Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode kasutamise võiks üle vaadata

    Kuni kütusehinnad ja autoga seotud kulud suurenevad, muutub 2000kroonise erisoodustuse hinna juures tööandjale auto omamine veelgi kasulikumaks ja auto omamine töötajale veelgi kahjulikumaks.
    Isegi maksimaalse erisoodustuse hinna juures on tööauto töötajale kasutamiseks andmine üldjuhul suhteliselt maksusõbralik motivatsioonivahend.
    Sõidupäeviku pidamine on õigustatud eelkõige siis, kui tööandja tahab saada ülevaadet töötajate sõitude kohta või erasõite tehakse nii vähe, et 2000 kroonilt maksude maksmine ei ole proportsionaalne. Isikliku sõiduauto hüvitamine on igati mõistlik juhul, kui töösõitude kulu jääb alla 1000 krooni.
    Erandina ei loeta erisoodustuseks kulutusi töötajate transpordiks elu- ja töökoha vahel, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik läbida teekonda mõistliku aja- või rahakuluga. Seda võimalust kasutatakse, kui töövahetus algab või lõpeb ajal, mil ühistransport enam ei liigu või kui töötaja elab kohas, kus ühistransport ei käi või käib ebamõistlikul ajal. Liiklusummikuid ebamõistliku ajakuluga seostada ei maksa ja nimetatud erandi liiga julge tõlgendamine võib kaasa tuua maksuriske.
    Teise võimalusena erisoodustuse vältimiseks saab töötaja hüvitada talle tehtud soodustuse, milleks on vastavalt autole kolm või neli krooni kilomeetri kohta. Maksimaalne hüvitatav summa, millest lähtutakse ka sõidupäeviku puudumisel, on 2000 krooni. Paraku maksu- ja tolliameti koduleheküljel olev infomaterjal seda põhimõtet ei kinnita.
    Juhendi järgi peaks arvestust pidama ka juhul, kui erisoodustust tehakse üle 2000 krooni, sest vastasel juhul pole tegeliku erisoodustuse hinna ja töötaja poolt hüvitatud summa vahet võimalik kindlaks teha.
    Tööandja võib töötajale maksta maksuvabalt töötaja isikliku sõiduauto kasutamise kompensatsiooni kuni 1000 krooni kuus. Kui peetakse sõidupäevikut, võib maksimaalselt hüvitada töötajale 4 krooni sõidetud kilomeetri kohta, kuid kokku mitte üle 2000 krooni.
    Ehkki see summa ei pruugi katta autoga seotud kulusid, ei ole isegi kuludokumentide alusel lubatud üle 2000 krooni maksuvabalt hüvitada. Lisaks läheb autokuludelt kaduma käibemaks.
    Võimalus on võtta töötaja auto äriühingu kasutusse, mis lubab tööga seotud sõidud kanda kulusse piiramatus ulatuses. Sõiduauto tööandjale müümine/üürimine/kasutusse andmine on kasulik eelkõige õiglase kulude hüvitamise tõttu. Tööandja saab kütuse-, remondi- ja muudelt kuludelt maha arvata sisendkäibemaksu ja pole 2000 krooni suurust piirangut kulude kandmisel.
    Kui sõiduauto kuulub tööandjale või on näiteks töötaja poolt äriühingule antud tasuta kasutamiseks, käsitletakse erisoodustusena töötaja erasõidud, sealhulgas kodu ja töökoha vahelised sõidud. Üle 5 aasta vanuse ja alla 2liitrise mootorimahuga sõiduauto puhul on iga isiklikul otstarbel tehtud sõidu erisoodustuse hind 3 krooni kilomeetri kohta. Kui auto on uuem või omab suuremat mootorit, on kilomeetri hinnaks 4 krooni. Maksimaalne erisoodustuse hind on 2000 krooni ning sellest lähtutakse ka juhul, kui sõidupäevikut ei peeta. Kui auto soetamiselt või kuludelt on sisendkäibemaks maha arvatud, siis on erisoodustuse hind ühtlasi ka omatarve, mistõttu tekib lisaks tulu- ja sotsiaalmaksule ka käibemaksukohustus.
    Autor: Alari Ossa
  • Hetkel kuum
Kõlvart ehk kukutabki Ratase. Aga edasi?
Riigikogu opositsioon on sisepoliitika tasakaalustaja, võimu kriitik ja korravalvur, mis aitab riigil probleeme lahendada, kuid erakonnal, kes soovib siin olla juhtrollis, tuleb ennekõike iseendas selgusele jõuda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikogu opositsioon on sisepoliitika tasakaalustaja, võimu kriitik ja korravalvur, mis aitab riigil probleeme lahendada, kuid erakonnal, kes soovib siin olla juhtrollis, tuleb ennekõike iseendas selgusele jõuda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Eesti Panga prognoos: majandus paraneb, aga jääb tänavu miinusesse
Eesti Panga värske majandusprognoosi kohaselt paranevad tingimused majanduskasvu taastumiseks, tänavu liigub sisemajanduse kogutoodang tõusujoones, kuid aasta kokkuvõttes jääb majanduse maht siiski 0,6 protsenti väiksemaks.
Eesti Panga värske majandusprognoosi kohaselt paranevad tingimused majanduskasvu taastumiseks, tänavu liigub sisemajanduse kogutoodang tõusujoones, kuid aasta kokkuvõttes jääb majanduse maht siiski 0,6 protsenti väiksemaks.
Pangaaktsiad upitasid S&P 500 indeksi plussi
USA börside suuremad indeksid lõpetasid nädala esimese kauplemispäeva eri suundades: S&P 500 indeks ja Dow Jonesi tööstuskeskmine sulgusid pangaaktsiate tõukel plussis, Nasdaq miinuses.
USA börside suuremad indeksid lõpetasid nädala esimese kauplemispäeva eri suundades: S&P 500 indeks ja Dow Jonesi tööstuskeskmine sulgusid pangaaktsiate tõukel plussis, Nasdaq miinuses.
Reaalajas börsiinfo
Palgatööl läbipõlenud viljandlane lõi ettevõtte: saan nüüd teha seda, mida naudin
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Palgatööd tehes läbipõlenud muusik ja literaat Üllar Priks ehk Myrakas teeb Viljandis esimesi samme ettevõtjana.
Juht laveerib coach'i rollis tundliku infoga
SEB Baltikumi jaepanganduse juht Eerika Vaikmäe-Koit räägib Äripäeva raadios, millistest põhimõtetest ta lähtub, astudes ettevõtte sees coach'i rolli. „Piir eetilise ja ebaeetilise vahel on seal minu arust õhuke,“ tõdeb ta.
SEB Baltikumi jaepanganduse juht Eerika Vaikmäe-Koit räägib Äripäeva raadios, millistest põhimõtetest ta lähtub, astudes ettevõtte sees coach'i rolli. „Piir eetilise ja ebaeetilise vahel on seal minu arust õhuke,“ tõdeb ta.
Strelad Stingeri hinnaga: Euroopas ollakse Eesti relvaabi kinnimaksmisest väsinud
Eestlaste komme kaitseväe laovarusid uue varustuse soetamise hinnas hinnastada on jätnud Euroopa partneritele mulje, nagu jagaks Eesti Ukrainale ladudest vanarauda ja küsiks siis ühisest rahastust raamatupidamisliku trikiga päris uue tehnika väärtuses raha tagasi, kirjutab Politico.
Eestlaste komme kaitseväe laovarusid uue varustuse soetamise hinnas hinnastada on jätnud Euroopa partneritele mulje, nagu jagaks Eesti Ukrainale ladudest vanarauda ja küsiks siis ühisest rahastust raamatupidamisliku trikiga päris uue tehnika väärtuses raha tagasi, kirjutab Politico.
Raadiohommikus: olukorrast sõjarindel ning Kõu ja Maagi plaanidest
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime olukorrast Ukraina sõjarindel, küsime, kuidas läheb Kõu Mobilityl ja Maag Grupil, ning uurime, mida kujutavad endast detsentraliseeritud autonoomsed organisatsioonid.
Teisipäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis räägime olukorrast Ukraina sõjarindel, küsime, kuidas läheb Kõu Mobilityl ja Maag Grupil, ning uurime, mida kujutavad endast detsentraliseeritud autonoomsed organisatsioonid.
Lufthansa tühistas suurte streikide eel mitu lendu
Saksamaa lennufirma Lufthansa tühistas pühapäeval mitu lendu tehnilistel põhjustel, vaid mõned tunnid enne suurt streiki, vahendab Bloomberg.
Saksamaa lennufirma Lufthansa tühistas pühapäeval mitu lendu tehnilistel põhjustel, vaid mõned tunnid enne suurt streiki, vahendab Bloomberg.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.