Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kohtumine graafikavirtuoosiga
Praegu Kadrioru lossis avatud näitusel on väljas parim valik Albrecht Düreri (1471?1528) ? paljude arvates kõigi aegade suurima saksa kunstniku ? graafikast.
Eksponeeritud ligi 90 töö hulgas on need teosed, millest kirjutatakse igas kunstiajaloo ülevaates märksõna ?Dürer? all: kuulsad puulõikesarjad ?Apokalüpsis?, ?Suur passioon? ja ?Maarja elu?, puulõiked ?Meeste kümblus?, ?Ninasarvik? ja ?Püha Jüri hobuse seljas?, tööd Düreri perspektiiviõpikutest ning kolm vaselõikes meistrigravüüri ?Rüütel, surm ja kurat?, ?Püha Hieronymos oma kojas? ja ?Melanhoolia?. Neid Düreri kõige kuulsamaid vaselõikeid on vaadeldud kui triptühhoni, mis esitab kristlik-humanistlikust vaatenurgast kolm võimalust jumalakartlikuks mõtestatud eluks ? need on sõdalase, õpetlase ja kunstniku elu.
Voldemar Vaga on seda ?kolmikut? ?Üldises kunstiajaloos? hinnanud: ?Ühtviisi haaravad on nende sügavmeelne, mõtteküllane sisu, nende suur ilmekus ja tehniline täiuslikkus, eriti meisterlik valguse ja õhu kujutamine. Düreri graafiliste tööde voorusi on ka see, et neis avaldub tema kunstnikutemperament ja fantaasia vabalt ning sundimatult.?
Düreri graafika näitus on seotud Eesti kunstimuuseumisse jõudnud Düreri maali ?Ristija Johannes? üleandmisega selle õigele omanikule Bremeni Kunstihoonele, kust maal kadus Teise maailmasõja ajal. Näitus väliskunsti muuseumis eksponeerib nii ?Ristija Johannest? kui ka tema paarikut ?Püha Onufriust?.