Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode kasutamise võiks üle vaadata

    Kuni kütusehinnad ja autoga seotud kulud suurenevad, muutub 2000kroonise erisoodustuse hinna juures tööandjale auto omamine veelgi kasulikumaks ja auto omamine töötajale veelgi kahjulikumaks.
    Isegi maksimaalse erisoodustuse hinna juures on tööauto töötajale kasutamiseks andmine üldjuhul suhteliselt maksusõbralik motivatsioonivahend.
    Sõidupäeviku pidamine on õigustatud eelkõige siis, kui tööandja tahab saada ülevaadet töötajate sõitude kohta või erasõite tehakse nii vähe, et 2000 kroonilt maksude maksmine ei ole proportsionaalne. Isikliku sõiduauto hüvitamine on igati mõistlik juhul, kui töösõitude kulu jääb alla 1000 krooni.
    Erandina ei loeta erisoodustuseks kulutusi töötajate transpordiks elu- ja töökoha vahel, kui ühistransporti kasutades ei ole võimalik läbida teekonda mõistliku aja- või rahakuluga. Seda võimalust kasutatakse, kui töövahetus algab või lõpeb ajal, mil ühistransport enam ei liigu või kui töötaja elab kohas, kus ühistransport ei käi või käib ebamõistlikul ajal. Liiklusummikuid ebamõistliku ajakuluga seostada ei maksa ja nimetatud erandi liiga julge tõlgendamine võib kaasa tuua maksuriske.
    Teise võimalusena erisoodustuse vältimiseks saab töötaja hüvitada talle tehtud soodustuse, milleks on vastavalt autole kolm või neli krooni kilomeetri kohta. Maksimaalne hüvitatav summa, millest lähtutakse ka sõidupäeviku puudumisel, on 2000 krooni. Paraku maksu- ja tolliameti koduleheküljel olev infomaterjal seda põhimõtet ei kinnita.
    Juhendi järgi peaks arvestust pidama ka juhul, kui erisoodustust tehakse üle 2000 krooni, sest vastasel juhul pole tegeliku erisoodustuse hinna ja töötaja poolt hüvitatud summa vahet võimalik kindlaks teha.
    Tööandja võib töötajale maksta maksuvabalt töötaja isikliku sõiduauto kasutamise kompensatsiooni kuni 1000 krooni kuus. Kui peetakse sõidupäevikut, võib maksimaalselt hüvitada töötajale 4 krooni sõidetud kilomeetri kohta, kuid kokku mitte üle 2000 krooni.
    Ehkki see summa ei pruugi katta autoga seotud kulusid, ei ole isegi kuludokumentide alusel lubatud üle 2000 krooni maksuvabalt hüvitada. Lisaks läheb autokuludelt kaduma käibemaks.
    Võimalus on võtta töötaja auto äriühingu kasutusse, mis lubab tööga seotud sõidud kanda kulusse piiramatus ulatuses. Sõiduauto tööandjale müümine/üürimine/kasutusse andmine on kasulik eelkõige õiglase kulude hüvitamise tõttu. Tööandja saab kütuse-, remondi- ja muudelt kuludelt maha arvata sisendkäibemaksu ja pole 2000 krooni suurust piirangut kulude kandmisel.
    Kui sõiduauto kuulub tööandjale või on näiteks töötaja poolt äriühingule antud tasuta kasutamiseks, käsitletakse erisoodustusena töötaja erasõidud, sealhulgas kodu ja töökoha vahelised sõidud. Üle 5 aasta vanuse ja alla 2liitrise mootorimahuga sõiduauto puhul on iga isiklikul otstarbel tehtud sõidu erisoodustuse hind 3 krooni kilomeetri kohta. Kui auto on uuem või omab suuremat mootorit, on kilomeetri hinnaks 4 krooni. Maksimaalne erisoodustuse hind on 2000 krooni ning sellest lähtutakse ka juhul, kui sõidupäevikut ei peeta. Kui auto soetamiselt või kuludelt on sisendkäibemaks maha arvatud, siis on erisoodustuse hind ühtlasi ka omatarve, mistõttu tekib lisaks tulu- ja sotsiaalmaksule ka käibemaksukohustus.
    Autor: Alari Ossa
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.