Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Honda Stream ? sportlik kiiksuga mahtauto
Sellest puuduse pärast on aga pagana kahju, sest auto ise on sõiduomadustelt vägagi tasemel. Kaheliitrise bensiinimootori ja automaatkäigukasti koostöö klapib nagu kellavärk, kiirendus on muljetavaldav ja vedrustus sportlik. Selle autoga võiks sõita kas või ringrajal, mis sest, et tegemist pooleldi bussiga.
Küll aga hakkas see kiiks veidi hinge kriipima mõtte pärast, et ehk on tegemist hoopis minu enese hälbega ja Hondat asjata kaugel asetseva rooli eest sarjan? Et selgusele jõuda, palusin autoga sõita naisterahval, kel endal samuti auto, millel rool sisse-välja ei liigu. Ma ei hoiatanud teda millegi eest ega juhtinud tähelepanu ühelegi detailile. Lihtsalt sõitku ja ütelgu, mis arvab. Kuid tõesti, enne sõitma asumist nügis temagi istet muudkui edasi-tagasi, suutmata leida sobivat sõiduasendit ning lõpuks küsis imestunult: ?Kas rool jääbki nii kaugele või?? Õnneks harjus tema selle iseärasusega üsna pea ja kokkuvõttes pälvis auto üksnes kiidusõnu. Hea kiirendus, sujuvalt toimiv automaatkäigukast ja hea roolitunnetus. Täiesti nõus!
Auto tagaosas pole uuendused aga enam nii märkimisväärsed kui ees: muudetud on tagumist põrkerauda ning tagumiste udutulede asetust. Numbrimärgi kinnituskoht on samuti vormistatud teisiti. Olenevalt varustusest pakutakse mahtuniversaalile viie kodaraga kergsulamist valuvelgi või terasvelgi. Salongi osas on muudatused puudutanud eeskätt teise rea istmeid ? senise diivani asemel on kaks eraldi istet, mis on lahutatud konsooli ja kahe topsialusega. Seega pole tegemist enam seitsme-, vaid kuuekohalise autoga. Ka istmete polster on vahetatud välja uue vastu, pisut on muutunud armatuurlaud ? näidikute taustavalgustus on sarnane uue Accordi omaga.
Kolmas istmerida on endiselt põrandasse pakitav ja esmakordselt neid välja võtma hakates on tükk mõtlemist. Pärast mõneminutilist sehkendamist saab ikka istmed paika. Suur inimene seal naljalt küll istuma ei mahu ? auto laugelt langeva tagaosa tõttu hakkab pea vastu lage nühkima ? ja ega jalgadelgi palju ruumi pole. Lastele aga täiesti piisav ja kui aus olla, siis on kuuekohaline variant vaat et etemgi. Niikuinii teisele istmereale kolme täiskasvanut ei pane, nüüd on vähemalt kahel mugavam olla. Lapsed saab aga vabalt kolmandale reale paigutada.
Mootoritele Honda täiendusi ei teinud. Need on endiselt 1,7-liitrine ja 2-liitrine, vastavalt 125- ja 156hobujõuline, viimane saadaval nii manuaal- kui ka automaatkäigukastiga. Ka hinnad jäid endiseks. Baasmudeli hind algab 290 000 kroonist, kaheliitrise saab alates 330 000 kroonist ja automaatkäigukastiga auto 10 000 krooni kallimalt.
Ja veel, EuroNCAPi turvatestides on Honda Stream tunnistatud üheks ohutumaks autoks jalakäijatele. Seegi on märkimisväärne tõsiasi.