Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Olav Osolin: järgi nelja kuldset karureeglit

    Hea klient teab, milleks tal aastaraamatut on vaja. Lisaks selgele nägemusele, mida ja kellele ta aastaraamatuga öelda tahab, on hea klient reeglina maitsekas ning otsib teostajat kogemustega reklaamiagentuurist. Ta ei palu oma sekretäri saata kõikidele telefoniraamatus kirjatud reklaamifirmadele faksi: ?Kuulutame välja aastaraamatu konkursi, raamatus on 48?64 lk, sealhulgas pilte ja graafikuid, saatke palun kolme päeva jooksul pakkumised aadressil?? . Ta teab, et normaalsed agentuurid ei vasta sellistele kutsetele.
    Hea klient ei kipu kunstnikku arvuti taga näpuga juhendama, küll aga oskab motiveeritult selgitada, miks talle pakutud lahendus sobiv ei tundu ning mis suunas loovtiim edasi võiks liikuda.
    Hea klient teab, mis tähendab tähtaegadest kinnipidamine ning nõuab seda ka oma meeskonnalt. Kui ootamatult (audiitori, juhatuse vms otsuse tõttu) on vaja projekti suuri muudatusi teha, annab ta endale aru, et see nõuab agentuurilt täiendavat tööd, aega ja kulutusi.
    Hea klient on valmis koos agentuuriga hiljem töö protsessi ja tulemust analüüsima, et järgnev koostöö veelgi paremini sujuks. Ja muidugi hea klient naeratab, sest ta on proff ning tal on närvid korras.
    Briif peaks olema kirjalik ja sisaldama kliendi nägemust aastaraamatu ülesandest: on selge, et börsiinvestorile suunatud aastaraamat näeb lõpuks välja teistmoodi kui põhiliselt äripartneritele või uute ärikontaktide loomiseks kavandatud aastaraamat. Klient ei pea ette kujutama, missuguses kunstilises stiilis tema aastaraamat hakkab välja nägema, kuid oma soovid või unistused peaks ta esile tooma. See ei tähenda automaatselt seda, et agentuur neid soove pimesi järgib. Briifist peab selguma projekti maht, missugust oma teksti- või pildimaterjali klient kasutada soovib ja kõik olulised detailid, mis aitavad agentuuril sobilikku suunda leida ning eelseisva töö mahtu hinnata.
    Kuna aastaraamatu loomisse kaasatakse tavaliselt kümneid inimesi, kel tihti on mõnest asjast sootuks oma arusaamine, on hädavajalik, et nii kliendi kui agentuuri poolt koordineeriks projekti üks kindel kontaktisik, kelle kaudu liigub kogu info ja kooskõlastused ning kelle otsused on siduvad. Töö eri etappidel (nt finantsosa puhul) võivad olla otsesuhtes selle osa kirjutanud spetsialist ja vastav agentuuri töötaja.
    Kolme Karu puhul on tavaline, et suurfirmad hakkavad oma järgmise aastaraamatu jaoks aega broneerima juba aasta ette. Langeb ju aastaaruande valmimise aeg enamasti märtsi-aprilli ning üks reklaamifirma ei suuda korraga mitut mahukat trükist valmistada. Seepärast oleks otstarbekas agentuuriga aastaraamatu tegemise üldprintsiipides (mis perioodil, kui mahukas, kui kallis jne) võimalikult vara kokku leppida. Tegelikku tööd alustatakse aga kliendi briifi saamisega, mille järel agentuur esitab algselt oma nägemuse kujunduse põhiprintsiipidest ning hangib neile kliendi heakskiidu. Edasi tegeldakse illustratiivse materjali kavandamise/hankimisega ning layout?i kallale minnakse siis, kui lõplikud tekstimahud on selged. Ehk teisisõnu: kasulik on üritada võimalikult varakult endale meelisagentuuris aastaaruande valmimise ajaks aeg broneerida, kuid tööga algust teha kohe seejärel, kui on selge, missugust aruannet te sedakorda tahate.
    Suviseid pilte aastaaruandesse on nutikas valmistada suvel, sest veebruaris-märtsis on Eestis tavaliselt lumi maas.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.