Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjala poeketid paiknevad maailmas esisaja piirimail

    Audiitorfirma Deloitte Touche Tohmatsu värskes ülevaates on täpselt 100. positsioonil Soome S-Grupp, millele Eestis kuulub Prisma kett (lisaks hotellindusele ja automüügile). 108. kohal on Kesko, mida esindavad Citymarketid ja Säästumarketid, Rautakesko ja Kesko Agro.
    Põhjala firmadest oli kõrgeimal kohal Rootsi mööblikontsern IKEA 54. kohal. Üks Põhjala firma ? Rootsi rõivakett Hennes & Mauritz ? mahtus ka 20 viimase viie aasta kiireima käibe kasvuga firma hulka. Üldarvestuses on H & M eelmise aasta 136. kohalt hüpanud 95. kohale.
    Pingerea tipus on USA Wal-Mart, mis on nii suurim jaekaubandusfirma kui ka käibe poolest maailma suurim ettevõte. Kokku ulatus maailma jaekaubanduse käive 2002. aastal ligi 100 triljonile kroonile, millest TOP 200 firmade osakaal moodustas pea kolmandiku. Kümne suurema firma käive oli üle 8 triljoni krooni, mis omakorda on 29% 200 suurema jaemüügifirma käibest. See näitab, et suured on läinud veel suuremaks ? viis aastat tagasi oli esikümne osakaal 23%.
    Ülevaate järgi on oluline osa jaekettide käibest toidukaupadel ? esikümne firmadest müüs toidukaupu kaheksa, 200 suuremast firmast tegeles toidukaubandusega 102.
    Samas kiireima kasvuga firmade hulgas olid toidukaupade müüjad vähemuses. Viie aasta kõige kiirema käibe kasvuga oli USA internetikaubamaja Amazon ? kasv 93%. Pingerea suurim firma Wal-Mart on võrdluseks 51. kohal 14protsendise käibe kasvuga.
    Ülevaate järgi on ettevõtluskeskkond jaemüüjatele jätkuvalt raske ? hinnakujunduses on jäme ots tarbija käes, kes on muutunud järjest hinnatundlikumaks, ning konkurents on üliterav.
    Vastumeetmetena on kaupmehed lisaks klientidele suunatud allahindluskampaaniatele suurendanud survet tarnijatele, et kaubelda soodsamaid tarnetingimusi ning suuremat allahindlust. Järjest enam kasutatakse marginaalide kergitamiseks kaupluste oma kaubamärke. Paljud on suurendanud kaupade sisseostu Hiinast. Eriti Euroopas on populaarne odavmüügikaupluste kontseptsioon, mis levib kiiresti ka Aasias.
    Peamiste kasvuturgudena nimetab Deloitte ülevaates Brasiiliat, Hiinat, Indiat ja Ida-Euroopat, eelkõige Venemaad. Mitmed suured jaeketid ongi pööranud pilgu Venemaale, kus seni kõige tuntumad edulood on Rootsi IKEA ja Türgi hüpermarketite kett Ramenka.
    Saksa Metro, millel läinud aasta keskel oli Venemaal kuus kauplust, plaanib oma kaupluste arvu suurendada aastaks 2005 vähemalt 20-le. Teise suure Euroopa investorina on Venemaal aktiivne Prantsuse hüpermarketite kett Auchan. Venemaale investeerimist kaaluvad ka Carrefour, Tesco ja Wal-Mart.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Riik loob 50 miljoni euroga kaitsetööstuse fondi
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.
Valitsus plaanib luua riikliku fondi, mis investeerib kaitsetööstusse raha otse ja erafondide kaudu. Praeguste ekspordigarantiide arvel suunatakse fondi 50 miljonit eurot.