Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Küüniline ja asjatundmatu kommentaar

    Pealkirjas nimetatud sõnadega võiks kirjeldada veeteede ameti meresõiduohutuse teenistuse juhataja Rene Siroli suhtumist meresõiduohutusse Tallinna lahel. 26.04.2001 ("Kiire laevaliiklus ohus "Äripäevas väljendatud seisukoht ?Meri ongi kõrgendatud ohu allikas ja kõik laevnikud peavad sellega arvestama? kõlab kui ?Uppuja päästmine on uppuja enda asi?.
    Selliseid seisukohti propageeriv meresõiduohutuse eest vastutav ametnik peaks oma ameti kähku maha panema. Kiirkatamaraanide tekitatud lained Tallinna lahel ei ole mere kui kõrgendatud ohu allika süü. Tegemist ei ole tormi ega mingi muu loodusnähtusega, vaid mammonat taga ajavate laevnike sooviga konkureerida lennundusega.
    Konkureerigu pealegi, kuid kui sellega seatakse ohtu teiste veeteedel liiklejate vara või koguni elu, siis ootaks veeteede ametilt pisut tõsisemat reageeringut. Selle kujundamiseks võiks Sirol vestelda oma kolleegidega, veeteede ameti sümboolikat kandvate patrullkaatrite kaptenitega. Samuti ei pea paika Siroli väide, justkui aeglaselt sõites kulutataks rohkem kütust. Mootorimüüjana võin kinnitada vastupidist: kaks korda aeglasemalt sõites kulub kütust kaks korda vähem ja seega saastatakse keskkonda samuti vastavalt vähem.
    Kahemeetrine laine, mida tekitavad Aegna saarest möödakihutavad kiirlaevad, tekitab saarele korvamatut kahju. Loomulikult võib demagoogitseda, et samasugust kahju tekitab ka torm. Sellise suhtumisega annaksime aga looduse eeskujule viidates inimesele õiguse tekitada oma ärihuvides loodusega sarnast kahju ja purustusi. Ehk kui ikka välk võib inimese maha lüüa, siis võib turismi arendamise huvides ka inimene teise inimese karistuseta maha lüüa.
    Erinevalt Äripäeva pealkirjast ei ole ohus mitte kiire laevaliiklus Tallinna lahes, vaid ohus on keskkond ja väikelaevnikud, purjelaudurid, sõudjad, veesuusatajad jt.
    Äripäeva artiklis on väikelaevu tendentslikult nimetatud luksuskaatriteks, ehkki nad jäävad oma luksusastmelt tugevalt maha moodsatest kiirkatamaraanidest. Võiks arvata, et avastame Tallinna lahel vesijalgratast. Sugugi mitte, sest analoogilised probleemid on kultuurriikides ammuilma avastatud ning ka vastavalt reguleeritud. Nii nagu maanteel ei tohi reisibuss oma kihutamisega sõiduautosid ohustada nii kasutatakse ka veeteedel liiklus- ja kiirusepiiranguid.
    Kahemeetrilise lainetuse korral ei tohi paljud väikelaevad sadamast väljudagi. Võib aimata, mis tekib väikelaevas, kui teda tabab peegelsileda veega hiidlaine Tallinna lahel.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Parima juhi nominent Annika Arras: ma olen täiega hea, isegi liiga hea
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.