Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Vedelkristallekraanid ja sülearvutid
Tech Datal käive küll sel aastal suurenes võrreldes eelmise aasta sama kuuga, kuid teistel vähenes. ?Kuu kulges enam-vähem plaanikohaselt,? kommenteerib oktoobri tulemust Tech Data juht Kaur Lohk. Endiselt domineerisid Tech Data tooteportfellis kantavad arvutid, samuti oli suur arvutikomponentide osakaal. Muus osas on Kaur Lohki sõnul märksõnad samad ? kasvas traadita võrgutoodete müük, LCD-ekraanide osakaal. ?Aastalõpu prognoose on väga raske teha,? lisab Lohk, ?detsember tuleb väheste tööpäevade arvuga ? see mõjutab turgu üsna oluliselt.?
Elko Eesti müük oktoobris võrreldes septembriga kasvas. ?Sarnaselt rõõmustavaid tulemusi ennustame kogu käesoleva aasta viimaseks kvartaliks,? ennustab Elko Eesti juht Erik Tuimann. LCD-ekraanid moodustavad ELKO Eesti monitoridemüügist juba ligi viiendiku. Tuimann ennustab selle suuna jätkumist. Samuti on hästi vastu võetud ELKO maaletoodav Aceri sülearvuti kui madala hinnaga alternatiiv teiste tootjate äriklassi sülearvutitele. Enimmüüdud sülearvutiteks on Elkos aga endiselt HP kaubamärki kandvad masinad. Ka printerite poole pealt valitseb turgu HP.
Komponentide turult toob Tuimann välja järjest suureneva nõudluse mahukamate kõvaketaste järele ? 80 GB suurused kõvakettad moodustavad juba üle 35 protsendi kõigist müüdavatest kõvaketastest.
GNT Eesti juht Andres Suitso näeb uue trendina äkitselt kasvanud nõudlust plasmaekraanide järele. Need on kalleimad ekraanid, mida turul müüakse. Kui varasema kahe aasta jooksul müüdi neid Eestis vaid 2, siis oktoobris müüdi ühe kuuga 6 ja mitte ainult kõige odavamaid 32tolliseid, vaid ka 42tolliseid ekraane. Kui veel pool aastat tagasi tuli korraliku plasmaekraani eest välja käia üle 100 000 krooni, siis täna saab korraliku 42tollise ekraani juba vähem kui 75 000 krooni eest. Kodutarbija sektori aktiviseerumisest annab märku ka kasvav arvutimängude müük, see turusegment kasvas võrreldes septembriga ligi 2 korda.
Autor: ÄP