Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kulude analüüs leiab logistikapartneri

    Ettevõtted on tihenevate konkurentsitingimuste tõttu sunnitud põhjalikumalt analüüsima oma logistikakulusid.
    Logistikakulude analüüs on vajalik, et:
    väheneks tarneahela kulu;vabastada logistikaga seotud põhikapital suurema kasumlikkusega investeeringuks;vähendada ettevõtte majandusliku intensiivsuse kõikumisest tingitud personalikulu;vähendada haldamisega seotud kulusid.
    Kulude vähendamise tavapäraseim moodus on logistikateenuste sisseostmine. Spetsialiseerunud teenuseosutaja kaasamine võimaldab ettevõttel:
    paigutada maksimaalsed ressursid ärivaldkonda, kus ollakse kõige konkurentsivõimelisem;kaasata oskusi, tehnoloogiat jt ressursse, mida ettevõttel endal pole rentaabel omada;arendada lisaväärtust andvaid tegevusi;parandada klienditeeninduse taset.
    Potentsiaalse logistikapartneriga läbirääkimise alustamine eeldab, et ettevõte teab:
    kas soovitakse osta sisse kogu tarneahela logistika või selle konkreetne osa;kui suured on sisseostetavate logistiliste tegevuste muutuv- ja püsikulud;milline on teenindustase, mida soovitakse oma klientidele pakkuda ning milline on teenindustase, mis tagaks ettevõttele konkurentsieelise;millised ootused on logistikapartneri teenusele ning kuidas mõõta koostöö tulemust;kui hästi teenindab potentsiaalne logistikapartner oma seniseid kliente/lahendab probleeme.
    Ettevõte peab omama selget ülevaadet logistiliste tegevuste kuludest, struktuurist, tekkepõhjustest ja strateegilisest klienditeeninduse tasemest. Kulude ja oma klienditeeninduse vajaduste täpne analüüs vastab küsimusele, kuivõrd majanduslikult otstarbekas on logistikapartneri kaasamine. Logistikaparneri valik taandub paljuski küsimusele, milliste kuludega on logistikaettevõtte suuteline tagama ettevõte soovitud klienditeeninduse taseme.
    Olulisemad valikukriteeriumid
    teenuse hindteenuse kvaliteetpartneri stabiilsuspartneri potentsiaalIT tase logistikaettevõttes
    Toodud kriteeriumid ei ole tähtsuse järjekorras ning on üksteisega sõltuvuses. Iga kriteeriumi osakaal sõltub ettevõtte konkreetsetest eesmärkidest, ostetavatest teenustest jms.
    Teenuse hind
    milline on pakutavate logistikateenuste hind?kaua pakutud hinnad kehtivad?millest lähtudes toimub hindade korrektsioon?millised on maksetingimused?
    Teenuse hind omab valiku tegemisel seda suuremat osakaalu, mida lihtsam on ostetav logistikateenus.
    Teenuse kvaliteet
    millised on partneri kogemused antud ärivaldkonnas, milliste probleemidega on kokku puututud?kui paindlikult suudab partner eriolukordades käituda?milliste kriteeriumide alusel mõõdetakse teenuse kvaliteeti?millistest parameetritest lähtudes valib partner allhankijad?
    Teenuse kvaliteedil ja hinnal on otsene seos. Kvaliteetse teenuse pakkuja hinnad ei saa olla kõige odavamad.
    Suund laovarude vähenemisele ja lattu tootmise asendumine tootmisega tellimuste alusel on tõstnud nõuded tarnekindlusele endisest kõrgemale tasemele. Ettevõtete logistiliste skeemide komplitseerudes suureneb teenuse kvaliteedi tähtsus otsustusalusena.
    Partneri stabiilsus
    milline on teenusepakkuja majanduslik olukord?kes on omanikud?kas partner on orienteeritud pikaajalisele koostööle?
    Iga koostöö alguses kulub teatav aeg, mille jooksul logistikapartner õpib tundma ettevõtte väärtushinnanguid, vajadusi ja tema äritegevuses varitsevaid ohtusid. Koostöö algfaasis lihvib logistikafirma oma sisemisi protseduure saavutavamaks maksimaalset efektiivsust ja teenuse kvaliteeti.
    Partneri potentsiaal
    kui suures geograafilises ulatuses on partner suuteline teenuseid pakkuma?kas teistes riikides pakutavate teenuste skaala on võrreldav asukohariigi omaga?kuidas toimub koostöö teenusepakkuja võrgustiku-partneritega teistes riikides?kas partneril on piisavalt ressursse tulemaks toime ettevõtte logistiliste vajaduste hüppelise kasvuga?
    Majandustegevuse globaliseerumine on logistikafirmasid sundinud osutama ühtlase kvaliteediga teenuseid järjest laiemal geograafilisel alal. Firmadel, kes on vallutanud uusi turge ja/või omandanud ettevõtteid teistes regioonides, on reeglina otstarbekam erinevates riikides kasutada ühe partneri teenuseid.
    Elujõuliste ettevõtete struktuuride ülesehitus peab võimaldama operatiivset reageerimist turu nõudmistele - alati tuleb olla valmis tegevusmahtusid kas kiiresti vähendama või suurendama. Seetõttu nõuab kaasaegne ärikeskkond ka logistikapartnerilt piisavate ressursside olemasolu, et kiiresti välja töötada ja tööle rakendada logistikasüsteem, mis kohanduks ettevõtte järsult muutunud vajadustega.
    IT tase
    kas partneri kasutatavad IT-lahendused tagavad piisava infovahetuse?kas partneri poolt teenuste osutamise protsess on reaalajas jälgitav?kas partner on võimeline pakkuma statistikat ettevõtte logistiliste otsuste õigsuse analüüsimiseks?
    Logistikas on kaubaga seotud infovood muutunud sama oluliseks kui kauba füüsiline liikumine. Suurenevad nõuded tarnekindlusele on püstitanud logistikafirmade IT lahendustele uue ülesande ? tarne täitmise kulg peab olema reaalajas pidevalt jälgitav. See annab kõrvalekalde korral võimaluse operatiivselt sekkuda ja leida vajadusel alternatiivseid lahendusi.
    Autor: Ervin Siitas
  • Hetkel kuum
Kadri Mägi-Lehtsi: Tallinna ühendhaigla idee sisaldab nii riske kui võimalusi
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Nelja haigla ühendamine Tallinnas on julge ja mitmeid muutusi kaasa toov samm, kuigi mitte päris agadeta, kirjutab Roche Eesti tegevjuht, Tööandjate Keskliidu tervishoiu töörühma juht Kadri Mägi-Lehtsi vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Kaubanduse palga TOP: parim palk küünitab 7000 euro poole
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.
Jaekaubanduse parima palga maksjad tegelevad kõik autodega, tabeli tipus on tänavu haagisemüüja Schmitz Cargobull Eesti, kus keskmine palk küündis peaaegu 7000 euroni.
Keskpankur: kui USA viivitab intressikärpega, peab Euroopa langetama veel rohkem
Kui USA jätkab oma range rahapoliitikaga ehk lükkab intressikärpeid kaugemale, siis peab Euroopa Keskpank suurema tõenäosusega enda intressimäärasid rohkem alandama, leiab eurotsooni rahapoliitik.
Kui USA jätkab oma range rahapoliitikaga ehk lükkab intressikärpeid kaugemale, siis peab Euroopa Keskpank suurema tõenäosusega enda intressimäärasid rohkem alandama, leiab eurotsooni rahapoliitik.