Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Bussipiletite hinnatõusu korvab sõitjatele linn
Tallinna linnavalitsus ei kavatse niipea ühistranspordi piletite hinda tõsta, kuigi uuest aastast jõustuv käibemaksuseadus toob sellega linnale kümneid miljoneid kroone lisakulu, kirjutab Eesti Päevaleht.
?Arvestuslikult toob see linnale juurde 56 miljonit krooni lisakulu, see raha tuleb eelarvest leida,? ütles Tallinna abilinnapea Toivo Ninnas, ?ega see linnale kerge asi ole.?
Ninnas kinnitas, et piletihinna tõstmist pole arutanud linnavalitsus ega -volikogu. Ta ei osanud aga öelda, kui kauaks praegused hinnad püsima jäävad. ?Meie linnavalitsus küsimust hindade muutmiseks tõstatanud ei ole. Selleks, et hindu muuta, on oma kord ja tähtajad,? lisas ta.
Jõustuv seadus võtab käibemaksu arvestamise aluseks kauba või teenuse tegeliku hinna. ?Juhul, kui omavalitsus doteerib mingit teenust eesmärgiga seda tarbijale odavamaks muuta, ei muutu sellest teenuse turuhind,? selgitas majandusministri nõunik Madis Müller, ?piltlikult öeldes, bussipileti hind on ikkagi 25 krooni, isegi kui linn otsustab sellest reisijale 20 krooni kinni maksta.?
Pärnu linnavalitsuse rahandusosakonna pearaamatupidaja Eve Vihmaru sõnul on doteerimise kord Pärnu linna jaoks segane, kuna puudub seadusega kaasnev rakendusjuhis.
?Piletihinnad aastaks 2002 on Pärnus igal juhul volikogus kinnitatud ja neid muuta ei saa,? ütles ta. Juhiste puudumise tõttu jääb tema sõnul segaseks, kas hinnavahe maksab kinni linn või linnale teenust pakkuv transpordiettevõte.
Nõunik Madis Mülleri väitel valmib rahandusministri selgitav määrus lähemal ajal. ?See täpsustab, milliseid toetusi tuleks käsitleda hinda otseselt vähendavatena ja milliseid mitte,? selgitas ta.
Tartu linn kaalub võimaliku ühistranspordi hinnatõusu, kuid seda mitte käibemaksuseadusest lähtuvalt.
?Tartus vahetati välja kõik vanad bussid, meie tänavatel ei sõida enam ühtki Ikarust,? põhjendas linnavalitsuse liikluskorraldusteenistuse juhataja Vahur Sillaots, ?käibemaksuseadusega pole see igal juhul seotud.?