Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
PM: Tallinna Sadama juhte ähvardab laristamise eest vallandamine
Luksuskaatri liisimine riigiettevõtte raha eest ja valearvestused söeterminali kavandamisel võivad maksta Tallinna Sadama juhatuse liikmetele ametikoha.
Tallinna Sadama nõukogu liige Indrek Raudne (Res Publica) ütles eile, et ta on tõsiselt mures mitme ebaotstarbeka kulutuse pärast, mida ettevõtte juhtkond on teinud, kirjutab Postimees.
Nii näiteks on sadama juhatus liisinud ligi 20 miljonit krooni maksva luksuskaatri Carver 570 Voyager Pilothouse, mida kasutatakse lõbusõitudeks ja nõupidamispaigana. Kaater seisab praegu Pirita jahisadamas ja selle liisingumakseteks kulub 160 000 krooni kuus.
«See on riigiettevõtte raha raiskamine,» sõnas Raudne, «aga mitte ettevõtte eesmärkide täitmiseks hädavajalik ja otstarbekas kulutus.»
Lisaks kaatrile häirib nõukogu liikmeid veel sadamale soetatud luksusvilla Meriväljal ja sadama juhtkonna vigade tõttu umbes 50 miljoni krooni võrra kavandatust kallimaks minev söeterminali ehitus.
Indrek Raudne ütles Postimehele, et nõukogu on juhatuse arusaamatuid kulutusi arutanud ja teinud nõukogu esimehele ülesandeks kohustada juhatust ebaotstarbekad kulutused võimalikult kiiresti lõpetama.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Riho Rasmann viibib Hiinas ja temalt Postimehel süüdistuste kohta kommentaare saada ei õnnestunud.
Sadama turundusdirektori Erik Sakkovi hinnangul lihtsalt otsitakse põhjusi juhtkonna süüdistamiseks. «Kaater on olnud sadamal juba mitu aastat ja sellega on sõidutatud nii nõukogu liikmeid kui ka valitsuse väliskülalisi ja siiani pole keegi nurisenud,» rääkis Sakkov. «Vahetasime küll umbes aasta tagasi vana kaatri uue vastu, kuid liisingumakse sellest ei suurenenud.»
Sakkovi sõnul ei ole sadama juhtkonda põhjust süüdistada ka söeterminali ehituse kallinemises, sest sadama ehitamiseks vajalikku liiva tuleb keskkonnakaitsjate nõudmiste tõttu vedada lihtsalt tunduvalt kaugemalt, kui algselt arvestati.
Sakkov lisas, et sadama juhtkonna vahetusest on räägitud juba neli aastat. «Kas tõesti saab Res Publica nüüd sellega otsitud põhjuste abil hakkama?» küsis ta.