Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Töö lähivälismaal kordades tulusam

    Välismaale meelitab firmasid eelkõige sealne kõrgem teenusehind ? meie mõistes kirvehinnad on seal keskmised teenusehinnad või isegi alla selle.
    Väidetavalt on Euroopas tellimusvedu neli korda tasuvam kui Eestis. Riigid, kus põhiliselt reisijatevedu tehakse on Rootsi ja Soome, aga ka Kesk-Euroopa riigid. Sageli on nii, et Eesti firmale kuuluv buss jõuab Eestisse vaid paaril korral aastas, kui sedagi.
    Kuue bussiga opereeriva OÜ Hepato juhatuse liige Riho Toomra sõnul on takistab Eesti bussivedajat välismaal edukas olemast vaid tellijate umbusaldus.
    ?Kuna me oleme ikka endine soveti riik, tuleb ennast ikka kõvasti tõestada nii busside hea kvaliteedi kui ka teeninduse ja usalduse osas,? selgitas Toomra.
    Samas ei pea bussifirmad muretsema ainult teenuse kvaliteedi pärast, vaid on ka omi äririske.
    ?Välismaal on risk veoraha kättesaamise osas tunduvalt suurem kui siin Eestis. Jalga tuleb pidevalt ukse vahel hoida. Samas kui juba koostöö on sujuma hakanud, siis on lootust pikemaajalisele partnerlusele,? lausus Toomra.
    Tema sõnul aitavad välisriikides tehtavad reisijateveod üle elada madalperioodid novembris ning jaanuaris.
    Mõneti küll on hakanud olukord paranema, kuna üha rohkem inimesi võtab jaanuaris suusareisi ette. Kohalikul turul valitseb aga tihe konkurents.
    Eestis on halvemas seisus keskmised ettevõtted, kellel bussipargi suuruseks on orienteeruvalt 10?20 autobussi.
    Keskmistest bussiettevõtetest paremas seisus on ühemehefirmad ning suured ettevõtted. Esimesed on mobiilsed, suutes kiiresti turumuutustele reageerida, suurte eeliseks on võimalus hajutada ressurssi ning toetuda suurematele veomahtudele.
    ?Kui turg stabiliseerub, muutub olukord lihtsamaks ennekõike nn ühemehefirmadele, kellel pole vaja pead murda palgatõusu tarvis vahendite leidmiseks, ning suurtel ettevõtetel, kes näiteks regulaarliiniveol on suutelised käigus hoidma ka kahjumlikke marsruute,? selgitas olukorda ASi Sebe tegevjuht Riivo Seppar.
    Seppari sõnul kehtib see nii riigisiseste kui ka rahvusvaheliste vedude osas. Tema arvates sobivad väikebussifirmadele ideaalselt eritellimusveod, näiteks tööliste või koolilaste vedu.
    ?Meie jaoks pole eritellimused kõige rentaablimad, kuna see toob muudatusi töögraafikutesse. Samuti on eritellimused ajamahukad, seda ennekõike bussijuhi tööd silmas pidades. Samuti soovitakse eritellimusel põhjendamatult madalat hinda,? lausus Seppar.
    Et väike- ning ühemehefirmadel on lihtsam turul hakkama saada, nõustub ka Toomra.
    ?Ühemehefirmal on kulude pool ju väike. Samas kui teil on juba kolm või neli bussi, nõuab see juba vajalikku remondibaasi. Lisaks on vaja ka palkasid maksta,? sõnas ta.
    Kas väikeettevõttel on mõistlik opereerida ühesuuruste bussidega, sõltub ennekõike töö iseloomust ning veomahtudest. Paindlikkuse huvides on hea, kui firmal nii suuri kui ka väikebusse.
    Kahe bussiga opereeriva OÜ Revalialink ühe osaniku Valvo Vunki sõnul teevad nemad välisriikides Eesti turismifirmadele juhuvedusid ühekordsete lepingute alusel, see tasub ära, kuna nii on kerkivate kütusehindade taustal kindlam.
    ?Välismaal Eesti turismifirmadega koos tegutsedes on võimalik küllalt eduliselt hakkama saada. Küsimus vaid selles, kuidas usaldus võita. Praegu peamegi soomlastega läbirääkimisi. Tegelikult me alles avastame Euroopat,? lausus Vunk.
    Tema sõnul liisivad turismiga tegelevad Euroopa väikevedajad uue bussi, mida peetakse 2?5 aastat.
    ?Moraal selles, et uued bussid on töökindlad, kõpitsemist ei vaja. Põhiaur läheb teenimise peale. Kui buss on ennast aastatega ära teeninud, liisitakse uus,? selgitas Vunk eurooplaste taktikat.
    Tihedas riigisiseses konkurentsis on eelised üldjuhul suurettevõtetel. Tulud tulevad bussinduses reisijatehulgast, piletihinnast ja avaliku liiniveo puhul ka dotatsioonist.
    Kui kulukomponendid, millest kütus ja tööjõud on suurimad, kasvavad, siis saab seda kompenseerida tulubaasi komponentidega või kuluefektidega.
    Suurem kuluefektiivsus, mis mõistagi ei teki iseenesest vaid tuleb realiseerida, ongi suurettevõtte eelis, mis loob konkurentsisituatsioonis suurtele parema vastupanuvõime turu muutuste, seal hulgas hindade tõusu vastu.
    Eesmärgiks oleme seadnud, et suurettevõttena suudame tugiteenuseid ja üldjuhtimist teostada paarkümmend protsenti odavamalt, võitu loodame saavutada suuremate hankemahtude ja ühiselt organiseeritud tegevuste arvelt.
    Praegu oleme küll keskendunud peamiselt siseturule. Palju tööd on liiniveo hangetega.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raadiohommikus: järeldused, mida investor peaks tegema tulemuste nädalast
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Võtame börsivaatleja ja investori Aivar Õepa kaasabil kokku suure tulemuste nädala ookeani taga. Milliste ettevõtete tulemused vastasid turgude ootustele, millised valmistasid pettumise ja kuidas tuleks investoritel saadud info valguses oma portfelle sättida? Mis ootab ees suure seitsmiku aktsiaid?
Reformierakonna ärimehega seotud kinnisvaraplaan Viimsis tehti kohtus pihuks ja põrmuks
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.
Reformierakonna poliitiku Märt Vooglaiu äripartneri kinnisvaraarendus sai kohtus punase tule ja suure tõenäosusega tuleb Viimsi vallal paksu pahandust tekitanud detailplaneering kehtetuks tunnistada.