Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Veebileht mõjutab otsust firma kasuks

    Ajal, mil järjest enam tarbijaid langetab otsuse ühe või teise firma kasuks puhtalt internetis teostatud otsingu põhjal, on firma veebilehe kui sellise vajalikkusest rääkimine üleliigne. Selge on, et kui teid pole internetis, siis pole teid olemas. Keerulisem küsimus on aga see, mida peaks ühe firma veebileht sisaldama. Tehniliselt on võimalused pea piiramatud, kuid kõige veebitegija pakutavaga kaasa minnes võib tulemuseks olla väikefirma jaoks kosmilise suurusega arve. Mida võtta, mida jätta?
    Olgu tegu suure või väikese ettevõttega, veebilehe eesmärk on mõlemal juhul võita ja hoida kliente. Minimaalselt peaks väikefirma koduleht andma vastused küsimustele, millega firma tegeleb ja kuidas temaga ühendust võtta saab. Teadlikumast internetikasutajast potentsiaalne klient aga ootab tavaliselt enamat: detailseid tootetutvustusi või teenuste kirjeldusi, ajakohaseid hinnakirju, viiteid teostatud töödele jms. Mida rohkematele küsimustele veebilehe külastaja vastused leiab, seda suurema tõenäosusega ta teie firmat teistele eelistab. Seejuures on vana tõde, et üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna ja see kehtib ka veebis. Olgu mööblitootja või õmblusfirma tegevust tutvustav tekst veebilehel kui tahes põhjalik, külastaja tahab ikkagi pildi peal näha, millised diivanid või kleidid välja näevad.
    Veebilehte koostades võiks tähelepanu pöörata ka sellele, millist infot firma konkurendid oma veebilehtedel jagavad. Kui ööbimiskohta otsiv internetikasutaja leiab kõigi teiste ümbruskonna majutusasutuste kodulehtedelt mõne hetkega nii hinnakirja, numbritubade pildid kui ka hommikueine menüü, siis on vähetõenäoline, et ta eelistaks võõrastemaja, mille kodulehel ripuvad ammendava informatsiooni asemel vaid logo ja telefoninumber.
    Samas tuleks enne veebilehele mõne keerukama (ja kulukama) funktsiooni lisamist selgitada välja, kas selle järele on ikka vajadust. Mõnikord kipuvad veebitegijad tellijale soovitama lahendusi, mis on küll iseenesest suurepärased, kuid mille järele konkreetsel väikefirmal puudub tegelikult vajadus või mis ei tasu end lihtsalt väikeettevõtte piiratud klientuuri puhul ära. Pole mõtet osta kallist sisuhaldustarkvara, kui firma veebilehele soovitakse muudatusi teha vaid paar korda aastas, või avada internetipoodi, mille käive moodustaks vaid mõne protsendi läbimüügist, kuid mille töölerakendamine tähendaks väikeettevõttele märkimisväärset lisakulu.
    Mõnikord hindavad väikefirmad oma (inim)ressursse üle. Nii juhtub, et sekretär leiab iganädalaste hinnakirjade uuendamiseks aega korra poolaastas, veebilehelt esitatud kaubatellimused vedelevad nädalate kaupa läbi lugemata kellegi postkasti põhjas ja märtsis ripub kodulehel endiselt teade detsembrikuise jõuluallahindluse kohta... Sel juhul oleks targem piirduda lihtsa staatilist infot sisaldava veebilehega ? vähemalt ei jäta see firmast ebausaldusväärset muljet. Lisaks on sellise lehe loomise esialgne kulu tunduvalt väiksem kui täisdünaamilise või dünaamiliste osadega ehk muutuva veebilehe puhul.
    Ükskõik, millise infomahu kasuks väikefirma ka ei otsusta ? läbimõeldud, firma imagot toetav ja professionaalselt teostatud kujundus on oluline nii ühelehelise minimaalset infot sisaldava kodulehe kui ka mahuka täisdünaamilise kodulehe puhul. Sageli ei raatsi just väikefirmad spetsialisti poole pöörduda ja lasevad kokkuhoiu eesmärgil oma kodulehe kujundada mõnel arvutihuvilisel koolipoisil, mille tulemuseks võib olla kahtlase väärtusega taies. Ei tohi unustada, et firma veebileht on tema visiitkaart internetis, mille põhjal kujuneb selle külastaja esmane arvamus firmast.
    Vähetähtis pole ka firma veebilehe aadress. Olgu tegu kui tahes väikese firmaga, oma ee-alamdomeeni võiks igal juhul registreerida, sest veebilehe aadress kujul firmanimi.ee jätab ettevõttest alati tunduvalt usaldusväärsema ja tõsiseltvõetavama mulje kui näiteks www.hot.ee/firmanimi. Esiteks ei anna miski külastajale garantiid, et aadressil www.zone.ee/hansapank on ikka tõesti pank ja mitte mõne mürsiku naljalehekülg, teiseks jätab tasuta majutusteenuse kvaliteet tihti soovida, kolmandaks kipuvad tasuta serveriruumi pakkujad majutatavaid veebilehti asjasse puutumatu reklaamiga üle ujutama. Tõsi, oma domeeninime puhul tuleb reeglina domeeni majutamise eest teenusepakkujale maksta, kuid umbes sajakroonine kulutus kuus ei tohiks ka kõige väiksemal firmal üle jõu käia.
    Ligi aasta hot.ee serveris oma veebikülge hoidnud Tartu koolitusfirma Maintain plaanib avada omanimelise kodulehe.
    Seni leiab neid aadressilt www.hot.ee/maintainkoolitus , kuid firma juhi Maret Ahoneni sõnul mõtleb ta päris firma nimega aadressi peale. ?Olen hinnatundlik ja kui midagi tasuta saab, siis miks mitte seda võimalust kasutada,? viitab ta võimalusele hoida kodulehte hot.ee serveris ilma Elionile tasu maksmata. Kuna hot.ee serverit omav Elion plaanib seal veebikülgede tasuta hoidmise lõpetada, on Ahonen mõelnud teenusepakkuja vahetamisele ning omanimelise aadressi kasutusele võtmisele.
    Maintaini kodulehe lõi eelmisel aastal TÜ infotehnoloogiatudeng Ardo Heinmaa. Ta teenis selle eest ka õppejõult kiituse, sest veebikülg valmis koolitöö raames, selgitab Ahonen. Ka hiljem on sama tudeng tegelenud kodulehe haldamisega, uuendades sisu iga paari kuu tagant. Koolitusfirma Maintain juht tunnistab, et kuigi külastajate loendur on tema lehel mullu oktoobrist, pole ta seni täpsemalt uurinud, kes ja millal veebikülge külastavad. Poole aastaga on Maintaini lehekülg kogunud ligi tuhat külastust.
    Mis infot firmajuht ise ootab teiste koolitusega tegelevate ettevõtete veebikülgedelt? ?Koolitusfirma koduleht peaks olema konkreetne ja illustratiivne,? leiab ta. ?Ma ise eelistan lugeda lihtsaid ja lühidaid lehekülgi, ka kursuste tutvustused ei tohiks olla liiga pikad,? sõnab ta. Kuna koolitusäris tekitavad usaldust just inimesed, siis peaks koolitusega tegelev firma andma internetis infot oma töötajate kohta, lisab Ahonen. Koolitusfirma Maintain järgib seda reeglit, tutvustades oma kodulehel meeskonda ja avaldades nende CV-d.
    Autor: Elen Kiisler
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.