatori sidumisteenuse tasud ei tohi sõltuda sõnumi tüübist.
Seni sätestab seadus, et olulise turujõuga ettevõtja sidumishind ei tohi sõltuda selle võrgu erisusest, millest kõne lähtub.
Eelnõu autorid märgivad seletuskirjas, et Euroopa Liidu vastav regulatsioon ei luba olulise turujõuga ettevõtjast üldkasutatava telekommunikatsioonivõrgu operaatoril rakendada eri suurusega sidumisteenuse tasusid sama telekommunikatsioonivõrku läbivate sama tüüpi, kuid erinevat, näiteks kõne-, faksi- või internetisõnumit kandvate signaalide edastamiseks.
Kulukomponendid ja kulude baas on eri tüüpi sõnumit kandvate signaalide edastamisel samad, mistõttu kulupõhisusest tulenevalt ei saa need sidumisteenuse tasud omavahel erineda, selgitavad eelnõu autorid.
Sidumise näidislepingus ja ASiga Uninet sõlmitud võrkude sidumise lepingus on olulise turujõuga ettevõtjast Eesti Telefon fikseerinud erinevad sidumishinnad internetikõnede ja tavakõnede jaoks.
Samuti soovivad eelnõu algatajad sätestada, et kui sideamet teeb sidumistingimuste muutmiseks olulise turujõuga ettevõtjale ettekirjutuse, kuulub ettekirjutus viivitamatule täitmisele ning selle vaidlustamine ei peata ettekirjutuse täitmist.
Telekommunikatsiooniseaduses kehtestatud sidumise vaidlustamise korda on vaja täiendada, et vältida olukorda, kus sidumise vaidlust lahendavat sideameti ettekirjutust saab seda täitmata vaidlustada halduskohtus ja seega ettekirjutuse täitmist edasi lükata kuni kohtulahendini, märgivad eelnõu autorid.
Riigikogu majanduskomisjon hakkab eelnõu arutama tõenäoliselt jaanuari lõpus pärast seda, kuid eelnõu suhtes on seisukoha võtnud valitsus.
Autor: BNS