Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nubira muutis nii tegu kui nägu

    Istudes uue Chevrolet Nubira rooli taha ja vaadates sellel olevat Chrysleri ristikujulist logo, ei tule enam pähegi, et tegemist on Korea autotööstuse toodanguga. Nii sõiduomadustel kui sisedisainilt on uus Nubira oma eelkäijaga võrreldes nagu öö ja päev. Tõsi, arenguruumi veel on. Näiteks kunagi ammu Opelilt päranduseks saadud käigukastitehnoloogia on paljude liigikaaslastega võrreldes juba ajast ja arust, kuid see on ka sisuliselt ainus, mis sõites Nubira endiseid aegu meenutab. Vedrustus on sümpaatne ja kui löökaukude tagajärjel keresse kanduvat kobinat veel veidi suudetaks summutada, oleks tegemist igati tasemel sõiduriistaga. Maanteel sõidab ta keskklassile omaselt pehmelt ja sujuvalt, kurvis hoiab vedrustus autot õigel kursil ilma, et juhil hirmuhigi otsaette tuleks.
    Rool tahab küll veidi harjumist saada. Esimestel kilomeetritel tundub, et see võiks olla pisut tuimem. Otse sõites hoiab ta küll väga kohusetruult ja jäigalt oma kurssi, kui aga teda liigutada, tekib mõtteis paralleel kartautoga, millel iga väiksemgi rooliliigutus järsult sõidusuunda mõjutab. Aga see on harjumise asi ja juba õige pea ei pane seda iseärasust tähelegi.
    Pigem hakkad märkama Nubira plusse, näiteks 1,6-liitrise ja 109 hj bensiinimootori üllatavalt kerget ja särtsakat minekut, head müraisolatsiooni, mis on detsibellide arvu autos viinud madalamale kui nii mõnelgi märksa tuntumal konkurendil, meeldivalt kerget sidurit, mis ummikus venides õhtuks jalalihaseid läbi ei võta, tehase audiokõlarite kohta igati korralikku soundi jne. Positiivseid tähelepanekuid jagub üksjagu. Ehkki jah, talvehommikul jäiselt külma autosse istudes hakkad paratamatult taga igatsema istmesoojendust. Mida aga pole, seda pole ja ei saa ka lisana tellida.
    Põhiolemuselt on Nubira lihtne auto. Hädavajalik on olemas aga midagi ülearust ka ei leia. Armatuur pole enam üleni kivikõvast plastikust, tema pealmine osa on juba pehmemast materjalist nagu BMW-l. Parema käe küünarnukile annab tuge laegas keskkonsoolis, panipaiku on parasjagu, tagaistmel põlveruumi samuti (suuremal mehel kipub tagaistmel küll pea vastu lage nühkima). Ühesõnaga üks igati korralik auto, mis polegi mõeldud teiste ees eputamiseks, vaid igapäevaste asjatoimetuste ajamiseks. Hindki selline, mis peaks ostjaid ligi tõmbama. Baashind 179 900 krooni, selle sisse mahub ABS, kesklukk, esimeste akende elektrilised tõstukid, kaks turvapatja jne. Enamjaolt tuntakse huvi siiski mudeli vastu, millel ka tagauste akendel elektriajamid ja konditsioneer vastu suve võtta. Sellise baashind on 196 900 krooni, veel 10 000 krooni hinnalisa annab juba kliimaseade, veojõukontrolli jms. Tippversioonil, mille kapoti all 122 hj ja 1,8-liitrine bensiinimootor, on baasvarustuses ka nahkkattega rool, valuveljed, vihmasensor, roolilt juhitav stereo jms. Maksab selline auto 225 900 krooni. Ehk teisisõnu: keskauto väike-keskauto hinnaga. Arvestama peab küll aga seda, et baashinnale lisaks tuleb maksta veel signalisatsiooni, raadio (kui tegu pole just tippversiooniga), talverehvide, tulekustuti, registreerimise ja veel mitme pisiasja eest, mis ka kõige odavama versiooni hinna tõstab märkamatult 200 000 kr lähedale.
  • Hetkel kuum
Lobitöö: pistke ilusad naised ja tüsenevad mehed põlema
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Sandra Särav sobib ideaalselt tuleriidal põletamiseks: noor, ilus, tark, võimekas ja entusiastlik – täiuslik libahunt, kirjutab suhtekorraldusfirma Powerhouse konsultant Andres Reimer.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi asekantsler Sandra Särav sobib ideaalselt tuleriidal põletamiseks: noor, ilus, tark, võimekas ja entusiastlik – täiuslik libahunt, kirjutab suhtekorraldusfirma Powerhouse konsultant Andres Reimer.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Euroopa tipp-poliitikute plaan teeb Eesti töösturitele karuteene
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Veelgi ühetaolisem Euroopa ühisturg ei lahenda Eesti-suguste väikeriikide probleeme, ütles intervjuus Äripäevale rahandusministeeriumi välissuhete nõunik Märten Ross.
Eesti 200 oli järjekindlalt Boltile kahjumliku direktiivi vastu
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.
Eesti 200 on järjekindlalt olnud vastu platvormide direktiivi vastuvõtmisele, mis on Eesti tehnoloogiahiiu Bolti jaoks ebasoodne.