Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Jalakäija liiklusõnnetuses ? kes vastutab?

    Suuremaks ohuks loetakse se-da, kui kahju põhjustavate tagajärgede ärahoidmine pole välditav hoolimata kõigist võimalikest rakendatavatest ohutusnõuetest.
    Parim näide suurema ohu allikast on auto. Isikud, kelle tegevus on seotud suurema ohuga lähikonnale (nt sõidukite valdajad), on kohustatud hüvitama suurema ohu allika tekitatud kahju, kui nad ei tõenda, et kahju tekkis vääramatu jõu või kannatanu tahtluse tagajärjel.
    Tahtlus on üks süülisuse vorme. Tahtlusega on tegu siis, kui õigusrikkuja teadis, et tema te-gu toob kaasa kahjuliku tagajärje, ja ta soovis (otsene tahtlus) või möönis (tunnistas) teadlikult selle saabumist.
    Sõidukijuhi tekitatud kahjuga kaasnev tsiviilvastutus on reeglina kindlustatud liikluskindlustuse lepinguga. Liikluskindlustuse seadus (LKS) on puhtal kujul suurema ohu allika (mootorsõiduki) valdaja tsiviilvastutuskindlustus.
    Uue LKSi eelnõu sisaldab aga nii tsiviilvastutus- kui õnnetusjuhtumikindlustust. Kindlustus hüvitab olenemata kindlustatu vastutusest õnnetuses süüdi oleva sõidukijuhi ravikulu ja ka süüdi oleva jalakäija isikukahju.
    Kui jalakäija või sõidukijuht oli joobes, hüvitatakse isikukahju ainult siis, kui liiklusõnnetuse tekkimine polnud põhjuslikus seoses joobeseisundiga. Arvestades mainitud tsiviilõiguslikku põhimõtet ? suurema ohu allika tekitatud kahju eest ei vastuta selle valdaja üksnes kannatanu enda tahtluse puhul ? tekib enamikus jalakäija osalusega liiklusõnnetustes sõiduki valdaja tsiviilvastutus, kuna pole tõendatud süüdi oleva jalakäija tahtlust.
    Sellistel puhkudel hüvitab liikluskindlustus kahju nii LKSi (§1 lg 2, §19 lg 2 ja §27 lg1) kui uue eelnõu järgi. Iseküsimus on, kuivõrd seltsid täna osalevad isikukahjude hüvitamisel ja kui suures ulatuses teeb seda haigekassa kaudu riik. Niikaua, kuni maksab riik ega küsi seltsidelt regressi korras raha tagasi, liikluskindlustuse puhul probleeme ei teki.
    LKSi eelnõu üks prioriteete on igasuguse isikukahju võimalikult igakülgne hüvitamine. Eelnõus sätestatud liiklusõnnetuses süüdi olevale juhile ravikulude hüvitamist õnnetusjuhtumikindlustusena saab igati mõista, kuna juht on reeglina kindlustusvõtja või kindlustatu. Nii loob uus LKS head võimalused kindlustatu kaitseks.
    Mis puutub aga õnnetuses süüdi oleva jalakäija isikukahjude hüvitamisesse, mille puhul sõiduki valdaja ei ole vastutav (võimalik ainult jalakäija tahtluse või vääramatu jõu korral), siis see läheb kontekstist välja. Liikluskindlustus on siiski ennekõike sõiduki valdaja tsiviilvastutuskindlustus.
    Tuleb tunnistada, et tegelikkuses on vähe olukordi, kus sõidukijuhil ei teki üldistest alustest tulenevat tsiviilvastutust. Nagu nägime, on määrav jalakäija süülisuse aste. Kui tihti üldse esineb olukordi, kus jalakäija osalusega liiklusõnnetuses on tegemist jalakäija tahtlusega? Niisiis vastutab enamikel juhtudel sõidukijuht ehk tema tsiviilvastutuse kindlustusandja niikuinii. Oluline on, et mõne juba olemasoleva põhimõtte teiste sõnadega ümbernimetamine ei tooks kaasa ettekäänet põhjendamatuks tariifide tõstmiseks.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.