Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parimate ideede konverents

    Esimest korda võib öelda, et turundajad said konverentsilt ka praktilist nõu ja nippe, mida tööle minnes kohe ka rakendada. Tavaliselt kutsutakse konverentsidele aina säravamate nimedega välismaa gurusid, kes räägivad edukatest ettevõtetest, kuid mille mastaabid on meie väikse Eesti jaoks liiga suured. On küll huvitav kuulata teiste kogemusi, kuid tuleb tunnistada, et ega praktilisi näpunäiteid sealt suurt võtta ei ole. Seekord oli aga teistmoodi.
    Konverentsi esimene esineja oli turu-uuringufirma Envirosell koordinaator Manuela Sacco. Tema ettekande teema ?Miks inimesed ostavad?? oli põnev ja paljulubav, kuid esitus oli kahjuks täielik pettumus.
    Sacco tutvustas Enviroselli ostuprotsessi uuringuid, mille eesmärk on selgitada, kuidas tarbijad ostmisel käituvad. Sacco tõi näiteid, kuidas ja kuhu paigutada paremini kaupa, et see mõjutaks ostuotsust, kuidas müügi- või teenindussaali, infoviitasid ning pakendeid enda kasuks paremini tööle panna.
    Sacco sõnul näitasid uuringud, et on kindlad seaduspärasused, kuidas sooritavad oste mehed ja naised, lapsed ja vanurid. Samuti on erinevate kauba- ja teenusegruppide lõikes kindlad käitumismudelid.
    Lisaks selgus Enviroselli uuringutest, et meediareklaam ei tööta, kui ostukeskkond seda kampaaniat ei toeta. Näiteks kuna USAs on 70% ja Eestis 50% ostuotsuseid impulssotsused, on ostukeskkonnas tehtav reklaam väga oluline.
    Kahjuks aga oli ettekanne hüplik ja näidatud pildimaterjal imepisike ja ebakvaliteetne, mistõttu ei saanudki päris täpselt aru, kuidas ja kuhu kauba siis paigutama peaks.
    Konverentsi nael oli aga Altia Eesti ASi tootegrupi juhi Vladimir Voloshini ettekanne. Voloshin lükkas ümber Eesti turundajate seas levivad müüdid, mis tuuakse argumendiks, et miks pole vaja teha reklaami vene keelt kõnelevatele elanikele. Ettekandele tegi väga hea faktilise sissejuhatuse Emori suunajuht Mari-Liis Eensalu.
    Esimene müüt, mis paika ei pea, on see, et kuna venelane elab Ida-Virumaal, pole mõtet raha raisata ülevabariigilisele reklaamile. Statistika näitab, et kõige rohkem elab venelasi hoopis Harjumaal ehk siin samas meie kõrval.
    Samuti on eestlastel kujunenud stereotüüp, et venelased on vaesed. ?Kust tuleb arvamus, et venelane on vaene? Raha pole kunagi palju, kuid väita, et venelane on vaene, on kindlasti vale,? ütles Voloshin.
    Veel on levinud arvamus, et venelane on tige ja ropendab palju, mistõttu tuleb ka neile suunatud reklaamis kasutada roppe väljendeid. ?Kas keegi on näinud restoranis tigedat ja ropendavat venelast? Ei ole. Kui kõht täis, pole keegi tige,? selgitas Voloshin.
    Ka arvatakse, et venelased on harimata hall mass. Voloshini sõnul on see absurd. Kuna venelased on vähemuses, siis tunnetavad nad palju suuremat konkurentsi ja saavad aru, et vaid hea haridusega pääseb löögile.
    Voloshin tõi oma ettekandes ka igast meediakanalist näiteid, kus eestlaste otse tõlgitud reklaamisõnum tähendab venelastele hoopis midagi muud. Kuulates reklaami ja siis venelase kommentaari, kuidas tema seda mõistab, oli tõesti naljakas ja kohati isegi piinlik. Kui aga mõelda, et kõik need reklaamid on jooksnud nädalaid nii televisiooni kui ka raadio eetris või kaunistanud ajakirju või tänavapilti, ja lõpuks arvutada kokku, kui palju raha on sinna alla pandud, on asi päris kohutav.
    See ettekanne oli vaieldamatult konverentsi nael. Terve saal oli vaimustuses, mida tõestas konverentsi pikim aplaus.
    Konverentsi korraldajate suurim ebaõnnestumine oli teise päeva esimene sessioon, kus Estonian Airi ettekande ajal läks tehnika katki ja nii hullusti, et slaide ei saanudki enam jooksma ning Estonian Airi asepresident Leela Lilleorg oli sunnitud jätma oma ettekande pooleli.
    Autor: Marju Saar
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.