Põhiorbiidis oli eile börsil Hansapanga aktsia, mis 5,4 mln kroonini kasvanud käibest hoolimata ei suutnud säilitada kolmapäevast taset ja vajus päevaga 0,7% tasemeni 142 krooni.
Pärast Hansapanga suuromaniku Swedbanka liitumise uudist SEBiga ja Hansapanga aktsia sööstmist päevasiseselt 149 kroonini on aktsia päev päeva järel näidanud odavnemise märke. Turu negatiivset meelestatust aitavad luua pidevalt allapoole vajuvad välisbörsid.
Lisaks selle võib Hansapanga aktsiale halvalt mõjuda ka reitinguagentuuri S & P hoiatus, et SEB Swedbanka ühinemine võib negatiivselt mõjuda kahe Eesti suurima panga reitingutele. Isiklikult arvan, et Eesti pankade usaldusväärsus Rootsi pankade ühinemise tõttu ei alane. Peaasjalikult sõltub kohalike pankade tugev reiting nende omanike tugevusest ja eriti ei tahaks uskuda, et siis kui SEB Swedbankal tuleb üks pankadest (kas siis Hansa- või Ühispank) maha müüa, ostab selle madalat reitingut omav finantskorporatsioon.
Hansapanga toetuseks saab veel öelda, et aktsia ostuäär on Tallinna börsil märgatavalt tihedamalt noteeringuid täis kui müügiäär.
Isiklikult arvan, et turg vajab uusi ja konkreetsemaid uudiseid nii Hansapanga kui ka Tallinna börsi edasise saatuse kohta. See omakorda aitaks tuua börsile rohkem raha.
Kokkuvõtlikult oli eile käibe, aktiivsuse ja aktsiahindade liikumise poolest peaaegu üleeilsega sarnane börsipäev. Börsisüsteemi kogukäive oli 10,4 mln krooni ja üldine liikumissuund kergelt langev.
Suure käibe andis eile taas Harju Elektri aktsia, mis odavnedes 1,2% ja sulgus 42 kroonil. Elektriseadmeid valmistava ettevõtte üleeile avaldatud majandustulemused ei üllatanud investoreid millegagi ning tundub, et mõned suuremad investorid on otsustanud Harju Elektri aktsia positsioone likvideerima hakata.
Eile avanes USA turg taas küllalt negatiivselt, mis on eelkõige halb märk eile stabiilselt püsinud Eesti Telekomi aktsiale.
Positiivne päev võiks täna aga olla eilse börsipäeva võitjal Tallinna Kaubamaja aktsial, mis suutis vaatamata tugevale konkurentsile kohalikul kaubandusturul viimase kvartali pingutuse tulemusena eelmisel aastal korraliku kasumi teenida.
Seotud lood
Selveri populaarne 63+ vanuses klientidele mõeldud sooduskampaania "Kuldne Kolmapäev" on ettevõtte üks edukamaid kampaaniaid, mis laienes nüüd ka e-Selverisse ning tänavustele pensionipäevadele.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele