Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakterminal rajab süvaveekai omal jõul

    Pakterminali kaile lisaks tuleb Tallinna Sadama süvaveekai, õieti viljakai pikendus. Seega kerkib Muugale korraga kaks süvaveekaid.
    Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare ütles, et on pikka aega tulutult püüdnud Tallinna Sadama juhtkonnale selgitada nende kai nimetusega 1b/1c eeliseid viljakai pikenduse ees, aga sadam oli algusest peale teist meelt, soovimata isegi sel teemal diskuteerida. ?Nüüd on kõik, mis me sadamalt soovime, võrdsel kohtlemisel põhinev sisukas vastus meie sellekohasele ettepanekule,? lausus ta.
    Pakterminali kava kohaselt ei pane sadam kai ehitusse sentigi ja hakkab kohe, kui see valmis saab, teenima 45 protsenti kaubatasudelt. Valmiv süvaveekai antakse kõigi soovijate ühiskasutusse. Seni on Tallinna Sadam olnud Vare sõnul seisukohal, et operaatorid ise kaisid ei ehita.
    Pakterminali lähedusse tuleva süvaveekai maksumus on 205 miljonit krooni viljakai pikenduse 175 miljoni krooni vastu. Vare sõnul on teisel juhul laevadel märksa halvem kai juures manööverdada ja igasugune tuul segab liiklust. Kui EOSi ja Lonessa välja arvata, on kõigil operaatoreil Pakterminali ehitatava kai juurde lühem tee. Eriti kasulik on see Eurodekile.
    Vare hinnangul jagub kaupa tulevikus kahe süvaveekai tarvis ja mõni operaator võib hakata kaubavoogude kasvu korral mõlemat kaid kasutama, uutel tulijatel on aga valikuvõimalus.
    Tallinna Sadama turundusjuht Erik Sakkov ütles, et ei näe põhjust, miks peaks sadam Pakterminali plaanile ise kai ehitada vastu olema. ?Kuidas ehitada ja kuidas tasaarveldada, see tuleb läbirääkimistel paika panna,? lausus ta. Sakkovi sõnul on investeering viljakai pikendusse igal juhul õige ja selle kohta on ka sadama nõukogu otsus olemas. Need kaks kaid tema hinnangul teineteist ei sega.
    Küsimusele, kas kaupa ikka jagub, vastas Sakkov, et kui Pakterminal on nõus kaiehitusse raha sisse panema ja riski võtma, siis on järelikult ka kaup olemas. Sakkovi sõnul võib teistele operaatoritele saada takistuseks, et Pakterminali kai äärde jõudmiseks tuleb toru läbi selle firma territooriumi tõmmata.
    Muuga sadamas oma terminali rajamisega alustanud ASi Lonessa direktor Ivar Prits ütles, et uustulnukana sõltub firma tegevus paljuski sadamast. Viljakai pikendus on Lonessale märksa lähemal kui Pakterminali rajatav kai. Kaide ja torude ristkasutuse rakendumisel pole Pritsi sõnul vahet, millise kai ääres kaupa laadida, kuid see plaan on alles arutusel.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.