Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Soome ja Rootsi reisilaevatoetuse otsingul

    Rootsi valitsusel on valmis saanud kevadeelarve ettepanekud võtta netopalgasüsteem kasutusele kõigil reisilaevadel hiljemalt tuleva aasta algusest ja heal juhul juba juulist. Soome valitsus soovib samuti seda süsteemi rakendada, kuid tahab jätta Ahvenamaale sissesõitvad tax-free müügiga laevad tollest süsteemist välja. Soomlased põhjendavad oma seisukohta asjaoluga, et ELi eriloaga toimuv maksuvaba müük on juba ise suur riiklik toetus.
    Soome transpordi- ja sideministri Olli-Pekka Heinoneni ja rahandusministri Suvi-Anne Siimese palvel olid rootslased valmis soomlastega selle üle mõtteid vahetama eile ja täna Helsingöris peetaval Põhjamaade ministrite kohtumisel. Enne kohtumist ennustas Rootsi majandusministri Björn Rosengreni abi Eva Rosengren, et Rootsi ei tahaks oma seisukohta muuta kahel põhjusel. Esiteks arvab Rootsi, et maksuvaba müügi osa kahaneb järsult juba 2004, kui kaovad EList alkoholi sissetoomise piirangud ja alanevad alkoholimaksud, ning teiseks võib see ahvatleda Soome ja Rootsi vahele konkureerima mõne kolmanda maa madalamate kuludega laevafirma.
    Viking Line?i tegevdirektor Nils-Erik Eklund rõhutas hiljuti Helsingis peetud laevandusalasel teemapäeval, et Soome reisiparvlaevade järjest tõsisemateks konkurentideks tõusevad Eesti laevad, kus meeskonnakulud moodustavad Soome omadest ainult neljandiku ja mis võivad tulla konkureerima Tallinna?Helsingi?Stockholmi kolmnurgas.
    Ka Silja Line?i tegevdirektor Nils-Gustav Palmgren peab kõige tõsisemateks konkurentideks eestlasi ja kreeklasi ning prognoosib, et kui Soome laevafirmad ei suuda lähiaastatel teha erinevalt eestlastest uusi investeeringuid, siis on Soome lipp ohus.
    Laevafirmade meelest tahab Soome valitsus seada reisi- ja kaubalaevad ebavõrdsesse olukorda. Silja Line?i esindaja Tuomas Nylund peab imelikuks, et Soome soovitab Rootsil Ahvenamaale sõitvad reisilaevad toetustest ilma jätta. Kuna maksuvaba müük ei ole seotud laeva lipu ega päritolumaaga, siis avab see konkurentidele tee turule, sest paljud ELi liikmesriigid on juba siirdunud netopalgasüsteemile, rõhutab ta.
    Üldiste arvestuste kohaselt vähendab netopalgale üleminek meeskonnakulusid 30?40. Soomes märtsi algul jõustunud meremeeste ametiühingu ja laevaomanike liidu kollektiivleping aitab kulusid kokku hoida ainult 10?15. Tol korral aitas just see kollektiivleping ära hoida Silja Line?i ja Viking Line?i ähvardatud mineku teise lipu alla.
    Kui nüüd Rootsi peaks netopalgasüsteemi kehtestama, Soome aga mitte, siis tekib Soome laevaomanikel taas huvi viia oma laevad Rootsi või mõne teise lipu alla. ?Palju sõltub sellest, kas valitsus teeb Soome konkurentsivõimet parandavaid otsuseid, nagu ta on lubanud,? ütles Viking Line?i tegevdirektor Nils-Erik Eklund ajalehes Taloussanomat.
    Soome transpordiministeeriumi korraldatud uuringu kohaselt läheks netopalkade kehtestamine maksma 430 miljonit Eesti krooni rohkem kui laevade minek teise riigi registrisse. Rootsi lipu alla mineku korral oleks vahe 260 miljonit. Lisaks eeldatakse, et registrivahetuse korral kaotaksid pooled Rootsi laevadel töötavad soome meremehed töö.
    Uuringust selgus veel, et netopalgale üleminek vähendab ka valdade maksutulusid, mis tähendab, et riigil tuleb eelkõige Ahvenamaa valdade maksutulu korvata umbes 260 miljoni krooniga. Sel moel jõudsid uuringu autorid seisukohale, et eelarve seisukohalt oleks Soomele kasulikum laevade siirdumine teise lipu alla.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.