Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turgu näitab käive

    Vastukaja 16. septembril avaldatatud artiklile ?Mobiilsideturul läheb jaanuaris kitsamaks?
    Mobiilsidesektor on Eestis jõudnud arenguetappi, kus turul tegutsejate positsioone ja turuosasid peaks hindama majanduses üldlevinud mõõdikut, käivet aluseks võttes. Turu mõõtmine SIM-kaartides on ebaobjektiivne ja tekitab segadust.
    Eelkõige ei peegelda turu hindamine klientide arvu alusel enam selle tegelikku olukorda. Selline mõõtmine oli põhjendatud ajal, mil turg kasvas kiiresti ning praktikas tähendas iga uus SIM-kaart ka reaalselt uut klienti.
    Kui sooviksime turgu jätkuvalt nii hinnata, tuleks need numbrid lahti kirjutada: eraldi välja tuua lepingulised kliendid ja kõnekaartide kasutajad, samuti kasutusest väljas olevate (surnud) kaartide hulk, mis tekitavad suurt infomüra just ettemaksukõnekaartide turu hindamisel.
    Teisalt kasvab järjepidevalt andmesideteenuste osakaal ehk suureneb nende inimeste hulk, kel on mitu SIM-kaarti ja seda ka erinevatelt operaatoritelt. Lisaks laieneb pidevalt telemaatikateenuste osatähtsus, kus masin-masin-suhtlemises olevate SIM-kaartide hulk ei kattu kliendiarvuga.
    Kuna kolmest tegutsevast operaatorist üks ei avalikusta andmeid seoses kliendinumbri või SIM-kaartide arvuga, on vaid hinnangute põhjal tehtud analüüsid turuosadest ebaobjektiivsed.
    Segadust tekitavaid asjaolusid on teisigi. Näiteks ei saa kunagi võrdsustada väljaantud SIM-kaarte ja operaatori klientide arvu. SIM-kaart pole iseseisvalt käibe tekitaja, vaid selleks peab keegi, kas inimene või masin, seda kasutama. Muidu oleks mis tahes operaatoril lihtne saada hinnanguline 100protsendiline turuosa, postitades igale eestlasele ettemaksuga SIM-kaart.
    Samas on äriregistri vahendusel kättesaadavad ja reeglina kvartaalselt avaldatud majandustulemused kõigile avalik info (ja minu arvates ainus allikas, mille põhjal võib ettevõtteid avalikult võrrelda). Suurettevõtete finantsnäitajad kui audiitorite hinnatud ja kinnitatud andmed on fakt, millele saab tugineda erinevate analüüside tegemisel ja ka turuosa mõõtmisel. Ettevõtte tulemuslikkust tegevusala või ka kogu majanduse seisukohast iseloomustab käive. Käive või muu finantsnäitaja saab olla aluseks firma panuse mõõtmisel ühiskonnas.
    Pangad mõõdavad turuosa varade mahu järgi, mis on konkreetne finantsnäitaja. Kui tuua paralleel näiteks õlleturuga, kus turuosa hinnatakse mahu põhjal, võib tekkida küsimus, kas mõõta mobiilsideturgu näiteks minutites. Mobiilsideturgu ei saa taandada ainult minutite peale, kuna lisaks kõneminutitele pakutakse erinevaid lisaväärtusteenuseid, mida ei saa mõõta minutites. Kõigi nende teenuste rahaline väljendus ilmneb ettevõtte käibes. Muidugi on võimalik ettevõtete positsiooni või edu hinnata veel ka teistel alustel, näiteks kliendikohast tulu aluseks võttes.
    Radiolinja seisukohalt on objektiivseim turuosade võrdlusmaterjal mobiilsideoperaatorite käibed. Näitena võib tuua lisaks teistele Euroopa riikidele ka meie naaberriigid, kus mobiilsidepenetratsioon on ületanud 80% ja nii turu regulatiivse tegutsemise kui ka turuosade mõõtmise aluseks võetakse operaatorite käibed.
    SIM-kaartide arv on oluline näitaja selleks, et arvutada selle keskmist käivet, mis on äriühingute omanikele ja analüütikuile kolmas mõõdik lisaks käibe- ja kasuminumbritele.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Apranga esimese kvartali käive kasvas üle 10%
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Käesoleva aasta esimeses kvartalis ulatus Leedu rõivaste jaeketi Apranga Groupi müügikäive koos käibemaksuga 72,3 miljoni euroni. Võrreldes eelmise aasta sama perioodiga kasvas käive 11%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Taastuvelektri toodang näitas aasta alguses kasvu
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Eesti elektrijaamad tootsid esimeses kvartalis taastuvelektrit 791 gigavatt-tundi ehk 17 protsendi võrra rohkem kui eelmise aasta samal perioodil.
Raadiohommikus: tippjuhtide värbamine, noorte palk ja börsitulemusi
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.
Neljapäeva hommikuprogrammis tuleb juttu tippjuhtide värbamisest, noorte palgaootusest ning mitme börsifirma tulemustest.