Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Toyota oktoobris taas ülekaalukas võitja
Kokku müüdi Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) andmetel oktoobris 1368 uut sõiduautot, mida on 86 autot vähem kui möödunud aasta samal ajal, kuid võrreldes septembriga on müügi kasv siiski ilmne. Samuti on ilmne, et kogu tänavune müük tuleb hoolimata pärast maikuud toimunud müügilangust siiski kokkuvõttes suurem kui eelmisel aastal. Mullu müüdi 10 kuuga 13 408 uut sõiduautot, tänavu on see number juba 13 914.
Vahe on pool tuhat autot, umbes sama palju, kui on Toyota edu teisel kohal asuva Mazda ees.
Arvestades, et 2004. aastat on jäänud veel vaid kaks kuud, pole tänavuse aasta müüduimas automargis mingit kahtlust. Isegi kui Toyota ei müüks tänavu enam ühtegi autot, on suhteliselt ebatõenäoline, et Mazda talle järele jõuab. See eeldaks Mazdalt 250 auto suurust kuumüüki nii novembris kui ka detsembris, mis Eesti praegust turusituatsiooni arvestades on sama hea kui võimatu.
Küll aga võib tekkida küsimus, mis on tänavuse aasta müüduim auto. Siingi on praegu esikohal Toyota Corolla, ehkki Mazda6ga on vahe vaid 35 autot ning Mazda6-l on veel teoreetiline võimalus Corollale järele jõuda. Kuid vaadates Corolla üha kasvavat müüki viimastel kuudel, on siingi tegemist üsna vähetõenäolise variandiga.
Milles siis seisneb Toyota säärane menu? Põhjuseid on tõenäoliselt mitu. Esiteks on uuenenud Corollal kõrvaldatud mitmed nn lastehaigusest tulenevad näpuvead ning Toyota vastupidavust meie teedel on hakanud üha kõrgemalt hindama nii eraisikud kui ka ettevõtted. Samuti on müügiarvu kasvatanud suuremad rendifirmad, kes on läbi proovinud palju marke, kuid jäänud noil samadel põhjustel pidama Toyotale. Pärast Eesti astumist ELi on rendifirmadel aga tekkinud karjuv vajadus suurendada oma rendiparki.
Peale selle on Toyotal Eestis üks paremini organiseeritud impordi- ja müügisüsteeme, mille heaks näiteks on kas või Elke Auto ja Amserv Auto konkurents pealinnas, mis nii klientidele kui ka müüjatele endile kasuks tuleb. Ka mujal Eestis läheb Toyotal hetkel hästi.