Tarbeautode suurmess arutab turvalisuse tõstmist transpordil

Rivo Sarapik 14. september 2004, 00:00

Messil esitletakse uusi veokeid, kaubabusse, busse, haagiseid ning järelkärusid. Lisaks tutvustavad tarbeautode tootjad tehnoloogilisi uuendusi.

Üks suurem teema, mida tänavu käsitletakse, on turvalisus. Mitmed veokivalmistajad leiavad, et tuleviku veoauto peab olema võimeline juhist sõltumatult ohu korral pidurdama ning hoiatama juhti, kui liikluses peaks tekkima ohtlik olukord.

Volvo veokidivisjoni andmeil vähendab selline tehnoloogia raskeveokite põhjustatud õnnetuste arvu. Euroopas saab ajakirja Logistics Business Magazine andmeil õnnetustes, millega on seotud ka raskeveokid, iga aasta surma 11 000 ja vigastada 65 000 inimest.

Volvo andmete kohaselt arenevad veokitel lähitulevikus just ohutust suurendavad tehnoloogiad. Nii tutvustab Volvo IAA messil kaamerat, mis on suunatud juhi silmadele ja annab helisignaaliga märku, kui juht paistab väsinud ning tema reageerimisvõime on alanenud.

Üks süsteemi väljatöötajatest Petter Larsson selgitas, et väsinud juht pilgutab silmi aeglasemalt ning suleb neid tihedamini kui erk juht. Seda kaamera jälgibki ja süsteem hoiatab juhti ning sunnib teda pidurdama.

Süsteemi saab ühildada Volvo kruiisikontrolliga, mis kasutab radarit ja mõõdab pikivahet ees sõitva sõidukiga ning annab märku, kui vahemaa muutub kriitiliselt lühikeseks.

See, et veokijuht ei näe piisavalt hästi kabiinist välja, on samuti üks veokite põhjustatud õnnetuste põhjustest. Volvo arendab ka süsteemi, mis parandab nähtavust ja võimalust näha teisi teekasutajaid sõiduki lähedal. Tegemist on pimeala ja reavahetuse abisüsteemiga.

Pimeala abisüsteemi (Blind Spot Support) korral kasutatakse kaameraid näitamaks juhile, mis toimub muidu varjatud aladel veoauto ümber. Juht näeb kujutisi mugavalt paigutatud vedelkristallekraanil.

Reavahetuse abisüsteem (Lane Change Support) kasutab radarandureid, et jälgida teiste teekasutajate olemasolu varjatud või raskesti nähtavatel aladel veoauto ees, taga ja vahetult kõrval ning hoiatada juhti nende eest. Neid kahte funktsiooni saab kasutada koos ja ka eraldi.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:43
Otsi:

Ava täpsem otsing