Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pärnu linn kimpus ühistranspordi korraldamisega

    Pärnu linnavalitsus, mis tänavu viiendal katsel Pärnu ATP maha müüs, on suvepealinna ühistranspordiga endiselt kimpus. Kuna viimastel aastatel on linnavalitsejate aur kulunud peamiselt bussipargi mahaparseldamisele, jäi ühistranspordi arendamine kõrvaliseks. Sootuks läbi sõrmede vaadati arengutele, mis algasid pärast Eesti astumist Euroopa Liitu, kui tõusis kütuseaktsiisi määr.
    Juba siis oli selge, et vanaviisi jätkates ei suuda bussipark enam linlasi ühistranspordiga senistel tingimustel kindlustada.
    2. juulil läks Pärnu ATPst raekotta teele taotlus muuta kehtivaid piletihindu. Linna ja Pärnu ATP vahelise lepingu järgi pidanuks linnavalitsus oma otsusest teatama hiljemalt 2. septembriks. Mida ei tulnud, oli otsus. Seejärel lubati linna ettepanekuid septembrikuu jooksul, ent mida ei olnud, olid ettepanekud.
    Ajalooks on saanud oktoobrikuugi ja ainus, mis ühistranspordi rindel on muutunud, oli linnavalitsuse otsus võtta oktoobrikuise linnavolikogu istungi päevakorrast maha ?Pärnu linna ühistranspordi arengukava aastani 2010? esimene lugemine.
    Kuna linnavalitsus on maksnud bussipargile ka toetust vähem, kui lepingus kirjas, siis on Pärnu ATP-l näpud põhjas ja rahakoti rauad tulised.
    19. oktoobril linnavalitsusse saadetud kirjas tõdes Pärnu ATP peadirektor Andrus Kärpuk: ?Siinkohal ei ole tegemist meiepoolse ähvardusega, vaid tõdemusega, et AS Pärnu ATP-l lõpevad peagi rahalised vahendid mootorikütuse eest maksmiseks. On viimane aeg hakata tegelema reaalsete probleemidega või töötada välja kriisistsenaarium.?
    Lootes linnavalitsuse mõistvale suhtumisele, sõlmis bussipark arvelduskrediidilepingu jaanuarini 2005. Nüüd on sel moel saadud lisaraha otsakorral ja lähitulevikus terendab bussiliikluse seiskumine.
    Pärnu ATP tegi linnavalitsusele ettepaneku jätta üksikpileti hinnad kioskist ostmisel samaks (8 krooni ja pensionäril 4 krooni), kuid lisada bussist ostmisel vastavalt kaks krooni ja üks kroon.
    Olukorda leevendaks õpilase kuupileti hinna tõstmine 40 kroonilt 80 kroonile ja pensionäridel 65 kroonilt 80 kroonini. Samuti soovib Pärnu ATP bussijänestejahi kulude katteks poolt laekuvatest trahvisummadest (praeguseks on laekunud trahve 706 881 krooni).
    Selline hinnatõus ei aitaks Pärnu ATPd kasumisse, kuid kataks kulud. Mullu ja tunamullu olid Pärnu linnaliinid kahjumis, vaid 2001. aastal teeniti veidi üle saja tuhande krooni kasumit.
    Pärnu 44 000 elanikust umbes 20 000 kasutab erinevaid bussisõidusoodustusi, mis näitab ilmekalt, et soodustuste poliitika on tasakaalust väljas.
    Pärnu ATP näeks meelsasti, et ühistranspordi probleemide lahendamiseks koguneks Pärnu linnavolikogu erakorralisele istungile, kuid linnavalitsuse arvates on aega küll ja bussipargi muret võib arutada ka volikogu novembrikuisel korralisel kokkusaamisel.
    Autor: Kalev Vilgats
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.