Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Corolla teeb uuel aastal ajalugu

    Toyota Corolla on üks populaarseimaid väike-keskautosid maailmas, mida toodetakse umbes miljon autot aastas. Seda eeskätt tänu soodsale hinna ja kvaliteedi suhtele, ehk teisisõnu ? normaalse hinna eest igati töökindel sõiduriist. Välimus on paraku aga Corolla jaoks olnud suhteliselt valus teema. Tal puudub siiani ainult temale omane imago ning Corollast on ilmselt rohkem modifikatsioone kui ühestki teisest sama klassi autost. Kõik nad erinevad üksteisest nagu öö ja päev. 1990. aastatesse mahub 4?5 erinevat Corollat, millest tõeliselt õnnestunuks võib lugeda vaid üht mudelit ? seda, mida toodeti aastatel 1993? 1997. Seejärel turule jõudnud ?punnsilm? tekitas paljudes väga vastakaid tundeid, mistõttu juba kahe aasta pärast tegi mudel läbi taas uuenduse. Kuid mis seal salata, ega seegi rahvale eriti meele järele polnud. Ja pole ka midagi imestada, nähes, et ?punnsilmsus? oli taktikaliselt vale liigutus, asus
    Toyota välja töötama täiesti uut mudeliseeriat ning praegu müügil olev mudel oli pigem varuvariant punnis silmadest vabanemiseks.
    Nüüd on Corolla uus mudeliseeria valmis ja uue aasta alguses tullakse turule tõelise avapauguga: 3- ja 5ukselise järskpära, universaali ja mahtuniversaali Corolla Versoga. Olemas on ka sedaan, kuid selle tootmisse minek viibib mõnevõrra. Seevastu on Corolla Verso täiesti erinev tavalisest Corollast, ehk sisuliselt toob Toyota turule kaks uut mudelit korraga.
    Lisaks saab n-ö tavaline Corolla tõeliselt sportliku variandi, ehk Corolla T-Sport versiooni. Auto kapoti all on Celicalt pärit 192 hj 1,8-liitrine mootor, mis arendab kiirust kuni 225 km/h ja kiirendab nullist sajani 8,4 sekundiga.
    Tavalise Corolla mootorivalik algab aga 1,4-liitrisest mootorist, mis tavakasutajale igati piisav. Ja mis peamine, auto kütusekulu on sedavõrd väike, et proovisõidul hakkas täis paagiga auto kütuseseier langema alles pärast 120 km läbimist. Lisaks on saadaval 1,6-liitrine, kõik varieeruva klapifaasi süsteemiga. Saadaval on ka 2-liitrine D4D diiselmootor, millel võimsust ja pöördemomenti oma massi kohta igati piisavalt, kuid müratase ei lase hetkekski unustada, mis laadi jõuallikaga tegemist. Kuna aga diiselmootorite hind oluliselt kõrgem, siis meie turul ei ole sellele versioonile nii ehk naa väga suurt müügiedu oodata.
    Proovisõidul Hispaania mägistel teedel torkas positiivse poole pealt eriti silma auto roolisüsteem. Corolla on varustatud elektrilise roolivõimendiga (nagu näiteks Opel Astral), mis sirgel teel hoiab autot vankumatult omal kursil, kurvides aga töötab mängleva kerglusega. Nii kui käed roolilt tõsta, on rattad momentaalselt taas otsejoonde suunatud.
    Ka juhikoht on igati mugav, pisut harjumist nõuab vaid käiguvahetus. Ilmselt juhi mugavuse huvides on käikude astmed toodud juhile lähemale, mis aga teiste autodega harjunud juhile tähendab seda, et esimese käigu asemel kipub kolmas sisse minema. Lühidalt, käigukangi tuleb pisut rohkem enda poole tõmmata kui tavaliselt. Ka auto vedrustus on suhteliselt pehme ning kurvilistel teedel seetõttu väga suuri kiiruseid arendada ei tihka. Tavalisele tavatarbijale meie auklikel teedel peaks pehmus olema aga pigem plussiks kui miinuseks. Uue Corolla hinnad algavad 194 000 kroonist (1,4-liitrine 3ukseline versioon). Sama mootoriga 5ukseline variant maksab 201 700 krooni. Diiselmootoriga variantide hinnad algavad alates 243 500 kroonist. Sportliku T-Spordi eest tuleb lauale laduda 320 000 krooni. Uuest Corollast ja Corolla Versost saab lähemalt lugeda järgmise aasta autorubriigist.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Inteli aktsia odavnes pärast nõrga prognoosi avaldamist
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Tehnoloogiaettevõte Intel avaldas neljapäeval selle aasta esimese kvartali tulemused, mis ületas Wall Streeti ootuseid aktsiakasumi puhul, kuid müügitulu jäi eeldatust väiksemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Uuring: Eesti ettevõtja muretseb ellujäämise pärast rohkem kui lätlane või leedukas
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Eesti ettevõtted elavad endiselt Balti riikide suurima sisemajanduse koguprodukti languse meeleolus ja on majanduse aeglustumise kontekstis ellujäämisotsuste pärast rohkem mures kui naaberriigid, selgub SEB uuringust.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.