Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Turundajad ei oska kasutada kogutud kliendiinfot

    Eestis on investeeritud päris suuri summasid kliendiprogrammidesse, üksteise võidu jagatakse allahindlusi ja muid hüvesid, kuid klient jääb sidumata ja programmide tegelikud eesmärgid saavutamata. Emori andmetel on kõigist Eesti 15-74aastastest elanikest tänu püsikliendiprogrammidele oma toidupoele lojaalne vaid 10%.
    Põhjuseks võib olla vähene analüüsioskus ja analüüsi tulemuste kasutamine.
    Lojaalsusprogrammi juurutanud kauplused teavad kliendi käivet, ülejäänud ei tea sedagi. Tulude ja kulude (kliendi ostetud toodete omahind, teenindus, müügi- ja turunduskulud) kõrvutamine on aga üsna harv nähtus.
    Näiteks lojaalsusprogrammide liidri Inglismaa jaekaubanduskett Tescos on palju energiat suunanud kliendiinfo analüüsile. Kliendid on ostukäitumise järgi jagatud 80 000 segmendiks ning vastavalt segmendile tehakse pakkumisi. Kokku on Tescos 10 miljonit kliendikaardi kasutajat.
    Tesco lähtub klientide käsitlemisel kasumlikkuse strateegiast. Laias laastus on kliendid jagatud kahte gruppi: need, kes on kliendiinfo kogumise tarbeks, ja need, kes teenivat firmale kasumit.
    Viimasesse gruppi pääsemiseks on vaja aastas sooritada 5035 naela eest (113292 kr) oste. Seda gruppi koheldakse kuninglikult - eksklusiivsed individuaalreisid troopilistele saartele, jagatakse mobiiltelefone jne. Seda ei tehta n-ö kõiki kliente võrdsustaval printsiibil, st loosi teel, vaid premeeritakse tõesti neid, kes aitavad firmal kasumit teenida.
    Eesti toidukauplustest on kliendikaart vaid Tallinna Kaubamajal ja Selveril, kellel on kasutusel ühine Partnerkaart, ning Stockmannil, Prismal ja Konsumil, kellel on ühine Säästukaart. Ülejäänud kauplustes püütakse lojaalsust allahindluskampaaniatega.
    Ostusumma järgi selekteerivad kliendigruppe aga vaid Stockmann ning Tallinna Kaubamaja.
    Mõlemas kaupluses tehakse parimatele klientidele spetsiaalseid allahindlusi, absoluutsele tipule korraldatakse vastuvõtte ja kliendiõhtuid. Kui suur on see summa, millega pääseb parimate hulka, kellele tehakse personaalseid pakkumisi, või absoluutsete tippude hulka, ei soovi kauplused avalikustada.
    Tallinna Kaubamaja turundusdirektori Enn Pareli sõnul on kaubamajal tippkliente ca 1% kogu püsikliendibaasist. "Pareto printsiip toimib meil täiesti ning 20% püsiklientidest teeb 80% kõigist püsiklientide sooritatud ostudest. Seesama 20% klientidest ongi meil kõige tugevamalt fookuses," lisas Parel.
    Stockmanni turundusjuhi Lea Hindriksoni sõnul on Stockmanni püsikliendid jagatud osakondade järgi segmentideks ning erilist tähelepanu pööratakse suurimatele ostjatele. "Näiteks korraldasime naisteõhtu neile, kes olid ostnud kõige enam naisteosakonnast kaupa, ja veini õhtu neile, kes olid kõige enam ostnud alkoholiosakonnast kaupa," lisas Hindrikson. Grupi suurus oleneb ürituse iseloomust. Näiteks veiniõhtule kutsuti 50 parimat klienti, aga kutse on saadetud ka 2500 parimale kliendile.
    Kui klient on kahjumlik, siis ainult selle pärast, et ettevõte laseb tal kahjumlik olla. Ettevõtte ülesanne on aru saada, kes on need kliendid, kes toovad raha sisse, ja kes viivad raha ettevõttest välja.
    Prisma juhi Arttu Laine sõnul ei arvuta Prismas klientide kasumlikkust. "Eestis tehakse üldse väga vähe sügavat analüüsi, sest see on kallis ja mahukas töö. Teine põhjus on selles, et Eesti jaekaubanduses on palju muid probleeme, mis tuleks korda saada. Pole ju mõtet teha klientide süvaanalüüsi, kui saalis on segadus tarnetega," nentis Lattu.
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohitid: miljonär Marko Oolo nipid ja ka rikkad nutavad
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
Selle nädala Äripäeva kuulatuimad saated olid, kus rääkis miljonär Marko Oolo enda portfellist, Microsoft Eesti juht töötajate tasustamisest ning Olavi Lepp juhtimisest.
5 protsendi klubi idee tõi Martin Villigule Eduka Eesti võidu ja 10 000 eurot
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.
Arvamuskonkursi Edukas Eesti käesoleva hooaja võitis ettevõtja Martin Villigu idee algatada ühiskondlik kokkulepe, millega jõukamad inimesed annetaksid oma sissetulekutest 5 protsenti erinevateks algatusteks.